חברת דירוג האשראי מידרוג ערכה אתמול ניתוח מיוחד על ענף המלונאות בשל משבר הקורונה, והעריכה כי הוא ישפיע באופן שלילי על סיכון האשראי של החברות הבורסאיות. חלק הארי של בתי המלון נסגר וכ־38 אלף עובדים הוצאו לחל"ת. כעת מדובר על חזרה מדורגת לפעילות לקראת סוף החודש, שתתמקד במלונות פרימיום.

"אנו צופים לפגיעה משמעותית בשיעורי התפוסה, בהכנסות ובתזרים המזומנים של החברות בענף בשנת 2020, במיוחד בחציון הראשון", נמסר ממידרוג. "התפוסה במלונות ורמת המחירים תיפגע גם בחציון השני, וההתאוששות ב־2021 תהיה מתונה. עם זאת, לא כל החברות הן מקשה אחת ולכל אחת כלים ומיצוב שונים להתמודדות עם המשבר והיציאה ממנו".

קרן ההלוואות עוגן לאוצר: צרפו אותנו לקרן לעסקים קטנים
הנהלת קרן ההלוואות החברתיות עוגן פנתה שלשום לחשב הכללי באוצר בבקשה לצרף אותה לגופים המאשרים הלוואות לעסקים בערבות מדינה. הקרן היא ארגון פיננסי־חברתי ללא מטרת רווח, שמחזיק ברישיון רשות שוק ההון למתן אשראי.

כיום רק הבנקים וחברות האשראי רשאים לתת הלוואות. "יש מקרים שעסקים אינם מצליחים לממש את הסיוע שהמדינה התכוונה לתת להם. בנק הוא לפני הכל גוף עסקי־פרטי שמטרתו להרוויח. לו ההלוואות היו ניתנות מארגונים חברתיים השיקולים היו שונים", נמסר מעוגן.

RSM הקים חמ"ל קורונה דיגיטלי; רו"ח רוזנשטוק צורף כשותף
משרד רואי החשבון RSM שיף הזנפרץ, בניהול ראובן שיף, הקים לאחרונה חמ"ל קורונה דיגיטלי כדי לסייע ללקוחות להתמודד עם המשבר. החמ"ל יספק ייעוץ בנושאי אבטחת IT ואבטחת סייבר, סיוע בהגשת בקשות להלוואות של יחידים ועסקים קטנים מהקרן בערבות מדינה ובקרות למניעת הונאות.

במקביל, נמסר אתמול על מינוי רו"ח (משפטן) גיל רוזנשטוק כשותף וראש המחלקה המקצועית במשרד. הוא החל את דרכו המקצועית ב־RSM בשנת 2006 כאחראי על תחום התקינה החשבונאית הישראלית והבינלאומית וחוק ניירות ערך.

לוריאל תתרום אלפי יחידות מוצרי חיטוי
מפעלי חברת לוריאל אירופה הוסבו תוך זמן קצר לייצור אלכוהול־ג'ל. במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה הוחלט לתרום אלפי יחידות מוצרי חיטוי לצוותים רפואיים בבתי אבות ולקשישים. נוסף לכך, תתרום לוריאל ישראל את כל רווחי המכירה של מוצרי האלכוהול־ג'ל של גרנייה.

אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל: "חובתנו לתמוך במאמץ למניעת התפשטות הנגיף. המוצרים שיוצרו כוללים אלכוהול־ג'ל של לוריאל פריז, גרנייה ולה רוש־פוזה מ־100 מ"ל ועד 400 מ"ל".