1. ממתינים לסיוע
המשקיעים ניסו להעריך השבוע באיזו מידה חבילות התמריצים של הנגידים ושל הממשלות יכולות לסייע לכלכלה העולמית להתמודד עם המשבר. ביום שלישי זינק מדד הדאו ג'ונס ב־11%, השיעור החד ביותר מאז 1933. מדד S&P500 עלה ב־12% באותו יום, הקפיצה הגדולה ביותר ב־12 השנים האחרונות. הסיבה לאופטימיות נעוצה בתוכנית מסיבית של הממשל האמריקאי, בסך 2 טריליון דולר, הגדולה בהיסטוריה. משקי הבית והעסקים צפויים להקלות רבות, החל בהזרמה ישירה לצרכנים ולעסקים במצוקה וכלה בהלוואות לעסקים.

2. המפלט האחרון
הצעד הפיסקלי אמור להשלים את הצעד המוניטרי -  בתחילת השבוע הודיע הפדרל ריזרב כי יעשה כל מהלך אפשרי שיבטיח התנהלות תקינה של השווקים – אג"ח ממשלתיות, אג"ח מגובות משכנתאות, אג"ח חברות ושוק הכספים. לפני כן התחייב הפד לרכישת 700 מיליארד דולר של אג"ח, אך התברר כי הצורך גדול יותר בצורה ניכרת, והוא החליט להסיר את מגבלת כמות. לאחרונה התרבו הסימנים למחנק הנזילות בשווקים לנוכח הפאניקה, והפד התגייס לשמש בתפקיד הרוכש של מה שמכונה "המפלט האחרון".

3. טלטלות בשוק הנפט
על אף המאמצים של קובעי המדיניות לייצב את הכלכלה העולמית, מחירי הנפט המשיכו לצנוח. בשוק האנרגיה גובר החשש כי הביקוש ימשיך להיות חלש, בשל הסגרים, בעוד ההיצע גדל, ועתה הוא מייצר עודפים גדולים. השחקנים מציינים כי מלאי הזהב השחור רב וכי היצרנים חוששים להיתקע  איתם לאורך זמן. ערב הסעודית ורוסיה עדיין לא חזרו בהן מאיומן להגדיל את התפוקה.

4. מזרימים גם באירופה
ארה"ב היא לא היחידה שהכריזה על חבילות סיוע לצרכנים ולעסקים. גרמניה אישרה השבוע חבילת סיוע בסך 750 מיליארד אירו, שחלק גדול ממנו הוא רשת ביטחון לאזרחים והלוואות לעסקים. מוקדם יותר הודיעה בריטניה על חבילה בסך 57 מיליארד פאונד, 2.5% מהתוצר, שהם קצת יותר מ־2% שהוזרמו ב־2008. צעדים נוספים צפויים בזמן הקרוב.

5. התחזית: מיתון
בוול סטריט ממשיכים לעדכן כלפי מטה את תחזיות הצמיחה לרבעון השני של השנה - ולכל 2020. כלכלני מורגן סטנלי צופים ירידה של 30% בתוצר האמריקאי בחודשים אפריל־יוני. שיעור האבטלה עלול לזנק ל־12.5%. בגולדמן סאקס רואים התכווצות של 24%. בנוגע לכלכלה העולמית החזאים צופים ירידה של אחוז אחד, ירידה גדולה יותר מזו של 2008. שני בתי ההשקעות חוזים התאוששות ברבעון השלישי. נשיא הפד של סנט לואיס רואה אבטלה של 30% ברבעון השני וירידה של 50% בתוצר.