חברת טכנופלס ונצ'רס, העוסקת בהשקעות בתחומי התוכנה ומדעי החיים, דיווחה אתמול על עסקה יוצאת דופן, שבמסגרתה היא צפויה להתמזג עם חברת התעופה ארקיע.

במסגרת מזכר ההבנות תרכוש טכנופלס 100% ממניות ארקיע בתמורה להקצאת 76% ממניותיה. מהלך מיזוג דומה בוצע בעבר גם עם חברת התעופה ישראייר שנרכשה על ידי רמי לוי. ארקיע הנשלטת על ידי משפחת נקש תהפוך לחברה בורסאית.

חברת טכנופלס נסחרת לפי שווי של 30 מיליון שקל. בעלי ארקיע וכן צדדים שלישיים (שישקיעו בהמשך בחברה הממוזגת 20 מיליון שקלים נוספים) יחזיקו לאחר המיזוג ב־76% מטכנופלס.

תקופת הבלעדיות בעסקה תימשך 45 יום ובמהלכה הצדדים לא ינהלו משא ומתן עם גופים אחרים. עוד נקבע כי הונה העצמי של ארקיע במועד חתימת העסקה יעמוד לפחות על 27 מיליון שקל. ארקיע מנוהלת על ידי גדי טפר, המשמש גם כיו"ר הדירקטוריון.

היא נשלטת על ידי רפי ואבי נקש. נציג המשפחה בישראל הוא אבי חורמרו, מנכ"ל ג'ורדאש (של משפחת נקש). העסקה תיעשה בתיאום עם עובדי החברה. נציג העובדים, המחזיקים דרך חברת תות תיירות ותעופה ב־30% ממניות ארקיע, הוא ירון זליכה.

ארקיע עוסקת בתעופת פנים וחוץ ומנהלת צי של שבעה מטוסים. מנכ"ל החברה: "מדובר בצעד משמעותי עבור ארקיע. החבירה עם חברה בורסאית תאפשר לארקיע לגדול ולהתפתח וכן להצטייד במטוסים נוספים". את ארקיע מייצג עו"ד רונן קנטור ממשרד דורון, טיקוצקי.