שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (ראשון) כי מיד לאחר אישור התקציב, ישחרר משרדו כמות גדולה של 26 פרויקטים בתחום התשתיות, התחבורה, מים, ואנרגיה בהיקף של 110 מיליארד שקלים, לא כולל מיזם קווי המטרו בגוש דן. רכז התשתיות באגף התקציבים במשרד האוצר אליה כץ, התייחס לדברים בשיחה עם ענת דוידוב, בתוכניתה ב-103FM, והסביר מה צפוי להיות בשנים הקרובות. 

כץ אמר כי המימון של המיזמים השונים יגיע כולו מתקציב המדינה: "אנחנו מקווים שתקציב המדינה 2021-2022 יאושר ממש בקרוב בכנסת והפרויקטים רובם מתאפשרים באמצעות זה שיש לנו תקציב מדינה מאושר". עוד אמר כי לא יהיו חריגות: "כל הפרויקטים נמצאים בשלבי ביצוע שונים, יש כאלה שמתוכנן הכרזה על זוכה בחודשים הקרובים או בשנה הקרובה, חלק מהפרויקטים יפורסם מכרז במהלך 2022 והם מתוקצבים באופן מלא ככל שנדרש תקציב".

כץ הסביר כי מאחר שמדובר ברשימה לא קטנה של מיזמי תשתיות, ביצועם בפועל יתפרס על פני העשור הקרוב ולא רק בזמן כהונת הממשלה הקיימת. על מיזם המטרו בגוש דן אמר כי רובו לא יכלל בתקציב הקרוב: "מדובר על רכיב קטן של המטרו שאמור להיות מפורסם בתקציב הנוכחי, רכיב מאוד קטן מ־150 מיליארד השקל של כל הפרויקט". בנוסף אמר כץ כי המיזמים המשמעותיים שיכללו בתחום התחבורה במסגרת תקציב המדינה יהיו קווי הרכבת הקלה הכחול והסגול בירושלים. 

בהמשך, אמרה דוידוב כי מדובר בפרויקטים שנמצאים בדיון במשך שנים ולא מקודמים, ומיד שאלה מדוע דווקא עכשיו הם ייצאו לפועל. על כך השיב כץ: "עובדה שזה מצליח, המכרזים מתפרסמים התקציב מאשר אותם, כשאין תקציב - הפרויקטים נתקעים. כמובן שיש סיבות נוספות לכך שהפרויקטים נתקעים אבל ככל שנדרש תקציב זה תנאי סף לקיום הפרויקט".

לגבי שיתופי פעולה עם חברות פרטיות אמר כץ כי הממשלה הולכת לתת דגש על פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי והדבר יאפשר מינוף של תקציב המדינה לטובת פרויקטים שיש להם כדאיות כלכלית. "חוץ מזה שיטות הרכש האלה הרבה פעמים מגלמות בתוכן תמריצים גבוהים לעמידה בלוחות זמנים והתייעלות", הוסיף.