נדב נאמן, בעלי רשת בתי הקפה 'סטריטס', התראיין היום (ראשון) לתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ומתח ביקורת חריפה על מדיניות עיריית תל אביב לאחר שקיבל דוח על סועדים ששהו במסעדה ללא מסכה: "קיבלנו אלף ש"ח דוח, נכנס פקח לפני יומיים וראה לקוחות בפנים ישובים בלי מסכות".

אוכלים?
"כן, יש תופעה כזאת שצריך לאכול בלי מסכות. הוא התעקש ואי אפשר לשבת בפנים ללא מסכות. התווכחנו ואמרנו לו שהוא טועה, הוא אמר 'אני לא טועה ואתה חייב לקבל קנס', לא אזהרה ולא שום דבר. הם פשוט עושים פטרולים ללא הרף.

כשאתה בבית קפה, מה תאכל עם מסכה מה זה הדבר הזה?
"מאז לא קיבלנו, ההוראות לא ברורות פשוטות להם בעצמם".

אני שומע עכשיו על בעל בית קפה שערער לעירייה והיא ביטלה כי הוכיח שזה לא ניתן.
"אני גם רשמתי היום מכתב לסגן מנהל הפיקוח בעיריית תל אביב, הוא אמר 'נטפל בזה', אני לא יודע מה זה אומר. אני יודע שיש ביניהם ובין עצמם כל מיני דיונים מה מותר ומה אסור, וכל מיני פרשנויות לחוקים שאיכשהו אפורים במדינת ישראל. אמרנו – נעשה כל מה שתגידו לנו, הולכים עם כפפות, מודדים חום, יש מרווחים בין השולחנות, מתעסקים בהכול חוץ מבשירות ועדיין הצליחו למצוא משהו שהוא אפור. מה הבעיה שהכול יהיה ברור? נעשה כל מה שתגידו לנו".

מישהו שלח לך נייר עם הוראות?
"הכול מילים גדולות, 'לקוחות בבית העסק צריכים להיות עם מסכות', אבל לא כתוב אם הם אוכלים או לא. יש אנשים שקמו לשירותים באמצע האוכל וקיבלו דו"ח".

ואתה רואה מה קורה בחוף היום, במסיבות.
"למה לשם לא הולכים נותנים דו"חות?".

כי יש אנשים מפורסמים.
"בבית הקפה הנוסף, יש לידי חייט בחנות מטר על מטר, בקושי נכנס בפנים. 40 שנה יושב שם בדמי מפתח נכנס לו לקוח אחד - עבר פקח וקיבל 1,000 שקל. שלושה חודשים היינו סגורים, אני יושב על שכר דירה של עשרות אלפים. אתה יודע מתי פעם אחרונה ראיתי 1,000 שקל? מהמדינה לא ראיתי 1,000 שקל אבל בקנס ראיתי".

לכאורה חולדאי מוביל את המאבק לעסקים ובסוף תוקע אותם עם הדבר המנוול הזה, חברים? אתם מנוולים.
"במשבר הם התנהגו למופת, כולם קיבלו החזרים על האגרות והתשלומים. קיבלתי הביתה מכתבים רשומים עם צ'קים ששילמתי, כל מה שלא קיבלתי מהמדינה קיבלתי מעיריית תל אביב".

"לכאורה מוביל את המאבק". רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
"לכאורה מוביל את המאבק". רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)