התפרקו הארגונים העסקיים המובילים: קרע בקרב הארגונים העסקיים. משבר הקורונה חשף מאבקים פוליטיים פנימיים בקרב הארגונים שתפקידם לקדם את האינטרסים של המגזר העסקי לנוכח משבר הקורונה החריף. אלא שמסיבות של מאבקים פוליטיים פנימיים, ראשיהם לא השכילו לשלב ידיים.

התאחדות התעשיינים, בראשות ד"ר רון תומר, פרשה השבוע מארגון הגג של המגזר העסקי, שאותו הובילה במשך שנים. מאידך, לאחר נתק של שנים היא צירפה אליה את איגוד לשכות המסחר שבראשות אוריאל לין, וכן את התאחדות חקלאי ישראל שבראשם עומד אבשלום וילן.

גורמים בארגונים מסרו ל"מעריב" כי הקרע נוצר לאחר שנשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, שמונה בינואר 2020 כממלא מקום זמני לנשיא ארגון הגג של המגזר העסקי, סירב לפנות את מקומו לטובת ד"ר תומר. אמיתי מונה לתפקיד לאחר פרישתו של שרגא ברוש מתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים. במקביל הוא נאלץ לפרוש גם מנשיאות ארגון הגג של המגזר העסקי, תפקיד שבו החזיק באופן מסורתי.

ארגון הגג מאגד במסגרתו שורה ארוכה של ארגונים עסקיים, ובתוכם התאחדות המלונות, בעלי המלאכה, היהלומים, בוני הארץ, האיכרים, ארגון העצמאים להב, עובדי הניקיון והשמירה ועוד. הארגון הוא גוף נוסף הנאבק למען האינטרסים של הסקטור העסקי.
הדרישות העיקריות שלו הן: תשלום מענק ממשלתי מיידי לעסקים שהצביעו על ירידה במחזור העסקים, תשלום דמי אבטלה לעצמאים, הגדלת הנזילות באמצעות מתן הלוואות בתנאים משופרים והפחתת מסים ואגרות.