"המורשת שאשאיר היא הסתדרות א־פוליטית שדואגת רק לעובדים. כך אני רוצה שיהיה גם בהמשך הדרך. לא מעניינת אותי השאלה כן ביבי, לא ביבי. אני מחוץ לוויכוח הפוליטי ולא עוסק בשאלה מה יקרה אם ביבי יהיה ראש ממשלה. אני הולך עם כולם: ימין ושמאל, חרדים וחילונים. ההסתדרות אינה בכיס של שום מפלגה". כך אומר ל"מעריב" יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד.

בתשובה לשאלת מערכת היחסים עם שר האוצר הוא מוסיף: "אני אמור להיות ביחסי עבודה טובים מול כל שר אוצר וכך גם היה מול משה כחלון. אני מעריך את ליברמן כשר אוצר טוב שהוביל את המשק בהצלחה רבה והביא לאישור התקציב. כולם רואים שהמדינה נעה קדימה".

על שחיקת השכר בעקבות האינפלציה והסכמי השכר שבדרך, ציין: "המשא ומתן על הסכם במגזר הציבורי נעצר בגלל ממשלת המעבר. בתחילת 2023 אני משתחרר מההסכמה להקפאת השכר ואם לא ייחתם הסכם כבר בתחילת 2023 ננקוט צעדים ארגוניים ושביתות. בהסכם האחרון מינואר 2020 שולמה תוספת של 1.95%, אבל לאחר מכן היו ארבע מערכות בחירות ללא תקציב ושנתיים של קורונה.

"ב־1 בינואר 2023 ישולם הכסף וההסכם ייתן מענה לאחור מהשנים 2020 וקדימה. נביא בחשבון גם את שחיקת השכר בהסכם המסגרת. צריך לחדש את הסכמי תוספת היוקר אם האינפלציה תמשיך להשתולל".

יו"ר ההסתדרות גם מוביל מאבק בנושא יוקר המחיה ומארגן הפגנות נגד ראשי הארגונים העסקיים: "מי זה אוריאל לין? מי זה רון תומר? את מי הם מייצגים בכלל? את בעלי ההון שמעסיקים עבדים".

לטענתו, "קמפיין יוקר המחיה הועיל והרשתות נזהרות היום הרבה יותר בהעלאת מחירים. עד היום הם התנהגו פשוט בחזירות, ואני לא מדבר על רק פירות וירקות, אלא גם על מוצרי צריכה בסיסיים".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"