היום פורסם כי אחרי אינספור תהפוכות, מי שירכוש את חברת התעופה "ישראייר" יהיה איש העסקים רמי לוי, בעל רשת שיווק השקמה, שירכוש את החברה ביחד עם שלום חיים, בעלי חברת המזון טעמן. לוי התארח היום (שלישי) בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM, ושוחח עמה על שנת 2020 שהייתה מוצלחת לרשתות המזון, וכן על השמועות לפיהן הוא מתכוון ללכת לפוליטיקה.

רשתות המזון מסכמות שנה מוצלחת עם רווחים נאים. אתה נוקט באסטרטגיה של כניסה לענפים נוספים, מעז ללכת על חברת תעופה?
"אני יכול לדבר על הכל אבל לא על חברת התעופה. שום דבר בחיים לא טריוויאלי, כל דבר זה לא פשוט אבל מה שלא פשוט - פשוט לא עובד, בשבילנו הכל פשוט. אנחנו עושים דברים כדי שנוכל לשרת את הצרכנים שלנו ,עושים את הכל שיהיה הכי טוב".

למה לחפש אפיקים חדשים?
"זה לא אומר שבגלל הקורונה העסקים ברשתות המזון היו טובים, אצלנו לאורך כל השנים מאחר ואנחנו מיטיבים עם מי שאנחנו משרתים היה טוב. בתקופת הקורונה הרשת שלי פועלת כנשק לשעת חירום כדי שנוכל לשרת את הצרכנים שלנו. כאילו רשתות המזון עושות יותר כסף בתקופה הזאת אבל יש גם יותר הוצאות, קולטים יותר עובדים ועושים הכול כדי שנוכל לשרת את הצרכן בצורה כזאת שיקבל את מה שהוא רוצה לקבל. אנחנו האחרונים שצריכים לקטר בתקופה הזאת, מצד שני הרשת שלנו צריכה לשרת את הצרכן כדי שיוכל לקנות מזון הביתה".

כל מיני רשתות כאלו ואחרים די התלוננו על זה שברשתות המזון ואני מניחה שגם בשיווק השקמה שלכם הכניסו דברים שהם לא בדיוק חיוניים כמו צעצועים, ספרים, הלבשה והנעלה וכו'. האם גם הפעם בסגר הנוכחי תכניסו את אותם מוצרים?
"אנחנו לא הכנסנו שום מוצר מעבר למה שהרשת הייתה מוכרת לפני כן, אז אני לא יודע על מה מדובר. אני מבין את אותן החנויות שסגורות והמדינה חייבת לעזור להם, כי הם מעסיקים הרבה עובדים וקשה להם, מישהו צריך לתת להם עזרה באמת. קשה להם וצריכים לעזור להם".

קודם דיברתי על עסקים קטנים ובתי קפה, רחובות שלמים עם שלטי להשכרה. זה מאוד עצוב. הממשלה עושה מספיק?
"אני לא יודע, היא צריכה לעשות יותר לאותם עסקים שהיו חיים מהיד לפה לפני כן, היא צריכה לעזור להם. לא הייתי מוציא לחל"ת את אותם עובדים שעובדים בעסק, הייתי נותן את המשכרות לבעל העסק והעובד ימשיך כאילו הוא עובד בעסק, נותנים לו רווח קטן כדי שיוכל להמשיך לנשום ולפעול ברגע שנגמרת הקורונה, ולא אח"כ עד שהוא יפתח ועוד פעם יקלוט עובדים, זה באמת הרבה בירוקרטיה וזה יותר קשה מאשר היו מנשימים את העסק בצורה הזאת שהוא עובד למרות שלא עובד".

מה עוד?
"עוזר לאותם עסקים, בודק מה ההוצאות הקבועות שיש להם".

שר האוצר לא מספיק עוזר?
"אני לא יודע, אני רואה הרבה עסקים שצריכים עזרה ושר האוצר אם שומע אותי שיעזור להם הכי הרבה כי הם מעסיקים בסוף עשרות אלפי עובדים והם חייבים עזרה".

תצטרף לפוליטיקה?
" אני הפוליטיקה שלי זה לשרת את הלקוחות שאני משרת ולהמשיך לייצר מקומות עבודה, זה הפוליטיקה שלי. אני לא הולך לפוליטיקה".

נתניהו פנה אליך וסירבת.
"בוא לא נדבר על זה, זה היה בעבר ואני לא בקטע של הפוליטיקה".

השם שלך כל פעם עולה מחדש, אתה אטרקטיבי.
"הציבור במדינת ישראל באמת מעריך את הרשת שלנו".

אתה באמת אהוב על אנשים, אתה אדם בלי מחסומים ובלי מחיצות, איש עממי שעשה את זה בשתי ידיו למה לא לשמש דוגמא מהמקום הפוליטי?
"אני אמשיך לעשות את מה שאני יודע לעשות הכי טוב, אני לא בקטע של הפוליטיקה".

לא מצטרף?
"אני לא הולך לפוליטיקה".

יש סימני מיתון, אתה רואה מה קונים?
"אני רואה שלקוחות שהיו רגילים לקנות במקומות שהיה להם קל, היום הם יודעים שמוכרים במקומות אחרים יותר בזול אז הם באים כדי להמשיך לקנות את מה שקנו לפני כן. זה לא סוד שקשה לאנשים ושחסר להם כסף".

אנחנו רואים אנשים עומדים בתור לקבל ארוחה חמה ביום, סלי מזון, אני מדברת על מעמד הביניים שהולך ונשחק.
"מאוד מצער לראות את זה ולשמוע, אבל אנחנו בתחום שלנו עושים הכל כדי להיטיב עם הצרכנים באופן עקבי. אנחנו נותנים את המחירים ההוגנים כדי שהצרכנים יוכלו לקנות".