קיה סלטוס, הקרוסאובר הקומפקטי של קיה זכה לקבלת פנים חיובית מצד הלקוחות בישראל. במחיר זול משל הספורטאז', עם עיצוב "קשוח" וקרבי יותר משל האקסיד, אבל במימדים לא קטנים משמעותית הוא הציע חבילה נעימה לנסיעה, גם אם לא מאוד מתוחכמת או טכנולוגית. וכמו כל דגם, הוא נדרש לטיפול אמצע חיים כל מנת להישאר רענן ורלוונטי מול שוק בעל מתחרים חדשים ומחודשים.

כעת מתחיל השיווק בישראל של אותה מתיחת פנים לקיה סלטוס שכוללת לא רק עדכון לעיצוב החיצוני, אלא גם ריענון לתא הנוסעים ומערכות הבטיחות. בכל הקשור למנוע ותיבת ההילוכים, אין שינוי.

 אלינו יגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי פשוט יותר (צילום: אתר היצרן)
אלינו יגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי פשוט יותר (צילום: אתר היצרן)

בהופעה החיצונית אלו פגושים, פנסים, וגריל חדשים מלפנים ועיצוב חדש לדלת תא המטען, כולל יחידות התאורה האחוריות. בתא הנוסעים השינוי הבולט ביותר הוא מראה ה"מסך האחוד" של קיה מדגמיה העדכניים, שמציב את לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה, שניהם בגודל 10.25 אינץ' באותה מסגרת. אבל זה מה שרואים בתמונות היצרן מחו"ל אלינו מגיעה סביבת הנהג עם לוח משולב אנלוגי ודיגיטלי ובו תצוגת 4.2 אינץ'.

הדגם יימכר בשתי רמות גימור. EX תהייה גרסת הכניסה עם בקרת אקלים ויציאות מיזוג לאחור, WAZE מובנה, הנעה מרחוק מהשלט, חימום למושבים הקדמיים, תאימות לאפל ואנדרואיד ועוד.

רמת הגימור הבכירה, פרימיום מרחיבה את הרשימה לריפודי עור-ובד, פנסי לד אחוריים, תאורת אווירה צבעונית ובקרת שיוט אדפטיבית.

 תאורת לד ודלת תא מטען חדשה (צילום: אתר היצרן)
תאורת לד ודלת תא מטען חדשה (צילום: אתר היצרן)

רשימת אביזרי הבטיחות המתקדמת כוללת תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב"שטח מת", זיהוי תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ועוד. אולם רק רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת גם זיהוי סכנת התנגשות בפניה שמאלה בצומת, זיהוי תמרורים וכאמור בקרת השיוט האדפטיבית.

בכל הקשור למערכת ההנעה אין שינוי. זהו עדיין מנוע 2.0 ליטרים אטמוספרי עם 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ, שמעבירים את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. הביצועים: 9.3 שניות ל-100, 190 קמ"ש מירביים וצריכת דלק מוצהרת משולבת של 13.1 ק"מ לליטר. בחו"ל משווק הדגם גם עם מנוע 1.6 טורבו 195 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה.

 פגושים ופנסים חדשים, גם הם כלולים במתיחת הפנים (צילום: אתר היצרן)
פגושים ופנסים חדשים, גם הם כלולים במתיחת הפנים (צילום: אתר היצרן)

כמו כמעט כל מכונית, או מוצר, גם הסלטוס עובר התייקרות. ומתג מחיר של 150 אלף שקל לרמת הגימור EX בעבר ו-153 אלף שקל ל-EX פלוס הוא מטפס למחיר של 156 אלף שקל ל-EX שתהייה גרסת הכניסה (רמת הגימור אורבן לא ממשיכה) ועד 160 אלף שקל לרמת הגימור פרימיום. המתחרים המקומיים שלו, שברולט טראקס, טויוטה C-HR, מיצובישי אקליפס קרוס, סוזוקי S קרוס, סקודה קאמיק ועוד, גם הם כבר בגזרות המחיר האלו וקצת צפונה.