“אנו נרגשים להיות חלק מתעשיית האנרגיה במזרח הים התיכון, במיוחד בישראל”, אמר ג’ף יואינג, מנכ”ל היחידה העסקית במזרח הים התיכון של “שברון”, במסגרת ראיון עם העיתונאי הרב קינון בכנס הג’רוזלם פוסט, בפאנל שעסק באסטרטגיית Higher Returns, Lower Carbon (“תשואה גבוהה, הפחתה בפליטות פחמן”) של החברה, והזדמנויות הצמיחה בתחום הגז הטבעי בישראל בימים שבהם הביקוש המקומי, האזורי והעולמי לגז טבעי עולה.

“אנו רואים הזדמנויות גדולות להרחבת עסקי הגז הטבעי באזור, שהופך להיות חשוב עוד יותר, מכיוון שהגז הטבעי נתפס כחלק מרכזי באסטרטגיה דלת הפחמן למען הסביבה”, אמר יואינג והוסיף כי הגז הטבעי מהווה כיום כ־22% מאספקת האנרגיה העולמית והוא עוד יגדל בשנים הקרובות.

עוד ציין כי שברון, שרכשה באוקטובר 2020 את "נובל אנרג’י" ונכנסה לשוק האנרגיה הישראלי, מעוניינת לגוון את ההשקעות שלה בתחום הגז והנפט ולהגדיל את פעילותה באזור. יואינג הצהיר כי אחד הערכים המרכזיים של שברון הוא שותפות, ואמר כי החברה יכולה לסייע למדינת ישראל בצמיחה ובחיבור לשותפים באזור.

לדבריו של יואינג, בשברון מתרשמים מאוד מהמגזר הטכנולוגי הישראלי, וציין כי הטכנולוגיה תמיד היוותה מרכיב חשוב בחברה. “אנחנו חברת הייטק ותמיד מחפשים טכנולוגיות חדשות שיסייעו לנו להפוך ליעילים ובטוחים יותר”.

חברת שברון הקימה קרן הון סיכון שמטרתה לתור אחר טכנולוגיות חדשות ולהשקיע בהן. יואינג ציין כי שברון עובדת באופן פעיל עם חברות בישראל ומקווה להכריז על שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתקופה הקרובה. עוד הוסיף כי החברה עוסקת במימון חממות מקומיות ומעוניינת להעניק מימון לטובת פיתוח טכנולוגיות חדשות, בפרט אלה הנוגעות למקורות אנרגיה חדשים.