ההימור של מוטי בן משה על קבוצת האנרגיה דור אלון ועל שינוי האסטרטגיה העסקית שלה הצליח בגדול. חברת הדלק המסורתית הרחיבה את פעילותה בתחומי הקמעונאות והאנרגיה והתוצאות לא איחרו להגיע.

החברה עברה ברבעון הראשון של 2021 לרווח של 41 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. דור אלון נשלטת (73%) על ידי קבוצת אלון רבוע כחול, שנמצאת בבעלות מלאה בידי אקסטרה ישראל של מוטי בן משה. מניותיה רשומות למסחר בבורסה.

הונה העצמי מסתכם ב־1.1 מיליארד שקל. הרווח ברוטו (EBITDA) בפעילות קמעונאות המזון גדל ב־30% ל־12 מיליון שקל. המכירות בחנויות הנוחות של החברה גדלו ב־21% בעקבות הטמעת קונספט מיני סופר אלונית ב־73 מתחמי תדלוק.

על פי נתוני דוח אלון, שווי הנדל"ן נאמד ב־800 מיליון שקל כאשר החברה ממשיכה בפיתוח פרויקטים בהרצליה פיתוח ובכפר סבא. לחברה יש נדל"ן מניב בשטח של 22 אלף מ' ב־30 אתרי נדל"ן, בהם מתחם אלון עין שמר. שווי השוק של דור אלון עומד על 1.32 מיליארד שקל. במהלך הרבעון חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל.

בתוך כך, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד עומד להצטרף לדירקטוריון החברה ב־6 ביוני עם סיום תקופת הצינון. באב"ד יהיה דירקטור בדור אלון מתוקף מעמדו כמנהל העסקים של אקסטרה ישראל. מנהל החברה הוא עמית זאב ויו"ר הדירקטוריון הוא ישראל יניב.

למרות ההגבלות על הפעילות במשק, שהביאו לקיטון של 16% במכירות הדלק במתחמי תדלוק, והירידה הניכרת במכירות דלק סילוני בעקבות הירידה בהיקף הטיסות, החברה ממשיכה לצמוח. עם הסרת המגבלות, גדלו מכירות הדלק ב־7%.

מנועי הצמיחה של החברה כוללים את הרחבת רשת מתחמי התדלוק של דור אלון והגברת הנוכחות של רשת הסופרמרקטים am:pm בגוש דן ומחוצה לו. החברה המשיכה לפרוש עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי.

החל מחודש ינואר השנה, התחילה דור אלון לספק לרשות הפלסטינית מחצית מתצרוכת הדלק שלה. דור אלון נכנסה כשותפה בקבוצת המסעדות BBB לצורך הרחבת הפעילות במזון. בתקופת הסגר גדלו מכירות מוצרי הגריל והפנאי באמצעות אמגזית.

דור אלון היא בעלת תחנת הכוח בקריית גת, שהספקה הוא 75MW. חברת האם אלון רבוע כחול מחזיקה ב־16% מתחנת הכוח בבאר טוביה IPM שהחלה לפעול בפברואר.