חברת המים הלאומית "מקורות" פרסמה את דוחותיה הכספיים לחציון הראשון של שנת 2022, מהם עולה שהחברה רשמה רווח נקי של כ-140 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של כ-133 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-5%. את הרבעון השני סיימה החברה ברווח נקי של כ-65 מיליון שקל, גידול כ-23% לעומת רווח נקי של כ-53 מיליון שקל ברבעון השני של 2021. 

עיון בתוצאות החברה מעלה שסך ההכנסות לחציון הראשון של 2022 הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-3% ביחס לסך ההכנסות בחציון המקביל אשתקד (כ-2.23 מיליארד שקל). עיקר הגידול מיוחס לעליה בגביה ממפיקי מים פרטיים. 

פילוח נתוני הצריכה הארציים מעלה שבתקופת הדיווח נרשמה ירידה בסך צריכת המים במגזר החקלאי בשיעור של כ-13%, ומנגד, צריכת המים למגזר משקי הבית רשמה עליה ברבעון הראשון של השנה ובשיעור של כ-4%.

בסיכום הנתונים לחציון הראשון של השנה עולה שסך צריכת המים הסתכמה בכ-800 מיליון קוב, זאת לעומת סך צריכה של כ-825 מיליון קוב, ירידה משוקללת של כ-3%. במקביל, אספקת המים לרש"פ ולממלכת ירדן רשמה עליה של כ-25% בהשוואה בין החציון הראשון של 2021 חציון הראשון של 2022, מכ-77 לכ-96 מיליון קוב. 

עוד עולה מנתוני החברה שעלות המכירות והעבודות הסתכמה בחציון הראשון של השנה בכ-1.99 מיליארד שקל, עלייה מתונה של כ-3% לעומת עלות של כ-1.93 מיליארד שקל בחציון הראשון של 2021. העלייה מיוחסת בין השאר לגידול בהוצאות קניות המים ממתקני ההתפלה בסך של כ-53 מיליון שקל, זאת בהתאם להוראות הרגולטור מול החברה. 

נתונים אלו הובילו בין השאר לרישום רווח תפעולי שהסתכם בחציון הראשון של השנה בכ-251 מיליון שקל, זאת לעומת רווח תפעולי של כ-231 מיליון שקל בחציון הראשון של 2021. עוד רשמה החברה עליה בהוצאות המימון, מכ-155 מיליון שקל בחציון הראשון של שנה שעברה לכ-285 מיליון שקל בחציון הנוכחי. 

במהלך 2022 החברה המשיכה ביישום תכניות הפיתוח השנתית שלה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל לכל שנה. לדעת החברה היקף ההשקעות הנדרש לשנים הבאות גבוה יותר, ועד לסך של כשני מיליארד שקל בכל שנה, זאת אם משקללים את צרכי אספקה לצרכנים מקומיים, רש"פ וירדן, זאת במסגרת מציאות של גידול באוכלוסייה, התחממות גלובלית ומשבר אקלים. 

מנכ"ל החברה עמית לנג: "מים זה לא מובן מאליו, ומקורות ממשיכה לקדם את תוכניות הפיתוח שלה עבור צרכנים מקומיים וזרים כאחד, זאת לצד הרחבת הפעילות בחו"ל, תוך התמקדות בתחום החדשנות והטמעת טכנולוגיות חדשות מעולמות חברות ההזנק שפועלות בישראל. מקורות מאמינה שאתגרי משק המים בצד הפיתוח והאספקה הם רבים, והחברה תוכל לעמוד בהגדלת היקף הפרויקטים המתוכננים, מה שיחייב מכלל הזרועות תכנון ארוך טווח ושקלול צרכי המשק המקומי ומדינות שכנות כאחד". 

יו"ר הדירקטוריון יצחק אהרונוביץ' סיכם: "מקורות פועלת בנחישות ומסביב לשעון במטרה לספק לתושבי המדינה ולשכנותיה מים באיכות גבוהה. בכוונת החברה להמשיך ולשווק את יכולותיה גם במדינות זרות, במטרה להביא פתרונות למצוקת מקורות המים שנרשמת בשנה האחרונה באזורינו".