היועץ המשפטי במשרד האוצר עו"ד אסי מסינג מטרפד את פעילות קבינט המומחים שהוקם בתחילת החודש על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן.

ל"מעריב" נודע כי הסיבה הפורמלית למצב היא הדרישה כי כל חברי הוועדה יחתמו על מסמך ניגוד עניינים, אולם בפועל, הסיבה לכך היא העובדה שפקידי האוצר ובנק ישראל אינם מעוניינים כי ועדת מומחים חיצונית תמליץ לשר האוצר על המהלכים הכלכליים ועל הרפורמות החיוניות לפעילות המשק.

עד כה קיימה הוועדה ישיבה אחת בלבד בתחילת החודש, ועד היום לא התקיימה שום ישיבה נוספת חרף בקשתו של שר האוצר לקיים ישיבות תכופות עוד לפני הגשת התקציב לאישור הכנסת. ליברמן ביקש מהחברים להגיש בהקדם האפשרי הצעות לרפורמות בתחומי המס והמשק. דווקא בעיתוי הנוכחי, בשבוע שבו הכנסת אמורה להצביע על התקציב וחוק ההסדרים בקריאה הראשונה, חשובה מאוד קבלת חוות הדעת של מומחי הוועדה.

אף שחלק מהחברים כבר הכינו ניירות עמדה מקצועיים - בשל המצב הנוכחי הם חסרי אונים. היועץ המשפטי של משרד האוצר דורש מחברי הוועדה חשיפת פרטים אישיים שונים, אולם לא כל החברים מסכימים לכך, בנימוק כי ועדות דומות בעבר לא נדרשו לחשיפה כל כך מעמיקה.

בשיחה עם "מעריב", טען אחד החברים בוועדה: "אני לא מבין מה רוצים מאיתנו. אנחנו יועצים בהתנדבות ורואים בכך שירות מילואים. יש לי הרגשה שמדובר בניסיון מכוון של אנשי האוצר לטרפד את פעילותנו". בעוד חלק מחברי הוועדה לא נענים לדרישת היועץ המשפטי באוצר, חברים אחרים כלל אינם מוטרדים מאי־כינוס הוועדה.

יו"ר הוועדה פרופ' יעקב פרנקל ייצא בימים אלה לארה"ב כדי להשתתף בישיבת ה־G7 הנערכת בג'קסון הול בארה"ב. הנסיעה לחו"ל למטרה כלשהי שאינה נחשבת חיונית - מנוגדת לבקשתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

חוץ מפרנקל, בקבינט המומחים חברים גם אלי יונס, פרופ' אפרים צדקה, רו"ח דוד בועז ועו"ד אודי ברזילי וענת לוין. בישיבה הראשונה שהתקיימה, השתתף גם מנכ"ל האוצר רם בלניקוב. אם לא יחול שינוי בעמדת היועץ המשפטי במשרד האוצר, לליברמן לא תהיה ברירה אלא לפנות במישרין ליועץ המשפטי לממשלה - כדי לקבל את חוות דעתו. למרות פניית "מעריב", עד אמש לא התקבלה תגובת דוברות האוצר לדברים.