"שוק המשרדים בישראל נהנה עדיין מתפוסה גבוהה של 85% עד 95%, אולם קיימים לא מעט פרויקטים שנפגעו. לנוכח המצב החדש, פעילות הייזום בתחום המשרדים תצומצם ויחול גידול בהיקף השטחים הפנויים במגדלי המשרדים". כך מראים ממצאי מחקר של ענקית ייעוץ הנדל"ן המסחרי CBRE ישראל.

לפי הנתונים, בתחילת הרבעון הראשון של 2020 חלה פעילות משמעותית בתחום זה בשל הריבית הנמוכה, אך ההאטה שגרמה מגיפת הקורונה תורגש רק ברבעון השני. התוצאה: ירידה צפויה במחירי השכירות של משרדים, לאחר שלוש שנים של מגמת עלייה. דמי השכירות למשרדים הגיעו בממוצע ל־103 שקל למ"ר בתל אביב, ברמת גן ל־83 שקל למ"ר, בהרצליה ל־85 שקל למ"ר ובלוד ל־45 שקל למ"ר.

במהלך המשבר פתחו שוכרים רבים בדיונים עם בעלי הנכסים על הפחתת התשלומים, ואינדיקציות ראשוניות בשוק זה מעידות על הנחות של 5%־10% בדמי השכירות בהשוואה למחירים שהיו טרם המשבר.

יו"ר CBRE ישראל ג'קי מוקמל: "שוק שכירות המשרדים בישראל יעבור להאטה. לא מעט פרויקטים שהתבססו על המשך הצמיחה ייפסקו. המעבר של עובדים, במיוחד בחברות הייטק, לעבודה מהבית יוריד את הביקוש. לכך יש להוסיף את הירידה בציפיות לצמיחה וגיוס עובדים חדשים. שוק המשרדים מצוי עדיין בתפוסה גבוהה אבל זו צפויה לרדת. השטחים הפנויים במשרדים יאוכלסו לאחר תקופה זמן ארוכה יותר ויהיה צורך במתן הקלות בדמי השכירות".