למי שחי בעולם העסקים, רכישת משקפיים, בעיקר משקפיי ראייה שאיתם מגיעים לפגישות ולמשרד, צריכה להביא בחשבון כמה פרמטרים חשובים, למשל, מבנה הפנים שלכם ומה אתם רוצים לשדר? לאנשי שיווק ומכירות, רואי חשבון, עורכי דין, הייטקיסטים, שרוצים להגדיל את האמון והביטחון בקרב הלקוחות והעמיתים, רצוי לדבוק במסגרות משקפיים שמרניות אך עם הרבה נוכחות. לפעמים, נוכחות קשוחה ולפעמים מעודנת, תלוי־פגישה כמובן. אנשי עסקים שירצו להפגין עליונות ואסרטיביות בפגישותיהם, ירכיבו משקפיים בעלי נוכחות ועיצוב בולט, לרוב בצבעים כהים. יחד עם זאת, כשירצו להפגין רכות, סימפטיה וידידותיות, ירכיבו משקפיים דקים בעלי אופי עדין.
ההתאמה למבנה הפנים היא קריטית. לבעלי פנים עגולים, לרוב יתאימו משקפיים מלבניים ובעלי זוויתיות שתצר את הפנים, תאריך אותם ותמקד את תשומת הלב של המתבונן בהם אל מרכז הפנים. לעומתם, בעלי פנים מרובעים, שאצלם המצח ועצמות הלחיים רחבים, מומלצים משקפיים עגולים שירככו ויעגלו את מראה הפנים.
פנים אובאליות הן פנים סימטריות, לכן רוב צורות המשקפיים יתאימו להן. לבני המזל ה"אובאליים" כל מה שחשוב הוא התאמה של צבע המסגרת לצבע הפנים, השיער והתדמית שרוצים ליצור.
האחרונים הם פני ה"לב", להם יתאימו משקפיים עם קו עליון מאוזן (סטייל טייסים, למשל), עקב העובדה שהם בעלי לסת צרה ומצח רחב היוצרים מראה משולש. לפני היהלום שלהם יתאימו משקפיים בעלי מסגרת צרה שמחמיאים לחלקים הרחבים, אך משאירים מקום לעצמות לחיים גבוהות ובולטות.