שם:

גלית בן שמחון, 56

תפקיד:

יזמת, מייסדת ומנכ"לית PANTHERA, חלל עבודה שיתופי ואישי ומועדון לנשים בעסקים

מצב משפחתי:

נשואה + 4

מסלול מקצועי:

בגיל 28 מוניתי לסמנכ"לית בחברת הביטוח AIG, לאחר שימשתי סמנכ"לית בחברת yes ואחר כך בפניקס, כיועצת אסטרטגית לחברות שונות החל מסטארט־אפים ועד חברות לואו־טק. בנוסף, הקמתי את חברת THE TEAM TLV לייעוץ אסטרטגי. 

עשייה משמעותית בשנה האחרונה: 

הקמה של חלל העבודה השיתופי ומועדון העסקים "פנתרה". בנוסף, הקמת מערכת תמיכה עסקית בנשים וביזמיות ובמקצועניות החברות בפנתרה, במטרה להגדיל את מספר הנשים הנמצאות בעמדות מפתח בעולם העסקים.

אנחנו מלוות את החברות ומעניקות להן חלל להזנקה עסקית. במסגרת הקמפוס לניהול מעשי בחלל, אני מעבירה סדנאות אסטרטגיה. לדוגמה, הסדנה החדשה שמתחילה בינואר, "מנצחות אחרות", מדברת על תורת ניצחון חדשה שמנוגדת למה שהחברה חינכה אותנו.

העצה הכי טובה שקיבלתי:

ההבדל בין כישלון להצלחה הוא היכולת ליפול ולקום. לעשות ולפעול. אם יש חלום מספיק גדול שמקפיץ אותך מהמיטה בבוקר ויש יכולת ביצוע - כלום לא יעמוד בפני ההצלחה. אנשים מצליחים הם לא גאונים, אלא אנשים שפועלים, מבצעים ולוקחים סיכונים מחושבים. 

העצה שאני נותנת לעובדים:

משימות בלי לוחות זמנים ויעדים ברורים - כאילו לא קיימות. מה שאפשר לעשות היום אל תדחו למחר.

ספר:

"ארץ חדשה" של אקהרט טולה.

בילוי: 

ערב עם חברות בבר.

משבר: 

לאחר שפרשתי מתפקידי כסמנכ"לית בחברת yes, הקמתי את הסטארט־אפ הראשון שלי ה־TV Mall (ערוץ טלוויזיה של סחר אלקטרוני באמצעות השלט), שנסגר כעבור חמש שנים. הכישלון של המיזם סייע לי לזקק גם את נקודות החולשה ולבנות מערכת כלים שתסייע לי ולאחרים להתמודד בעולם העסקים, וכפועל יוצא גם להתמודד עם כישלונות.

סיפוק:

במסגרת פעילותי אני מלווה לא מעט יזמיות ונשות עסקים, שלכל אחת מהן צריך לבנות את המסלול הנכון בשבילה. הסיפוק שלי מגיע מהכרת תודה של אותן נשים שאני מצליחה לעזור להן.

פחד:

שיקרה משהו לילדים שלי.

אובססיה: 

במשך השנים פיתחתי אובססיה לעיתונות הכלכלית. אני אוהבת את המדורים הכלכליים ואת המוספים, ומשתדלת לעבור על המרכזיים שבהם כל יום, ולהמשיך ולהתעדכן במהלך היום. 

פרגון: 

אני מאוד מעריכה מיזמים שעושים שינוי חברתי, ובמיוחד מיזמים שיתופיים. לדוגמה: airbnb שהפכה נכסים פאסיביים לנכסים מניבים (אומנם נוצרה בעיה חדשה, אבל הרעיון הראשוני יצר לאנשים עוד דרך להתפרנס); wolt - מיזם המאפשר לכל בן אדם להיות שליח, ובכך מתאפשרת פרנסה לאנשים שחלקם היו מחוץ למעגל העבודה; חברת הביטוח ליברה שמשתפת ברווחים שלה את המבוטחים, ועוד.

דרינק: 

בירות, קורונה וקרלסברג. 

שעות פנאי:

את סופשבוע אני משתדלת, לא תמיד בהצלחה, להקדיש למשפחה ולילדים, אבל אני גם נהנית מלקרוא עיתונות כלכלית או לראות סדרות/סרטים בטלוויזיה.

מעורר השראה:

אנשים הפועלים מתוך שליחות, מייצרים אימפקט, עושים דברים לטובת החברה ולא מתוך אינטרס אישי. אנשים שפועלים למען הקהילה ולא רק למען בעלי המניות.