הבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת, שנערכה בסוף יולי, התקיימה בתנאים בלתי נסבלים. כך טוענים סטודנטים לראיית חשבון. מדובר באחת הבחינות הקשות הנערכות מטעם מועצת רואי החשבון לקראת קבלת התואר הנחשק.

ל"מעריב" נודע שסטודנט בשם יובל עבדי שיגר למועצה בסוף השבוע מכתב בשם עשרות רואי חשבון ובו הוא מונה את הקשיים שבהם נערכה הבחינה, את הבקשה שהמועצה תביא בחשבון את מכלול הנסיבות בבחינה ספציפית זאת ושהליקויים יובאו בחשבון לקראת הבחינה בביקורת חשבונאית.

בין השאר, נטען כי בבחינה שנערכה בבנייני האומה בירושלים הטמפרטורה באולמות הייתה נמוכה באופן קיצוני, התאורה הייתה עמומה מאוד, ובסמוך לחלק מאולמות הבחינות נערכו כנסים או הרצאות והרעש הפריע. עוד נטען כי ההפסקה בין חלק א' לחלק ב' של הבחינה נמשכה שעה ו־40 דקות, וזה הקשה על נבחנים עם בעיות קשב וריכוז הנוטלים תרופות.

 עוד נכתב שחלק ב' של הבחינה החל בעשר דקות איחור ורבים מהנבחנים במחשב דיווחו על בעיות ומעצורים בתוכנה. נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, מסר בתגובה כי הרמה הנדרשת בבחינות רואי החשבון היא אכן גבוהה ויש חשיבות רבה בשמירת איכות המקצוע. לדבריו, "אין שום מדיניות מכוונת של הערמת קשיים בבחינות והן נערכו בהתאם לאיכות המקצועית הנדרשת".