בעיצומה של שנת הקורונה גייסה חברת הסטארט־אפ הישראלית קלארוטי את יניב ורדי למנכ"ל על מנת שיזניק את חברת היוניקורן, שתחת ניהולו רשמה את אחד הגיוסים המרשימים ביותר בתולדות הז'אנר - 540 מיליון דולר, מתוך סך גיוסים של 635 מיליון דולר.
בנוסף, רכשה קלארוטי את חברת מדיגייט הישראלית, הכפילה את מספר הלקוחות והציגה צמיחה גלובלית מרשימה. את כל זה עשה ורדי מהבית, בזום, גייס 140 עובדים, ולא יכול היה להגיע למטה החברה בניו יורק בגלל הסגרים. "אני מאוד מאמין בקשר האישי בין אנשים, ההחלטות הכי חשובות שלי והכי טובות שלי נרקחו ונעשו בארוחות ערב, במקומות שזה לא בזום וקשה מאוד ליצור מעורבות וקשר בזום".
חברת Claroty (קלארוטי) היא יוניקורן ישראלי־גלובלי, שמתמקד באבטחת מידע של תשתיות קריטיות. החברה נוסדה בשנת 2015 על ידי Team8 בתל אביב. מטה החברה נמצא בניו יורק והיא בעלת נוכחות באירופה, באסיה־פסיפיק ובאמריקה הלטינית, עם לקוחות הפרושים על יותר מחמישים מדינות בכל היבשות. עם הלקוחות הבולטים נמנים יצרנית התרופות פייזר, קוקה קולה, ג'נרל מוטורס, סימנס, שניידר אלקטריק וענקיות בינלאומיות רבות, עם עשרות ומאות אתרי ייצור.
"בניגוד לחברות אחרות של הגנת תוכנה, אנחנו מגינים על עולם התשתיות הקריטיות כמו מפעלים, ייצור, בתי חולים וכל המכשירים הפיזיים כמו מכשירי MRI למשל, או מוניטורים, שבעבר לא היו מחוברים לענן או לרשת וכיום זה חלק בלתי נפרד מפעילותם".
25% מההתקפות בשנה החולפת התרחשו בעולם התעשייה והייצור אף שאנחנו לא שומעים על זה הרבה בתקשורת, ובשנה וחצי האחרונות יותר מ־80% מבתי החולים ברחבי העולם דיווחו על אירוע אבטחת סייבר. "בעתיד זה יהיה שווה ערך למלחמת עולם, ואנחנו כבר כמעט שם. מספר ההתקפות הולך ועולה, ובפרט ככל שאנחנו נכנסים לתקופות קשות של משברים, בין אם בין ממשלות ומדינות כמו מלחמת רוסיה אוקראינה, או המתיחויות בסין".
עיסוק לנשמה
לוורדי יש כמה עיסוקים מעניינים בשני העשורים האחרונים, והוא יזם בעל ניסיון של יותר מ־20 שנה בהצמחת חברות כמנכ"ל ומנהל של ארגונים גלובליים. הוא היה ממקימי Sparta Systems ומנכ"ל הסטארט־אפ הישראלי Panoramic Power שנרכש על ידי ענקית האנרגיה הבריטית Centrica. בתפקידו הקודם היה מנכ"ל חטיבת הפתרונות העסקיים של ענקית האנרגיה Centrica והוביל גוף עסקי גלובלי לצמיחה אורגנית, מעשרות מיליוני דולרים למאות מיליוני דולרים בפחות מארבע שנים. ואם כל זה לא מספיק הוא גם יינן ומנכ"ל יקב ורבורג שזכה בעבר בכמה פרסים מרשימים בתחרויות יין.
לעולם היין ורדי הגיע כשטס לארה"ב ונאלץ למצוא דרך לממן את הלימודים והשהייה שם. "עבדתי כמעט בכל מה שהיה אפשר לעבוד, משיפוצים ועד לימוזינות וגם בעולם היין, שם בעצם נחשפתי לראשונה לתהליכים ולריחות והתאהבתי". אחר כך כשרכש חברה באזור מילאנו והחל את עסקיו כיזם, החל ללמוד את המקצוע לעומק מטובי הייננים ביקבים של צפון איטליה.
"היינו עושים פגישות עם העובדים באזורים כמו פיאמונטה, וולפוליצ'לה, על הדרך הבנתי שאני רוצה ללמוד מהייננים שמאד רצו לשתף את הסיפורים שלהם, ומעבר לכך הבנתי שיין השיק גם לדרך שלי בעסקים, זה יותר מספר הוראות שעובדים לפיו, יש פה משהו שהוא מעבר לתהליך המסורתי, טריקים, אינטואיציה, לקיחת סיכונים. כמעט כמו ביזמות".
אסטרטגיית הניהול של ורדי מאוד מושפעת מהיותו יינן בנשמה, ומהעובדה שגם בעולם היזמות והסטארט־אפים, בדיוק כמו בעולם היין והענבים בעידן של אקלים לא ברור, הכל יכול להשתנות בן לילה. "כששואלים אותי מה תפיסת הניהול שלי אני מאמין שאין תשובה נכונה אחת. אני תמיד אומר שהקו המנחה אותי עובר בין אסטרטגיה, מבנה ואנשים. אנחנו רוצים להוביל את ההגנה על התשתיות הקריטיות, ועכשיו איך עושים את זה? מה המוצר? איך מגיעים לשם? וכמובן מי האנשים הנכונים והמתאימים ביותר עבורי כדי שנגיע ליעדים הללו. אני מאמין שכל מי שיש לו יכולת להוביל חזון עם אסטרטגיה, או לחבר בין מבנה לבין אנשים נכונים יכול להצליח בעולם היזמות".