ילדיהם של מדונה, גוון סטפאני, קלאודיה שיפר, ויקטוריה ודייוויד בקהאם, גווינת פאלטרו, סשה ברון־כהן (בוראט) ואשתו איילה פישר, שלא לדבר על ילדי משפחת המלוכה הבריטית וילדי כוכבי הפרמייר ליג - כל אלה צולמו מדי קיץ עם הוריהם המפורסמים בריזורטים יוקרתיים, כשהם לבושים בבגדי הים של SUNUVA. הילדים האלו היו הלקוחות הקבועים של בגדי הים והחוף לתינוקות, לפעוטות ולילדים של אמילי כהן־שוורץ, יהודייה כשרה למהדרין, בעלת קילומטרז' לא מבוטל בישראל.

אוגוסט עוד פה: טיפים לחופשה מושלמת עם הילדים

כהן־שוורץ ושותפתה סברינה נגר הקימו את מותג היוקרה SUNUVA (שילוב בין SUN "שמש" ל־UVA באנגלית), אחרי שהשתיים נפגשו לפני 15 שנה על שפת הבריכה בעת חופשת קיץ במלון דן אכדיה בהרצליה. הילדים שלהן, שהלכו לאותו פעוטון יהודי בלונדון, זיהו זה את זה, והאמהות החלו לקטר על כך שאין בגדי ים יפים לילדים. על שפת אותה בריכה נולד המותג הייחודי שלהן, שבאותם ימים נתן מענה לאמהות עשירות ושיקיות שרצו להלביש את ילדיהן בבגדי ים יפים שגם מגנים מפני הקרניים המזיקות של השמש.

מעשה בחמישה הדפסים

"התחלנו במחקר יסודי וארוך מאוד, דיברנו על הרעיון", מסבירה כהן־שוורץ. "חקרנו את קונספט ה־UV, ובתוך ארבעה חודשים של בחינת השוק ראינו שאין אפילו מותג אחד שמציע בגדי ים יפים ומעוצבים שמגינים מפני UV (החברה SUNUVA אושרה על ידי British Skin Foundation וקיבלה את החותמת הרשמית כיצרנית בגדי ים המגינים מפני השמש - מ"ג). החלטנו שאת זה נציע לשוק".

השתיים קנו בדים מחברה איטלקית, מהטובות ביותר לבגדי ים, זו שמוכרת לדולצ'ה וגבאנה ולראלף לורן. "הסברנו להם שהבד חייב לנשום, להגן מפני UV ולהתייבש מהר. הראנו להם את הדגמים שעיצבנו, אבל הם לא ראו דבר כזה בחיים. לכל עיצוב שלנו לקחנו בד אחר שענה על הצרכים. הכנו קולקציה קטנטנה של חמישה הדפסים - הכמות הקטנה ביותר שהמפעל אפשר", אומרת כהן־שוורץ.

כעבור כמה ימים בעזרת חברה מקושרת והרבה מזל הבינו השתיים שיש להן פצצה מתקתקת ביד. "חברה אירחה עבורנו מסיבה קטנה. חשבנו שיגיעו 20 אנשים, אבל הגיעו 200. הרווחנו 10,000 פאונד בשעתיים. אלה היו כל האמהות מצפון־מערב לונדון, מנוטינג היל, מפארק בלסייז, הרבה ישראליות. היינו המומות. זה היה הרגע שבו הבנו שעשינו משהו נכון. אחת מהן הייתה קניינית בהרודס - למחרת הרודס התקשרו, וכעבור שבוע כבר מכרנו אצלם", היא מספרת. לטובת מי שלא מעורה במדרג השופינג הבריטי, נבהיר כאן שחנות הכלבו הרודס נחשבת ליוקרתית ביותר ברחבי הממלכה המאוחדת, עד כדי כך שיש בריטים שנוהגים לרכוש שם את הפריט הזול ביותר, רק כדי שתהיה להם שקית ממותגת שבה יאחסנו שופינג מחנות זולה יותר.

בגדי ים של המותג SUNUVA (צילום: Claire Nathan photography)
בגדי ים של המותג SUNUVA (צילום: Claire Nathan photography)

עד לפני פרוץ מגיפת הקורונה השתיים החזיקו בקולקציה המלאה ביותר מ־300 נקודות מכירה בעולם, בין השאר בהרודס, בסלפרידג'ס, בהארווי ניקולס ובברניז. הן מכרו באוסטרליה, ביפן ובארצות הברית - בניו יורק, בלוס אנג'לס ובדאלאס ובהיכלי קניות, כמו בלומינגדיילס וקיטסון בלוס אנג'לס - וכן בכל הריזורטים הגדולים, כגון ארבע עונות, ריץ־קרלטון,  וואן אנד אונלי וסנדי ליין, בברבדוס, באיים המלדיביים, במקסיקו ובאי נקר בבעלותו של ריצ'רד ברנסון. עד לפני המגיפה שליש מהעסקים שלהן נמצא בריזורטים.

מי שייעץ להן היה פיטר קניון, יו"ר קבוצות הכדורגל צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד לשעבר, שכיהן קודם לכן גם בחברת אופנת הספורט יומברו, ובעידודו הן גייסו 3 מיליון פאונד לצורך הרחבת העסק לפני כמה שנים. השתיים הכירו אותו אחרי שהבחינו בשלושה ילדים המתרוצצים סביב בריכה, כשהם לבושים בבגדי הים שלהן. התברר שאלה הם ילדיו.

עתה מספרת כהן־שוורץ שהקורונה כמעט מוטטה להן את העסק. מה שבטוח הוא שהדברים כיום נראים לגמרי אחרת מאחורי הקלעים, אף שמבחינה עסקית הכל חזר למסלולו.

ואז הגיעה הקורונה...

"תקופת הקורונה הייתה אסון אמיתי מבחינתנו, ותודה לאל, בשנה וחצי האחרונות אנחנו חוזרות לעניינים", מציינת כהן־שוורץ. "בקורונה הפסקנו לסחור ונפגענו מאוד. הקורונה פרצה במרץ, בעוד אנחנו מקבלות את כל הסחורה שלנו בחודש זה. העולם הסתגר בתוך עצמו, ומצאנו את עצמנו עם סחורה בשווי 2 מיליון פאונד".

מה עשיתן?"
היינו בטוחות שאנחנו סוגרות את העסק. למעשה, סגרנו את העסק לחמישה חודשים. בזמנו הרגשנו כאילו זה הסיוט הגדול ביותר שלנו. לא יכולתי לראות מטר קדימה. חמישה חודשים עצרנו, ואז המשכנו הלאה, קדימה".

יזמות SUNUVA (צילום: Claire Nathan photography)
יזמות SUNUVA (צילום: Claire Nathan photography)

איך התאוששתן?
"היה לנו משרד גדול בלונדון ו־25 עובדים. היום אין לנו משרדים יותר ועברנו מ־25 עובדים לחמישה עובדים מהבית. אנחנו מתמקדות באונליין, עובדות עם הרודס ועם סלפרידג'ס, לא מתעסקות יותר עם בוטיקים עצמאיים, אלא רק בתקציבים גדולים. עכשיו חזר להיות טוב, אבל היה קשוח מבחינת פרספקטיבה עסקית. לו היית אומרת לי לפני שנתיים וחצי שמישהי ממנצ'סטר רוצה לעבוד אצלנו מהבית, אפילו לא הייתי נפגשת איתה. יש לנו היום חמישה עובדים, ורק שניים מהם גרים בלונדון, ואני רואה שזה לא משנה".

למה הכוונה?
"מבחינתי, הקורונה הייתה הבנה של דרך עבודה חדשה בחיים ובעולם. גיליתי שהעבודה מהבית היא הרבה יותר יעילה, כל הפגישות נעלמו, כל ביטול הזמן ביציאה מהבית ובחזרה אליו נעלם, זום מאפשר פגישות מהירות וקצרות יותר. זה היה שינוי משנה חיים לעסק, אך הדרך שבה אנחנו עובדות היום היא משהו שהייתי אוחזת בו ולא מרפה ממנו. צוות קטן שעובד מרחוק הוא דבר נפלא".

אילו עוד שינויים עשיתן?
"שינינו את אופן עיצוב הקולקציות. הן מהודקות וקטנות יותר. אנחנו משקיעות בכל סגנון שאנחנו מעצבות ומאמינות בו ב־100% יותר מבעיצוב עשרות פריטים בעלי אותו מוטיב".

הקושי הגדול ביותר בקורונה היה בשבילן המפעל ההודי שבו הן מייצרות כבר 15 שנה מאז הקמת המותג. "היינו כל כך גדולות, עד שהפכנו ללקוח היחיד שלו. כיום אנחנו עובדות עם אותם ספקים ועם אותם מפעלים שהיו לנו יחסים איתם מאז שהתחלנו, ולולא היחסים הנפלאים האלה, לא היינו מסוגלות לעשות את מה שעשינו".

אני מניחה שהרבה עסקים סבלו מהקורונה באופן דומה.
"נכון. אבל היה קשה להיות מקום שמוכר בגדי ים וחוף יוקרתיים היי אנד לילדים, כי אף אחד לא נסע, אף אחד לא קנה בגדי ים, כולם הסתגרו בבתים. אני גאה בנו, מפני שעברנו את התקופה הזאת בלי חובות ובלי הלוואות מהבנק. הכל נקי מאוד, וטוב להיות במקום שהוא גם רווחי. זה היה מאבק עבורנו במשך שנים, אבל נפלא להיות בלי חובות אחרי הקורונה".

החולצה של קייט

בימים אלה הן מעצבות שוב בעצמן את הקולקציה, מייצרות שוב, מצלמות שוב ועובדות שוב עם משפחת המלוכה. הרומן שלהן עם קייט מידלטון החל אחרי שהלבישה את הנסיך ג'ורג' בתמונות יום ההולדת השלישי שלו בחולצת פסים תכלכלה עם כיס כחול כהה תואם, שייצרו ומכרו השתיים באתר שלהן (sunuva.com) במחיר של 9 פאונד. החולצה אזלה בתוך שניות אחדות.

"הארמון אוהב את העיצובים שלנו", אומרת כהן־שוורץ. "קייט היא אמא לשלושה ילדים, ואנחנו עובדות איתה, כמו עם סיימון קאוול, שבנו בן ה־8 הוא לקוח גדול שלנו, דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט אלסנדרה אמברוזיו, מארק וולברג וכריסי טיגן וג'ון לג'נד. נפלא לחזור, וככל שהילדים שלנו מתבגרים, כי כבר לא מדובר בפעוטות בני שנתיים, אלא במתבגרים בני 17, הסטייל שלנו מתבגר. אנחנו עדיין מעצבות לילדים ולתינוקות, אך הקטגוריה שגדלה היא לבני נוער צעירים ולבני נוער. האמהות רוצות שילבשו בגדים תואמי גיל, אבל לבני הנוער הצעירים יש סגנון נוקדני מאוד בתקופה הזאת. בדיוק לפני שהם נכנסים לטופשופ ולאורבן אאוטפיטרס, אנחנו מצליחות לתפוס אותם במקום השברירי והמעניין הזה".

מה בנוגע לשוק הישראלי? בכל זאת, הכל התחיל כאן...
"אנחנו משווקות בישראל ומתלהבות מהקהל הישראלי ואוהבות אותו מאוד מאוד. התחלנו לעבוד עם החברה הישראלית GLOBAL E, שעושה משלוחים בעולם. בגלל הברקזיט קשה מאוד לשלוח מוצרים מחוץ לאנגליה, ומפשטים את עניין המכס והמשלוחים בעיקר לקהל הישראלי".