חברת קמארי פארמה, אשר מפתחת תרופות חדשניות למחלות עור קשות ונמצאת בשלב הפיתוח הקליני בחולים, הודיעה היום (ראשון) על השלמת גיוס משמעותי בסך של 8 מיליון דולר על ידי הקרן הסינית GIBF שבניהולם של ד"ר שוקי גלייטמן, פרופ' שלמה נוי ואבנר לושי

קמארי פארמה הוקמה בסוף שנת 2018 על-ידי קרנות הביוטכנולוגיה הישראליות המובילות פונטיפקס וארקין ביוהולדינגס, ועד לגיוס הנוכחי הושקעו בה 16 מיליון דולר. החברה מפתחת תרופות חדשניות לשימוש במריחה ובבליעה, המבוססות על מולקולות ייחודיות המעכבות תעלה יונית בשם TRPV3. התרופות החדשניות מיועדות לטיפול בבעיות דרמטולוגיות נדירות, כגון קרטודרמה, מחלות המתאפיינות בגרד כרוני כגון Lichen Simplex Chronicus ובמחלות עור גנטיות קשות.

יו"ר חברת קמארי הוא פרופ' דוד אביעזר, אשר בין היתר ניהל את חברת פרוטליקס והוביל אותה לאישור ה-FDA הראשון שלה ולהנפקה בבורסת ניו-יורק. קמארי פארמה, המובלת בידי צוות ניהולי מנוסה ומקצועי, הכולל את ד"ר ליאורה בראימן ורו"ח אסף ירקוני, השלימה בהצלחה ותוך זמן קצר את השלבים הפרה-קליניים וכבר נמצאת בשלב הניסויים הקליניים בחולים במרכזים רפואיים בגרמניה ובישראל.

GIBF היא קרן השקעות סינית בתחום הרפואי שהוקמה בשנת 2016 בשיתוף עם ממשלת גוואנגז'ו, העיר השלישית בחשיבותה בסין ובירת דרום-סין. באופן יוצא-דופן, הקרן נשלטת ומנוהלת על-ידי שותפים ישראלים. הקרן הראשונה, שהיקפה כ-100 מיליון דולר, ביצעה 12 השקעות במיטב החברות הישראליות בתחום המכשור הרפואי והרפואה הדיגיטלית. בסוף שנת 2021, למרות מגפת הקורונה בסין ומגבלות הנסיעה הקשות, הודיעה הקרן על סגירה ראשונה של הקרן השנייה שלה, המתוכננת להיקף של כ-300 מיליון דולר. קרן שנייה זו מתמקדת בחברות ביוטכנולוגיה מערביות, המפתחות תרופות חדשניות ונמצאות בשלב 3-2 של הניסויים הקליניים.

פרופ' שלמה נוי ציין כי: "אנו גאים במיוחד בשילוב-הכוחות עם גורמים מובילים כמו פונטיפקס, קרן ארקין ופרופ' אביעזר. הקרן הראשונה שלנו סייעה ל-12 חברות ישראליות מתחום מדעי החיים להקים חברות-בנות בסין והשקיעה בהן. השקעות משמעותיות אלה נעשו תוך שמירת השליטה בחברות-הבנות בידי החברות הישראליות והגנה מלאה על ה-IP שלהן, מתוך כוונה לפתח פעילות חדשנית בסין ולבנות ערך בשוק מרכזי זה, אשר בדרך כלל חברות זרות מותירות אותו בידיהן של שותפים מקומיים".

פרופ' דוד אביעזר אמר כי: "אנחנו שמחים על שיתוף-הפעולה ועל ההשקעה המשמעותית של GIBF, אשר תאפשר לנו להמשיך ולקדם את התוכניות הקליניות שלנו. קרן GIBF2 מתמקדת בהשקעה בחברות ביוטכנולוגיה מובילות. הקמת חברת-הבת בסין וההשקעה של GIBF תאפשר לנו להרחיב ולהאיץ את הניסויים הקליניים שלנו, תוך הסתייעות גם בבתי-החולים המתקדמים ביותר בסין, ונגישות לאוכלוסיית חולים משמעותית. כמו כן נוכל בדרך זו לפנות באופן מהיר וישיר לשוק הסיני, המתאפיין במספר רב יחסי של חולים במחלות אלו".