חברת נוגמי (Nogamy Tech) מתל-אביב המתמחה בתחום הדאטה והבינה העסקית (BI) הודיעה על רכישת חברת סטט-מרקט (Stat-Market) בעסקה בהיקף של מיליוני שקלים.

נוגמי מספקת שירותים ומובילה פרויקטים בכ-40 ארגונים, מהגדולים במשק במגוון מגזרים ובהם פיננסים, ייצור, היי-טק, בטחון, לוגיסטיקה, תקשורת ועוד. עתה היא רוכשת את סטט-מרקט, המתמחה בתחומי הבינה המלאכותית, למידת מכונה, למידה עמוקה, עיבוד שפה טבעית ומודלים לניבוי. החברה מספקת שירותים לארגונים גדולים במשק ובין היתר פיתחה את פתרון umAI Insurtech, המספק מודלים לחברות ביטוח ופיננסים עבור תרחישים כמו: אישור תביעות, סיכוני אשראי, ניבוי תזרים מזומנים ועוד.   

בעקבות הרכישה תעסיק החברה הממוזגת 110 מומחי דאטה (90 עובדי נוגמי ו-20 עובדי סטט-מרקט), ותספק פתרון מקצה לקצה בתחום האנליטיקה של דאטה, החל משכבת תשתיות הדאטה, דרך פתרונות BI וכלה בפתרונות בינה מלאכותית. חברת סטט-מרקט תמשיך להתנהל כמותג וגוף עצמאי עסקי שיספק שירותים ללקוחותיה הקיימים, ללקוחות נוגמי וללקוחות חדשים.

לימור בן דוד-מלעי, מנכ"לית משותפת של Nogamy: "רכישת סטט-מרקט הינה צעד משמעותי עבור נוגמי. התכנית האסטרטגית שלנו לשנה זו היא למנף את השותפות שנוצרה בעקבות הרכישה לצמיחה בעולמות הדאטה וה-AI. זו היא רכישה ראשונה של נוגמי במסגרת האסטרטגיה לצמוח גם באמצעות רכישת חברות נוספות. מבין חברות הדאטה הגדולות בשוק הישראלי נוגמי היא החברה היחידה שממוקדת אך ורק בשירותים בעולמות ה-Data Analytics וכעת מספקת בהם את כלל השירותים בבית אחד". לימור בן דוד-מלעי הוסיפה: "יחד עם הידע של סטט-מרקט נוכל להציע לעשרות ארגונים מהגדולים בישראל להיכנס לצד עולם ה-BI גם לעולם ה-AI עתיר היכולות בנתיב מהיר ואיכותי שישדרג את כושר התחרות שלהם". 

אילנה יוחה, מנכ"לית סטט-מרקט: "שקדנו במשך שנים לפתח פתרונות AI פרגמטיים העוזרים ללקוחותינו ליעל תהליכים ולקבל החלטות חכמות יותר התורמות ישירות לשורת הרווח של ארגונים רבים במגוון תעשיות. מצאנו בנוגמי שותף לדרך שיאפשר להרחיב ולהעמיק את הפתרונות מקצה לקצה, הן טכנולוגית והן עסקית, במטרה להמשיך לשרת את לקוחותינו בצורה מיטבית".