חברת בלייד ריינג'ר, המפתחת פתרונות אוטונומיים לניקוי פאנלים סולאריים, וספקית האנרגיה המובילה בבחריין, חברת Alpha Solar, הכריזו היום (חמישי) על שיתוף פעולה אסטרטגי במסגרת כנס החדשנות Connect2Innovate בבחריין.

שיתוף הפעולה יאפשר לבלייד ריינג'ר, באמצעות PLECO הרובוט האוטונומי לניקוי, ותוכנת DeepSolar לניטור וניתוח שדות סולאריים שפיתחו, לחדור לשוק חדש ומשמעותי, בבחריין ומדינות המפרץ, ולספק לראשונה לבעלי שדות סולאריים באזור, פתרונות למיקסום ייצור החשמל וניהול הנכסים הסולאריים באופן אופטימלי, נגיש ורווחי יותר. 

כמו כן, שיתוף הפעולה המשמעותי, יסייע לבחריין לעמוד ביעדי הקיימות שהציבה לעצמה. לפי מנהל הסחר הבינלאומי, יוזמת Vision 2030 של בחריין אינה עומדת במטרות הקיימות שלה, לאחר שהשיגה עד 2019 יעילות אנרגטית של 6% בלבד. 

במסגרת המאמצים לשיפור היעילות האנרגטית, מקודמות כיום מספר יוזמות סולאריות הכוללות חווה סולארית חדשה המספקת 100 מגה וואט של אנרגיה מתחדשת והתקנת פאנלים סולאריים על גגות של מאות מבני ממשלה, המפיקים עד 50 מגה וואט בשנה.

עודד פרוכטמן, מנכ''ל בלייגריינג'ר (צילום: ניר פילוסוף)
עודד פרוכטמן, מנכ''ל בלייגריינג'ר (צילום: ניר פילוסוף)

עודד פרוכטמן מנכ"ל בלייד ריינג'ר ציין: "השקעה ארוכת טווח בתשתית אנרגיה איתנה היא המפתח להשגת יעדים אלה, כולל ניקוי ותחזוקה של שדות סולאריים עצומים. הרובוטים האוטונומיים של BladeRanger, בשילוב עם המומחיות של Alpha Solar באזור, אמורים לשחק תפקיד מרכזי במסע לעבר אנרגיה מתחדשת.

עוד הוסיף: "הפרופיל הגבוה של Alpha Solar, אחת מחברות האנרגיה המובילות בבחריין, אשר תחלוש על מספר רב של שדות סולאריים, פותח בפני בלייד ריינג'ר צוהר לשוק חדש בעל פוטנציאל בבחריין ומדינות המפרץ. שיתוף הפעולה יאפשר לנו לממש את החזון והטכנולוגיה המתקדמת שלנו במיקסום האנרגיה והגדלת הרווחיות באופן משמעותי".

עלי חלוואצ'י, מבעלי אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בבחריין, ומנכ"ל Alpha Solar, אמר: "אנו שמחים ונרגשים משיתוף הפעולה, המסמן צעד נוסף במסע שלנו לעצמאות אנרגטית. אנו מאמינים שהפלטפורמה הייחודית של בלייד ריינג'ר תסייע להגביר את ייצור האנרגיה באזורנו באמצעות יעילות הרובוט וניתוח הביצועים של כל אתר".