במסגרת גיוסם של מומחים לתחומי הבנקאות הדיגיטלית על ידי בנקים כמו דיסקונט והפועלים - הודיעו אתמול בנק דיסקונט ורשת שופרסל, השותפים במיזם פייבוקס, על מינויו של אריק פרישמן למנכ"ל. המיזם החדש יהיה אחראי על מימוש שיתוף הפעולה האסטרטגי שלהן.

ההודעה נמסרה לאחר שהפיקוח על הבנקים אישר השבוע את הקמת המיזם, שיוחזק בבעלות של 50.1% על ידי דיסקונט ו־49.9% על ידי שופרסל. במסגרת המיזם החדש ייפתח ארנק דיגיטלי שיציע ללקוחות נוסף לשירותי תשלום מתקדמים גם סופרמרקט פיננסי עם מוצרים ושירותים של מגוון ספקים וחברות פינטק.

פרישמן מכהן כסמנכ"ל וראש חטיבת דיגיטל, דאטה וחדשנות בדיסקונט. בתפקידו היה האחראי לפיתוח העסקי של פייבוקס, הובלת הטרנספורמציה הדיגיטלית, ופיתוח והטמעה של מערכת CRM, המהווה תשתית לניהול הקשר עם הלקוח. עדיין לא נמסר מי יחליפו בתפקיד. 

פרישמן שימש בעבר כעוזרו של מנכ"ל האוצר יוסי בכר. לאחר שהאחרון מונה ליו"ר דיסקונט בשנת 2010, הוא הביא לבנק את פרישמן כעוזרו האישי. מינוי נוסף: בנק הפועלים הודיע אתמול על מינויו של עמית דדוש לראש יחידת ביט בחטיבת החדשנות של הבנק. החטיבת מנוהלת על ידי גולן שרמן. 

דדוש, ששימש עד היום כמנהל החדשנות והפיתוח העסקי של yes, פלאפון ובזק בינלאומי, יחליף את גלעד עוזיאל, שפורש לתפקיד ניהולי בחברה האמריקאית INTUIT, המתמחה בפיתוח ושיווק תוכנה פיננסית. הנהלת החברה ממוקמת במאונטן ויו בקליפורניה. 

אפליקציית bit מובילה בישראל עם כ־2.5 מיליון משתמשים פעילים, והיא הושקה כמענה לצורך בפתרון טכנולוגי לביצוע תשלומים מהירים. האפליקציה, שמתמקדת בתחומים כמו קמעונאות, מזון, מוצרי צריכה, ביטוח ופנסיה, השיקה את הארנק הדיגיטלי ואת כרטיס האשראי bitcard.