"כשנחתם הסכם הנורמליזציה ההיסטורי בין ישראל למרוקו", סיפר ד"ר חיים אמיר, בנאומו בכנס הג'רוזלם פוסט בירושלים, "נזכרתי בחיים הילד בן העשר מקזבלנקה שעמד על סיפון האונייה תיאודור הרצל, שלקחה אותי ואת משפחתי ממרוקו לארץ ישראל".

אמיר סיפר בנאומו על חבלי הקליטה במעברה ועל המגורים עם משפחתו בצריף. "הייתי רק ילד צעיר, אך חשתי את העצב והקושי של משפחתי, שנאלצה לחיות במצב של הישרדות. חמישה ילדים קטנים, מדינה חדשה, ושפה חדשה". ללא הכנסה או אופק אופטימי נאלצה משפחתו של אמיר להמציא את עצמה מחדש כדי לשרוד. "כשאני מביט לאחור, אני מבין שהצורך בביטחון הפך להיות הבסיס לכל מה שהחברה שלי מייצגת כיום, אבטחה ושירותי בריאות נגישים לכולם".  
מערכותיה של חברת Essence מותקנות ביותר מארבעה מיליון בתים ברחבי העולם, "החיישנים הבקרים ומערכו הענן מבוססות ה AI שלנו, פרושים ב 46 מדינות ברחבי הגלובוס" אומר אמיר, "אבל הגאווה האמיתית שלי היא שהטכנולוגיות שמיוצרות כאן בארץ, כחול לבן, מצילות חיים, מידי יום ובכל שעה ובכל מקום".

את שירותו הצבאי כקצין ימי העביר בפיתוח מערכות לחימה אסטרטגיות כגון יכולת זיהוי טילים בלוויין, ומערכות הגנה נגד טילים. "זו היתה זכות גדולה לשרת את המדינה שלנו" הוא אומר, ונזכר בתקופת השירות המרגשת שהובילה אותו ללימודי תואר שני בבית הספר של הצי האמריקאי, שם גם קיבל את הדוקטורט.

"בגיל 45 אחרי שהייתי נחוש לתרום לחברה, לעולם וחיפשתי את הצעד הבא בחיי, החלטתי להקים את החברה ביחד עם אשתי רבקה במרתף ביתנו" הוא מספר, "אני יודע, זה אמנם לא הסיפור הידוע של ילד בן עשרים שהקים סטארט אפ, אבל האמנתי שהניסיון שלי יוכיח שהדבר אפשרי".

אמיר היה משוכנע שיהיה אפשר לרתום את הטכנולוגיה שהוא כל כך טוב בה, למיזם שיציל חיים על בסיס יומיומי ולא רק בעיתות מלחמה. "התבוננות בהוריי המתבגרים דחפה אותי לפתח מגן חיישנים שפועל בדיוק כמו מכ"ם קטן המבוסס על בינה מלאכותית, טכנולוגיה עתידנית בתחום מערכות האבטחה והבטיחות שמספקת שקט נפשי לקשישים ולעסקים ברחבי העולם". לסיכום דבריו הביע אמיר תקווה כי מערכות האבטחה החדשניות יונגשו לכולם, ליחידים, משפחות וקשישים.

"החזון הוא לתת לאנשים ברחבי העולם שקט נפשי בכל שעות היממה, ואני גאה מאוד שכמעט כל הייצור שלנו מתרחש באופקים, עיירה קטנה בדרום ישראל. בה כמעט 1,000 עובדים שותפים להגשמת החלום שלי".