שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל אישר היום (חמישי) את עסקת מיזוג החברות הסלולריות "סלקום" וגולן טלקום בכפוף לתנאים לאחר מספר חודשי דיון. מהלך זה יהפוך את סלקום למפעילה הסלולרית הגדולה ביותר בשוק. 

"במסגרת התנאים לאישור המיזוג פעל המשרד להבטיח, בין היתר, כי תנאי השירות הסלולרי ללקוחות גולן ישמרו. המשרד סבור כי המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת וימשיך לפעול על מנת לשמור על "מגרש משחקים" מאוזן המאפשר תחרות הוגנת בין השחקניות השונות בשוק", מסר הנדל בהודעה רשמית שהוציא היום. 

כזכור, בחודש פברואר האחרון, הגישה סלקום הצעה למפעילה הסלולרית שנכנסה לשוק ב-2012, גולן טלקום בסך של כ-700 מיליון ש"ח. המהלך התעכב כיוון שהיה צריך לקבל את אישוריהם של משרד האוצר וראשות התחרות, מחשש שיכול לפגוע בציבור ולגרום להעלאה במחירים. חשש זה נשלל על ידי הראשות, בטענה כי יש בשוק עוד חמש חברות סלולר שלוקחות חלק בתחרות על לב הצרכן, ויתרמו לאיזון הכלכלי. 

הממונה על התחרות, מיכל הלפרין ציינה בהחלטתה לאפשר את הרכישה כי: "העובדה שבשנת 2020 ניתן לאשר מיזוג בין שתי חברות סלולר, מיזוג אותו חסמה רשות התחרות בשנת 2016 היא תוצאה של השינויים לטובה שחלו בשוק והטמעת דפוסי התנהגות תחרותית בו".

מנכ״ל סלקום אבי גבאי, הודה לשר התקשורת, והבטיח כי לאחר שתושלם העסקה גולן טלקום תמשיך לפעול כגורם עצמאי ותחרותי ותמשיך להיות אטרקטיבית כפי שהייתה עד כה.