שר הבינוי והשיכון החדש יעקב ליצמן משנה את סדרי העדיפויות במשרדו, ושם את הדגש על פרויקטים בתחום ההשכרה למגורים. זרוע הביצוע שלו תהיה חברת "דירה להשכיר". תוכנית הבנייה להשכרה תבוא על חשבון פרויקט מחיר למשתכן שהוביל בחמש השנים האחרונות שר האוצר היוצא משה כחלון. הדירות להשכרה ישווקו לטווח ארוך ובמחירים שווים לכל נפש.

אתמול הודיעו חברת דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל על זכייתה של קרן הריט אזורים ליווינג במכרז לפרויקט בשכונת אגמים בדרום אשקלון. אזורים ליווינג שילמה 31 מיליון שקל. מדובר בקרן בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שהוקמה על ידי חברת אזורים ערב משבר הקורונה. זהו הפרויקט השלישי של אזורים במסגרת מכרזי דירה להשכיר, והוא מצטרף לפרויקט בשכונת הרקפות בראשון לציון ולפרויקט שכונת בית בפארק באור יהודה.

עובדים באתר בנייה (צילום: שאטרסטוק)
עובדים באתר בנייה (צילום: שאטרסטוק)

"אני מברך על המכרז המתבצע כחלק מפרויקטים חשובים להקלת מצוקת הדיור", אמר אתמול ליצמן, "בימים אלה אנו מגבשים תוכנית לאומית ארוכת טווח להתמודדות עם המצוקה". הפרויקט באשקלון כולל 200 יחידות דיור בבנייה רוויה של 7־9 קומות. 100 יחידות דיור יועדו להשכרה ארוכת טווח ל־15 שנים, כש־50% מהדירות יושכרו בשכר דירה מופחת והיתר בשכר דירה קבוע ומפוקח.

עם השלמת הבנייה, יוצעו למכירה 96 דירות בשוק החופשי. אזורים ליווינג תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי דירה להשכיר. "מדובר במתחם חדש בשכונה איכותית ומבוקשת בעיר, שיאפשר פתרון מגורים איכותי וחדשני לאוכלוסייה איכותית", אמר המנכ"ל יאיר טל. "פרויקט דירה להשכיר הולך ומוקם בכל רחבי המדינה, ואנו שמחים כי פעם נוספת טובי היזמים מקימים את הפרויקטים הללו".