הכתבה נכתבה בשיתוף אוטו אאוטלט חלפי השוק בע"מ

כתב: יעקב סיטרוק-דהן

מנכ"ל חברת "אוטו אאוטלט חלפי השוק בע"מ" האני אבו סוויס, מצא לפני שנים אחדות, נוסחה עסקית מנצחת: מתחם המספק במהירות ויעילות ובמחירים זולים במיוחד את כל השירותים לטיפול ואחזקת כלי רכב. כדור שני במשפחתו בתחום המוסכים ומכונאות הרכב ועם ניסיון מוצלח במיוחד של יותר מ-30 שנה, אבו סוויס (42) איננו פוסל אפשרות להקים בטווח הנראה לעין, סניף של "אוטו אאוטלט" בדובאי המתוירת בידי ישראלים רבים.

המנכ"ל מספר שחברת "חלפי השוק", החברה האם של "אוטו אאוטלט", הוקמה בשוק העירוני בבאר שבע לפני כ-20 שנה, כאשר מתחם הכל לרכב הנוכחי של החברה נחנך ב-2018: "אחרי שפתחנו חנויות לחלקי חילוף חדשים לרכב והיינו זכיינים של רשת 'אוטו דיפו' בכמה יישובים בארץ, כמו ראשון לציון, אשדוד, חיפה ובאר שבע, עלה לי הרעיון להקים עסק של הכל לרכב, אבל במלוא מובן המילה. אני זוכר שלפני כן, ראיתי בחו"ל עסק כזה, שבו נמכרים צמיגים וחלפים לרכב, והכל בגדול, לא באיזו פינה עלובה כזאת בחנות.

החלטנו לבחור נקודה מסוימת שרחוקה מכולם, באזור התעשייה 'עמק שרה'. בזמנו, כשבאנו לפה, לא היו כאן בכלל מוסכים, חוץ מהשכנים שלנו, המוסך המורשה של 'סקודה'. היועץ העסקי שלנו אפילו אמר לי אז: 'האני, תקשיב. מי שנוסע במהירות 200 קמ"ש, נכנס בסופו של דבר, בקיר בטון'. עניתי לו: 'תקשיב, אני מאמין בעצמי".

הכל לרכב. ''אוטו אאוטלט'' (צילום: עיתון שבע)
הכל לרכב. ''אוטו אאוטלט'' (צילום: עיתון שבע)

אחד היתרונות הגדולים של "אוטו אאוטלט" הוא המחירים הנמוכים במיוחד, שלמעשה אין להם כמעט מתחרים בשוק באזור. הסיבה לכך היא "שאנחנו מייבאים בעצמנו מוצרים רבים. זה מוזיל המון את העלויות. כל יתר העסקים בתחום גובים עוד 20 אחוז יותר מאיתנו, אבל אני מבין אותם, כי הם קונים יקר את המוצרים שהם מוכרים. וזה כמובן, מגיע בסוף ללקוח הסופי שבא אליהם, כאשר עלויות המחירים מתגלגלות אליו. אין לנו איזו המצאה מיוחדת שמביאה אותנו להעניק מחירים זולים.

אנחנו פשוט חוסכים בעלויות הייבוא של המוצרים, מבצעים ייבוא ישיר שלנו, ומגלגלים את זה ללקוח הסופי. במוסך שלנו אנו מספקים שירות וטיפול לכל הסוגים של כלי הרכב. יש לנו נקודת מכירה נוספת של חלפים חדשים לרכב בשוק העירוני בבאר שבע, שאנחנו מספקים גם לכל המוסכים באזור בירת הנגב וגם לאנשים פרטיים. בנוסף, אנו גם מפעילים מוסך בנתיבות שנותן אותם שירותים, כולל פנצ'רייה וחשמל".

מה ניתן למצוא ב"אוטו אאוטלט"? 
"יש לנו בעסק מחלקות למולטי מדיה ושמע, חשמל ומיזוג אוויר, צמיגים וחישוקי מגנזיום, מוסך כמובן ותחנות אביזרים עם ריפודים, התקנות במקום וכדומה וגם מחסן חלפים מהגדולים שיש במדינה. אני לא מאמין שיש באזור הדרום מוסך שמחזיק מלאי כזה ענק של חלפים לרכב. ומה זה מועיל לנו כל הדברים האלה? ובכן, כשיש לך מחסן ממש גדול של חלפים ואת הכל ניתן להשיג במקום, זה חוסך זמנים ללקוחות. ואז, במקום להיתקע במוסך, הלקוח מסיים את כל העניינים הללו מהר מאוד.

הכל לרכב. ''אוטו אאוטלט'' (צילום: עיתון שבע)
הכל לרכב. ''אוטו אאוטלט'' (צילום: עיתון שבע)

יש אנשים שמגיעים למוסך שלנו במחשבה שיש להם יום שלם לבלות במוסך. הרבה פעמים, זה בגלל שצריך לחכות שיגיעו חלפים מוזמנים שלא תמיד מתאימים למה שהלקוח צריך. אנחנו לעומת זאת, מקצוענים גם בחלפים. אנו יודעים בדיוק מה כל לקוח צריך ומה הדבר שהכי מתאים לו. יש לי את כל המוצרים זמינים פה בעסק. אז הזמן שהלקוח צריך לחכות זה בדיוק הזמן שלוקח לרדת במדרגות ולהביא את החלפים מלמטה. לפעמים כשלקוח שואל אותי כמה זמן הוא יצטרך להמתין לטיפול ואני משיב לו חצי שעה, הלקוח מאוד מופתע. יש כאלה שאפילו חושבים שאתה לא ממש מטפל להם ברכב, כי זה פחות מדיי זמן ממה שצריך לדעתם לעניין. אנחנו מסבירים שיש לנו את כל המוצרים אצלנו, ולכן זה לא אמור לקחת הרבה זמן".

"אנשים רוצים רק אותי"

מנכ"ל "אוטו אאוטלט" מדגיש: "אני גם מחנך את העובדים שלי שיהיו יעילים, ולא 'לייבש' את הלקוח. כמובן, המוטו שלנו הוא גם הגינות במחירים ואמינות, שזהו סוד ההצלחה של כל עסק. אני אומר לך: תהיה אמין, תהיה ישר, תצליח. אפילו שבהתחלת הקיום של העסק אין בו הרבה לקוחות, דע לך שאם תעשה תוכנית עסקית לכמה שנים קדימה, אנשים יגיעו אליך בכמויות מטורפות.

הפרסום בעיתונים ובאמצעי פרסום אחרים במדיה זה בסדר, אבל הפרסום הכי טוב זה לקוח שיצא מפה מרוצה. תראה, חוץ מלעבוד ולשרת אנשים, אנו באמת עוזרים בלב רחב ממש ללקוחות שאנחנו רואים שבאמת צריכים עזרה. תאמין לי, הדברים האלה משמחים אותי לא פחות ואפילו יותר מאשר להרוויח עוד כסף. ויש הרבה אנשים שצריכים עזרה.

מי שצריך הנחה רצינית, אז נעזור לו. למשל, בא חייל שמתלהב וקונה רכב בלי לדעת מה המשמעות הכספית של החזקת רכב ונתקע, אז אתה פשוט עוזר לו, כי אתה רואה שנופלות עליו 'בומבות' של 400, 500 או אלף שקל. כיף לעשות דברים כאלה. אנו גם תורמים לאנשים שצריכים ולעמותות שונות, ובמה שאפשר אנחנו מנסים לעזור".

''מותג מצליח''. מבנה ''אוטו אאוטלט''  (צילום: עיתון שבע)
''מותג מצליח''. מבנה ''אוטו אאוטלט'' (צילום: עיתון שבע)

ובמצב של מיתון כלכלי לא פשוט ויוקר מחיה מאמיר, המחירים הנמוכים ב"אוטו אאוטלט" והסיוע למי שצריך חשובים במיוחד: "יש לי כל יום, מגע עם אנשים שמגיעים לעסק, ואתה מרגיש את ההשפעה של יוקר המחיה. יש אנשים שדוחים קנייה של דברים חיוניים, פשוט כי אין להם. ולכן, אנחנו רוצים למצוא דרכים לעשות עוד הוזלות של מוצרים ללקוחות. מניסיון, אני אומר לך שאפשר להרוויח בהגינות, כשאתה גורם לבן אדם שמולך לצאת מכאן בהרגשה טובה ובכיף. אני נהנה גם מכמויות האנשים שמכפילות את עצמן בגלל המחירים הנמוכים, וגם הרווחים לא נפגעים. בטוטאל הסופי בכל חודש, תאמין לי שאנחנו מרוויחים. לא מזמן, הייתי במוסך מורשה פה בבאר שבע שלא אגיד לך את שמו. יש שם תוכנה כמו שלי שמראה כמה מכירות היו במוסך ביום. ותאמין לי, הסכום שהם מכניסים שם זה 50 אחוז ממה שאני מכניס ביום. וזה מוסך מורשה, עם פקידות, יועצי שירות ועוד, שיושב על שלושה ארבעה דונם, ומכניס חצי ממה שאני מכניס"...

ואבו סוויס מוסיף: "כשהתחלנו ב-2018, לא היו לנו את הכמויות של הלקוחות שיש לנו היום. כיום, אנשים רוצים רק אותי, עד כדי כך שלפעמים אתה מרגיש שאתה כמעט קורס. כל הזמן, אנשים רוצים ייעוץ בטלפון, ואני מקבל כמויות מטורפות של הודעות ושיחות טלפוניות, ומרגיש אי נעימות שאני לא יכול לטפל בכל הפניות האלה, כי אני נותן עדיפות ללקוחות שמגיעים פיזית למקום. בכלל, אני בן אדם של שטח ויושב למטה בכניסה, לא במשרדים למעלה". 

לסיום, מהן השאיפות שלכם לשנים הקרובות?
"האמת שפונים אלינו מדובאי שנפתח שם סניף. יש לי חבר טוב מאוד שגר בדובאי, וכל הזמן אומר לי: 'תקשיב, האני, אתה חייב לפתוח עסק דומה לשלך אצלנו'. כל שבועיים, הוא מתקשר אליי, ומבקש שאבוא לשם. החבר אומר לי שהכל כבר מוכן לעניין ומבקש שניכנס לשותפות בדובאי. הוא גם מספר שהקונספט שם הוא אחר לגמרי מאשר בארץ: הלקוח בדובאי מתקשר אליך, ומבקש שתיקח ממנו את הרכב לטיפול, יעלה כמה שיעלה, לא משנה לו. וכשאתה מחזיר לו את הרכב, הוא מיד משלם לך הכל. אין שם תרבות של תשלום באשראי לעוד חודש וכדומה. זה לא קיים בספרים שלהם. זה או העברה בנקאית או כרטיס אשראי, במקום. ובאמת, אני שוקל מאוד ברצינות לעשות איזה מהלך שם. הרווחים בדובאי עצומים, והמסים הרבה פחות גבוהים מאשר אצלנו בישראל". 

הכתבה נכתבה בשיתוף אוטו אאוטלט חלפי השוק בע"מ