החברות הבורסאיות האחרונות פרסמו את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2021, הנחשב לאחד הטובים בתולדות שוק ההון. הדוחות חוצים את כל מגזרי הפעילות, ובהם הבנקים (ובראשם בנק הפועלים ולאומי), חברות הביטוח, הרשתות הקמעונאיות וחברות האחזקה.

רשת רמי לוי שיווק השקמה מובילה את הפעילות בחברות הענף עם זינוק של 62% ברווח הנקי ל־47 מיליון שקל. החברה מסבירה את הגידול ברווח בשיפור בתנאי הסחר, יעילות המרכז הלוגיסטי ועלייה בהיקף מכירות המותג הפרטי. ההכנסות הסתכמו ב־1.61 מיליארד שקל.

הרשת מפעילה 54 סניפים ואמורה לפתוח עד סוף השנה עוד שניים. בכוונת הרשת להיכנס לתחום הפארם באמצעות רשת גוד פארם ולפתוח עשרות סניפים שלה.

רמי לוי (צילום: באדיבות רמי לוי)
רמי לוי (צילום: באדיבות רמי לוי)


לוי, שמתנגד לגל עליות המחירים, אמר כי "יש להיטיב עם הצרכנים ולספק להם את הסל הטוב ביותר". קבוצת דלק בבעלות יצחק תשובה הרוויחה 279 מיליון שקל, זאת לאחר הפסד של 2.8 מיליארד שקל במהלך 2020. ההכנסות גדלו מ־1.88 מיליארד שקל ל־1.91 מיליארד. הדבר מוסבר בעליית מחירי האנרגיה ובעלייה חדה בהיקף ההפקה והמכירות מקידוח לווייתן.

שותפות רציו בניהול יגאל לנדאו, המחזיקה ב־15% מלווייתן, סיימה את הרבעון ברווח נקי של 25 מיליון דולר, לעומת הפסד בתקופה המקבילה. לווייתן הניב הכנסות של 72 מיליון דולר ורווח תפעולי של 43 מיליון.

קבוצת הביטוח הדיגיטלית Wesure Global Tech עברה מהפסד של 6.5 מיליון שקל לפני מס לרווח של 3.4 מיליון. ההכנסות מפרמיות גדלו ב־113% ל־64.7 מיליון. ההון של החברה מסתכם ב־1.63 מיליארד. הרווח של יבואנית המכוניות רנו וניסן, קרסו מוטורס, גדל ב־29.5% ל־60.7 מיליון שקל. ההכנסות עלו ב־15% ל־1.09 מיליארד.

דוחות כספיים משופרים הוצגו על ידי יבואניות רכב נוספות כמו דלק מוטורס, שצלחו את משבר הקורונה. המנכ"ל איציק וייץ: "במגזר הליסינג, שהתרחב בעקבות רכישת קל אוטו, נרשמו גידול בהכנסות ועלייה ברווח לאור גידול בביקוש למכוניות משומשות".

הרווח הנקי של חברת הנדל"ן י.ח דמרי זינק ב־85% ל־45 מיליון שקל. ההכנסות גדלו ב־22% ל־285 מיליון שקל. החברה מכרה יחד עם שותפיה במהלך הרבעון 182 דירות, לעומת 152 דירות ברבעון המקביל אשתקד.