איש העסקים עופר פינשטיין נבחר פה אחד בישיבת דירקטוריון המועצה לצרכנות לתפקיד מנכ"ל המועצה במקום עופר מרום, שפורש לעסקים פרטיים.

בתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש אבי כהן, שהודיע לא מכבר על פרישתו, אולם החליט לחזור בו לנוכח מצבה של המועצה.מינויו של פינשטיין נעשה לאחר תקופה ארוכה, שבמהלכה התלבטה ועדת האיתור בבחירת המועמד הרצוי.

כך או אחרת, המינוי כפוף לאישור ועדת המינויים בשירות הציבורי, בראשות השופטת בלהה גילאור. יוזכר כי ועדה זאת לא אישרה את מינויה של גלית אבישי, מנכ"לית ארגון אמון הציבור, חרף לחצים כבדים שהופעלו עליה.

בין היתר, הלחצים הגיעו מכיוונו של שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, שאחראי על פעילות המועצה לצרכנות. הסיבה לסירובה של הוועדה לאשר את המינוי היו טענות על ניגודי אינטרסים לכאורה.

עוד יצוין כי פינשטיין מונה בשנת 2011 כמנהל לקבוצת הקו־אופ, שנקלעה לקשיים עסקיים. הוא לא הצליח לייצב את הרשת, ונאמני החברה, שמונו על ידי בית המשפט, החליטו להפסיק את עבודתו לפני שנתיים.

בפני המנכ"ל החדש של המועצה לצרכנות ניצבים אתגרים לא פשוטים, הנובעים בעיקר ממשבר הקורונה. בין היתר, ייאלץ המנכ"ל להתמודד עם פגיעה לא פשוטה בצרכנים, כתוצאה מהפסקת פעילותן העסקית של חברות תעופה (הקשיים בהחזר התשלום עבור כרטיסים שבוטלו) ופגיעה בתחומי המלונאות והבידור.

מהמועצה לצרכנות לא התקבלה עד כה תגובה לדברים.