כלכלני בנק לאומי פרסמו את הערכת הסיכונים לגבי השפעת הקורונה על מצב המשק. בסקירה של ראש הדסק לאסטרטגיית שווקים בבנק לאומי קובי לוי נכתב כי "תמונת העתיד בשוק ההון נראית פחות ורודה והרבה פחות ודאית, למרות עליות השערים בימים האחרונים. הסיכון גבוה משמעותית ממה שצפינו שיהיה. ההתאוששות תהיה איטית והרבה יותר הדרגתית".לוי מסביר את עליות השערים החריגות בבורסה בהיעדר חלופות השקעה סבירות, ובהתערבות מסיבית של הבנקים המרכזיים והממשלות בנעשה בבורסות.

לגבי ההשפעה על שערי החליפין, מעריכים בבנק לאומי כי לנוכח חידוש משבר הקורונה והפחתת תחזיות הצמיחה, השקל ייחלש עד סוף השנה לעומת סל המטבעות ולעומת הדולר. לוי גם מעריך שהריבית תרד אם כי לא תעבור לקידומת שלילית, ושמחירי הנפט עלולים להמשיך לרדת, מה שעלול לפגוע ביצוא הגז ובחשבון השוטף של מאזן התשלומים.

לוי אינו לבד. כזכור, גם חטיבת המחקר בבנק ישראל עדכנה שלוש פעמים ברציפות את תחזיות הצמיחה. תחילה נכתב שהצמיחה ב־2020 תהיה שלילית בגובה של 5.3%. ב־25 במאי פורסמה תחזית אופטימית שלפיה הצמיחה תעמוד על מינוס 4.5% בלבד. ואילו בתחזית הצמיחה שפורסמה שלשום עם החלטת הריבית, בבנק ישראל שוב לקו בפסימיות והעריכו שהצמיחה ב־2020 תעמוד על מינוס 6%.