הפרס, מוענק מדי שנה לעסקים וארגונים התומכים בהכלת, הנגשת והכללת אנשים עם צרכים מיוחדים שונים במסגרת הארגון או העסק במגוון קטגוריות. בין היתר, טכנולוגיות לקידום אנשים עם צרכים מיוחדים, קמפיין תקשורתי להכלת אנשים עם צרכים מיוחדים, עסקים עם חוויית משתמש מכילה וכן בקטגוריה בה מועמד מרכז נא לגעת - 'מקומות העבודה המכילים' לשנת 2024. 

נא לגעת מתמודד בקטגוריית הפרס מול שני מיזמים בריטים גדולים, אחד בתחום טכנולוגיות המנגישות טקסטים לקריאה ולכתיבה והמועמדת הנוספת היא חברת הענק הבינלאומית PWC בבריטניה שפיתחה תוכניות למידה חדשניות בהתאמה אישית.

פרס Dissability Smart Awards של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים מציג וחוגג את עבודתם של ארגונים המשפרים את חוויות החיים של עובדים וצרכנים עם צרכים מיוחדים. הפרסים הם פלטפורמה לשיתוף ולימוד מפרויקטים ברחבי העולם, שהשפיעו לטובה על חייהם של אנשים עם צרכים מיוחדים. צוות השופטים של הפרסים כולל מומחים מובילים בתחום, נציגים מארגוני החברים, שותפי הארגון ומובילי דעה. 

מרכז נא לגעת, מרכז תרבות ואמנות יוצרת, ללא מטרות רווח, הוא מקום מפגש הכולל בין היתר תיאטרון, מסעדה, מתחם אירועים ומרכז סדנאות. המרכז מהווה מהווה מודל חדשני המפגיש באופן שוויוני אנשים בעלי צרכים מיוחדים עם  הקהל הרחב באמצעות אירועי תרבות. 

הצגת הבית של תיאטרון נא לגעת "לא על הלחם לבדו" הוכתרה על ידי הניו יורק טיימס כ"בעלת מסר אוניברסלי המשודר בעוצמה מהבמה". התיאטרון ביסס עצמו כאחד מהתיאטראות החדשניים בעולם וממוקדי התרבות המובילים בישראל עם למעלה ממיליון מבקרים עד כה.

כמו כן, במרכז מתקיימות הצגות, הופעות בעלטה מוחלטת של המוזיקאים המובילים בישראל, קורסים בשפת הסימנים וסדנאות בחשיכה מלאה – כדוגמת טעימות בירה, יין ושוקולד בשעות הערב או מוזיקה ועבודה בחימר לילדים לאורך היום. המרכז מהווה בית גם למסעדת החושך המוערכת בלקאאוט ולמתחם האירועים קפיש (כשרים חלבית), שם צוות מלצרים וברמנים עם מוגבלויות שמיעה וראייה מארחים את הקהל הרחב ומעניקים הצצה לעולמם. מרכז נא לגעת מהווה מודל חדשני בכל הנוגע לשילוב והכלת אנשים עם צרכים מיוחדים בחברה – בארץ ובעולם. המרכז נתמך על ידי משרד הרווחה ומשרד התרבות לקידום המודעות לנושא העיוורון והחירשות ותחום התרבות המשלבת בישראל.

שני משפחתי בנא לגעת (צילום: בני דויטש)
שני משפחתי בנא לגעת (צילום: בני דויטש)