נפתחה ההרשמה למחזור השישי של תוכנית 8200 אימפקט ולמחזור השני של מגמת הנגישות בחסות בנק הפועלים, המיועדים לתמוך במיזמים חברתיים־טכנולוגיים בשלבים מוקדמים.

התוכנית, 8200 אימפקט, שהוקמה על ידי עמותת בוגרי 8200, פונה לכל יזם חברתי־טכנולוגי המעוניין לפתור בעיה חברתית מהותית באמצעים טכנולוגיים. הסטארטאפים המתקבלים זוכים להשתתף בתוכנית הכשרה בת חמישה חודשים אינטנסיביים, שכוללת סדנאות, הרצאות ואירועים בליווי יזמים מצליחים, אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומשקיעים בכירים, שירותים מקצועיים בתחומים רבים ללא תשלום, מערך מנטורים עשיר, שעות ייעוץ וחיבור למשקיעים ולרשת הבוגרים של בוגרי 8200.
מטרת הפרויקט היא לקדם מיזמים הפותרים בעיות חברתיות באמצעים טכנולוגיים בתחומים שונים: אנשים בעלי מוגבלויות, הגיל השלישי, שוויון מגדרי, חינוך, סביבה, קיימות ועוד.

התוכנית פועלת כארגון ללא מטרות רווח, וממומנת על ידי עשרה שותפים מובילים: בנק הפועלים, נשיץ־ברנדס־אמיר, אמדוקס, הראל, MFI Initiative, נפש בנפש, עיריית תל אביב־יפו, הפדרציה היהודית של ניו יורק, כיל ומיקרוסופט.

בחמש שנות הפעילות של התוכנית אותרו 53 סטארטאפים חברתיים־טכנולוגיים. הפעילויות הובילו לגיוס מצטבר של קרוב ל־55 מיליון דולר בעסקאות מסחריות וגיוסי הון ושילוב עשרות עובדים בישראל לקידום המטרות החברתיות שלשמן פועלת התוכנית. בשנה שעברה נפתחה מגמת נגישות במסגרת 8200 אימפקט בשיתוף בנק הפועלים, כאשר הסטארטאפים שנבחרים למגמה זוכים לליווי מקצועי ולמענק כספי מהבנק.

בין המיזמים שהשתתפו: ReSymmetry – שפיתחה מערכת ישיבה ארגונומית רובוטית ריאקטיבית, שמבצעת הערכה של התנוחה שבה נמצא הגוף ומשנה באופן אקטיבי את תנוחת הישיבה - לשבת בתנוחה אחרת כל פעם בהתאם לממדים ולצרכים האישיים של כל אדם היושב עליה; Voiceitt – שפיתחה אפליקציה המאפשרת לאנשים בעלי דיבור משובש לתקשר באמצעות תרגום הדיבור בזמן אמת; SKILLSET – שפיתחה פלטפורמה למיון ואפיון עובדים עם מוגבלות בעבודה על בסיס יכולות ביצוע; ו־RenewSenses, שפיתחה מערכת טכנולוגית הממירה מראה לצליל בזמן אמת עבור לקויי ראייה ועיוורים. חברות נוספות שהשתתפו הן TuneFork – שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי טביעת השמע האישית של כל אדם; ו־EyeControl – שזכתה במקום הראשון בתחרות Innovation Radar Prize של האיחוד האירופי לשנת 2019. החברה מפתחת משקפיים חדשניים, המאפשרים לחולי ALS ואנשים הכלואים בגופם לתקשר עם סביבתם בכל מקום. ההרשמה למחזור הקרוב תינעל ב־15 במרץ, ניתן להירשם באתר התוכנית.

נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "אנו נחושים להמשיך ולהוביל בישראל הכלה ושוויון לאנשים עם מוגבלות החל משירות מונגש ללקוח ועד לתמיכה ופיתוח של טכנולוגיות מסייעות".