טיסת אל על LY091 הראשונה בהיסטוריה לטוקיו שביפן המריאה אמש (רביעי) מישראל. הקו נחנך בטקס חגיגי בטרקלין "המלך דוד" של אל על במעמד שר התיירות חיים כץ, שגריר יפן בישראל מיזושימה קואיצ'י, מנהל נתב"ג אודי בר עוז ומנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה. 

הטיסה כוללת כ-230 נוסעים ואנשי צוות, ואורכה כ-11.5 שעות. השקת הקו לטוקיו מבשרת על החיבור של ישראל לתרבות היפנית, ומאפשרת לעם היפני להיחשף ולהכיר את התרבות הישראלית.

שר התיירות, חיים כץ, אמר בטקס: "יפן היא מדינה חשובה עבור ישראל. יש בינינו ידידות ארוכת שנים. פתיחת הטיסות הישירות היא אבן דרך חשובה נוספת ביחסים בין ישראל ליפן. תיירות היא מקור הכנסה משמעותי לכלכלה וטיסות ישירות הן המפתח להגדלת קשרי תיירות וכלכלה בין המדינות. לכן, אני מקווה כי הטיסות של אל על תהיינה מלאות ותתרומנה להגדלת מספר התיירים בשני הכיוונים ולחיזוק היחסים הכלכליים".

שגריר יפן בישראל, מיזושימה קואיצ'י: "לכבוד הוא לי להיות פה. ראשית אביע את תנחומיי למשפחות הקורבנות בפיגוע בחווארה, יפן מגנה כל טרור ומקווה שהממשלה תצליח להגיע להסכמות שירגיעו את הרוחות. אני מאושר לחזות בהיסטוריה שמתרחשת היום, ואחרי המתנה של רבע מאה מאז נחתם ההסכם בין המדינות למרות האתגרים הרבים, אל על מגשימה את החלום ואני מברך את כל הנוגעים בדבר בהישג הזה. ליפן יש היסטוריה של מסורת ותרבות ואתרי תיירות מרובים ומגוונים. מקווה שהטיסות יפתחו עולם של הנאות. מבטיח שיפן לא תאכזב אתכם ומזמין אתכם לגלות את יפן בעצמכם". בסיום דבריו איחל השגריר מזל טוב ובהצלחה בעברית.

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, אמרה: "בתחילת השבוע עשינו היסטוריה כשמטוס אל על עם דגל ישראל על זנבו טס מעל עומאן וקיצר את הדרך למזרח, והיום אנו שולחים את טיסת אל על הראשונה לטוקיו. זהו יום היסטורי. לפני שלוש שנים הכל כבר היה מוכן לטיסה, ונאלצנו לבטל יחד עם כל הטיסות אחרי שעולם התעופה נכנס לדממה. להיות פה היום, שלוש שנים אחרי ולהשיק את הטיסה לטוקיו - זה ניצחון. אנחנו גאים להיות פה ושמחים שנפתחו לנו הזדמנויות חדשות עם האישור לטוס מעל עומאן. מזמינה את כולם ליהנות מהיופי של יפן ומעודדת את התיירים מיפן לבוא לפה ולחוות את כל היופי שיש לישראל להציע. נמשיך לעבוד על מנת לחבר את ישראל לכלל רחבי העולם ולפתוח יעדים נוספים בפני הקהל הישראלי".

מנהל נתב"ג אודי בר עוז: ״אומרים שעדיף מאוחר מאף פעם. טיסה שתוכננה להמריא במרץ 2020 ממריאה היום. אל על תטוס מהערב פעמיים בשבוע לטוקיו ותאפשר לישראלים להגיע ליפן. הביקוש לטיסות בשמיים ואני מברך על ההישג. אנחנו בנתב"ג נמשיך לתת מענה ותמיכה לכל היעדים״.