ביוזמת הביטוח הלאומי: פטור מתור לבני 80 פלוס

המוסד לביטוח לאומי, בגיבוי שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים אופיר אקוניס והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הודיע אתמול על מיזם חברתי חדש המיועד לאוכלוסיית גילאי 80 פלוס. מדובר בשירות קיצור תורים שיאפשר להם לקבל עדיפות במוסדות ציבור ובמקומות ממשלתיים ואפילו בכניסה לגנים לאומיים. השירות יונהג באמצעות כרטיסי "פטור מתור", שיונפקו ל־277,684 אזרחים. השירות אומנם קבוע בחוק, אולם טרם הופעל בשטח כנדרש. 

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "הכרטיס נועד להקל על איכות החיים של האוכלוסייה הוותיקה".

אנרפוינט: ב־2019 התקנו 300 מתקנים סולריים 

חברת האנרגיה הסולרית אנרפוינט סיכמה את 2019 עם התקנות של 300 מתקנים בבתים פרטיים - גידול של 112% לעומת השנה שקדמה לה. שווי ההתקנות, שכ־40% מהן היו בראשל"צ וביישובים באזור השפלה, נאמד ב־22 מיליון שקל. מנכ"ל החברה ניר פלג צופה כי בשנת 2020 יחול גידול של 50% בכמות ההתקנות.

2019 נחשבת לשנה הטובה ביותר בשוק מערכות אנרגיה סולרית בכלל, ובמהלכה הותקנו 1,200 מערכות בשווי 90 מיליון שקל. עלות מערכת סולרית על גג בית פרטי היא 60־80 אלף שקל.

רקנאטי השיק יינות יוקרה מסדרת ספיישל ריזרב

יקב רקנאטי נערך לחגים הקרבים והשיק השבוע סדרת יינות חדשה מסדרת ספיישל ריזרב שמקורו בכרמי איכות מבציר 2016־2017. היקב הוא בבעלות אורי שקד ולני רקנאטי, שאמר: "רבע מתוצרת היקב משווקת בחו"ל ובעיקר בארה"ב כדי להשתלב בשוק הכללי ולא רק במדפי היינות הכשרים. אנו פועלים בחו"ל מול מסעדות ומובילי דעה כדי למתג את היינות כתמהיל בינלאומי".
יינות היקב, המנוהל על ידי יניב ענבר, זכו מצד מבקרי יין מהעולם לציונים גבוהים מאוד. היקב מייצר 1.2 מיליון בקבוקים לשנה, מתוכם 300 אלף ליצוא.

קוקי משיק קטגוריית אביזרי אפייה חדשים

מותג האפייה "קוקי" יצא אתמול בהשקה מחודשת של ארבעה אביזרים חדשים למטבח תחת הכותרת "קוקי להגיש מהלב".
המוצרים נועדו להעניק פתרונות לעבודה קלה, נוחה ונקייה יותר במטבח וכוללים רדיד אלומיניום עם נייר אפייה, תבנית עם נייר אפייה ועוד.