פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, תרחיב באופן משמעותי את פעילותה באבו דאבי עם פתיחת משרד חדש להשקעות הון סיכון וכן הקמת מרכז לטכנולוגיות AI בשיתוף פעולה עם משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO – Abu Dhabi Investment Office).

בעקבות שתי היוזמות, שהוכרזו בשבוע הפיננסים של אבו דאבי, תרחיב OurCrowd את צוות העובדים שלה במשרדיה במרכז העסקים הפיננסי של אבו דאבי (ADGM – Abu Dhabi Global Market) ותגייס במהלך ארבע השנים הקרובות 60 עובדים. זאת, במסגרת השקעה של 60 מיליון דולר שתבצע OurCrowd באיחוד האמירויות.

OurCrowd ומשרד ההשקעות של אבו דאבי משתפים פעולה בהשקתה של חברתIntegrated Data Intelligence (IDI) שתפעל למסחר את פתרונותיה עבור עסקים. IDI, שמשרדיה ממוקמים בHub71- במרכז העסקים הפיננסי של אבו דאבי, תפתח פתרונות AI שיאפשרו לעסקים לאמץ בקלות טכנולוגיה מתקדמת זו ולמנף את יתרונותיה. השקת IDI מחזקת את המחויבות של אבו דאבי לתמוך בהתרחבות של עסקים חדשניים, שיתרמו לכלכלת הידע של האמירויות. משרד OurCrowd Arabia, שנפתח בשנת 2021 בבירת איחוד האמירויות, פותח גם מרכז השקעות הון סיכון כדי לנהל עסקאות בפלטפורמה הקיימת שלו ולתמוך בשווקים מתעוררים.

שני ההסכמים מחזקים את הקשרים המתהדקים במהירות בין איחוד האמירויות לבין ישראל שהתפתחו באופן משמעותי מאז חתימת הסכמי אברהם בשנת 2020. 

עבדאללה עבדול עזיז אלשאמסי, מנהל בפועל של משרד ההשקעות של אבו דאבי: "OurCrowd היא דוגמא מצוינת לחברה שהפיקה יתרונות מהסביבה התומכת של אבו דאבי והצליחה להאיץ באמצעותה את צמיחתה. תוך שנה אחת בלבד עברה OurCrowd מקבלת היתר ראשוני לפעולה לשחקנית מבוססת בשוק. זאת, באמצעות המרכז הטכנולוגי החדש והמרכז החדש להשקעות הון סיכון, שמוסיפים ידע בתחומי הטכנולוגיה וההון סיכון לאבו דאבי ומרחיבים את הגישה של חברות לפתרונות ולטכנולוגיה".

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd: "לאחר שחיפשנו ברחבי העולם את המקום המתאים ביותר עבור IDI ועבור מרכז ההשקעות החדש של OurCrowd, אבו דאבי התגלתה כמקום המתאים ביותר. הפורום הכלכלי העולמי הכתיר את אבו דאבי כבעלת התשתית הדיגיטלית הטובה ביותר בעולם, כיציבה ביותר מבחינה מקרו-כלכלית וכשלישית בעולם במדד האמון בממשלה. הסיבות הללו, יחד עם מספר יתרונות נוספים כמו מצבור של טאלנטים בינלאומיים וגישה נוחה לשווקים, הניעו אותנו לבחור במדינה זו להקמת OurCrowd Arabia ומרכז ה-AI החדש. אלה גם הסיבות לכך שנמשיך להשקיע בתשתית של חדשנות ובטאלנטים במדינה זו".