אאודי Q6: היצע החשמליות מתרחב
בשבועות הקרובים ייחשף הקרוסאובר החשמלי השלישי של היצרנית הגרמנית, אחרי Q4 ו־Q8. ה־Q6 איטרון ישתלב ביניהם בגודל (5 מקומות גם כן) ובמחיר (החל מ־500־550 אלף שקל אחרי העלאת המס על חשמליות), ויהיה אח תאום לפורשה מקאן החשמלי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אאודי Q6 (צילום: יצרן)
אאודי Q6 (צילום: יצרן)

הצפי הוא להספק של עד 640 כ"ס, סוללת של 100 קוט"ש, ואפשרות לטעינה אולטרה־מהירה בקצב של 270 קילוואט בזכות סוללה במתח של 800 וולט. הבסיס הוא פלטפורמה חדשה ויעילה יותר מהקיימת בקבוצת פולקסווגן. ההנעה תהיה כמובן כפולה.
מתי בארץ: ברבעון הראשון של 2024.

אורה ספורט: סדאן חשמלית
הדגם השני של אורה, מותג חשמליות הרטרו של גרייט וול הסינית, יהיה סדאן שקצת חורגת מהשטאנץ. גם אורה ספורט מכוונת לטסלה מודל 3 וליונדאי איוניק 6, אך היא תהיה קצת יותר ארוכה (4.87 מ'), ותזכה לעיצוב קלאסי בעיקר בסביבת הנהג. כך למשל לוח המחוונים דיגיטלי, אבל מחולק לשלושה עיגולים כמו בדגמים ספורטיביים.

אורה ספורט (צילום: יצרן)
אורה ספורט (צילום: יצרן)

יש צג מולטימדיה 15 אינץ', סוללת 83 קוט"ש, טווח רשמי משולב של 430 ק"מ והבטחה ל־0־100 קמ"ש ב־4.3 שניות עם הנעה כפולה.
מתי בארץ: דצמבר/תחילת 2024.

BYD סיל: מול טסלה מודל 3
עוד חשמלית שפונה בדיוק לאותו שוק היא הסדאן האירופית הראשונה של BYD, הסיל. גם היא מעט גדולה יותר ממודל 3, אם כי קצרה מהאורה, אבל מתקדמת יותר טכנולוגית והרשימה אותנו בנהיגת היכרות שערכנו בה, בהתנהגות ברמה אירופית.

BYD סיל (צילום: יצרן)
BYD סיל (צילום: יצרן)

המפרט כולל את מסך ה־15.6 אינץ' המסתובב המוכר מדגמים אחרים של החברה, סוללת 82 קוט"ש, 313 כ"ס עם הנעה אחורית בלבד ו־528 כ"ס בהנעה כפולה, כאשר האחרונה תרשום 3.8 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש. טווח משולב - 520־570 ק"מ.
מתי בארץ: דצמבר.

BYD סיל U: מול טסלה מודל Y
עם כל הכבוד לסדאנים, מה שהולך היום זה קרוסאוברים. הסיל U חולק עם הסדאן החדשה את השם, אבל למעשה מדובר בדגם ותיק יותר של היצרן שחודש השנה ומגיע לראשונה לאירופה. בסין הוא נמכר גם בגרסת פלאג־אין, והתנהגות הכביש שלו פחות טובה מזו של הסדאן. אבל הוא גדול ומרווח מהאטו 3 של היצרן, המכונית הכי נמכרת בארץ השנה, ומציע בתא הנוסעים עיצוב מעודן יותר ושפע של אבזור.
ההנעה היא קדמית, למנוע 218 כ"ס וסוללת 82 קוט"ש המספקת 420 ק"מ טווח ו־0־100 ב־9.3 שניות.
מתי בארץ: ברבעון הראשון של 2024.

BYD סיל U (צילום: יצרן)
BYD סיל U (צילום: יצרן)

ג'נסיס G90: פאר קוריאני
חטיבת היוקרה של יונדאי־קיה פונה לסמן עוד טריטוריה עם דור חדש למכונית הפאר שלה, תחרות ישירה למרצדס S קלאס ולב.מ.וו סדרה־7. ה־G90 החדשה מציגה עיצוב סולידי, בחירה בין גרסה רגילה (5.27 מ' אורך) וארוכה (5.47 מ'), אך רק יחידת הנעה אחרת כרגע: 3.5 ליטר, 415 כ"ס טורבו ומגדש־על, הנעה קדמית או כפולה.

ג'נסיס G90 (צילום: יצרן)
ג'נסיס G90 (צילום: יצרן)

תא הנוסעים שודרג מאוד בחומריו ובטכנולוגיה, כולל מסכי 10.2 אינץ' אישיים ליושבים מאחור, וסטריאו של באנג אנד אולפסן, עם עד 23 רמקולים.
מתי בארץ: ברבעון הראשון של 2024.

טסלה: מודל 3 מחודשת ויקרה יותר

אחרי חודשים של שמועות נחשפה ה-3 מתוחת הפנים. בחזית פנסים חדשים ודקים יותר, סביבת הנהג איכותית יותר, במושב האחורי נוסף מסך 8 אינץ' מקורי לשליטה בבקרת האקלים וצפייה בסרטים תוך כדי נסיעה. במקביל שופר הטווח: דגם ההנעה האחורית מגיע כעת רשמית ל-513 ק"מ במקום 491, והלונג ריינג' עם הנעה כפולה ל-629 ק"מ, תוספת של 27 ק"מ. במקביל התייקרו המחירים: הבסיסית ב-12 אלף שקל ל-205 אלף שקל והלונג ריינג' ל-238.5, תוספת של 4,000 ש'.

טסלה מודל 3 (צילום: יחצ)
טסלה מודל 3 (צילום: יחצ)

הונדה פיילוט: הצלה מאמריקה
אחרי כמה שנים של מכירות מדשדשות בגלל מחסור בדגמים ובמלאי ינחת בארץ דגם ראשון זה שנים של הונדה מארצות הברית, הפיילוט שמגיע בדיוק אחרי החלפת דגם.

הונדה פיילוט (צילום: יצרן)
הונדה פיילוט (צילום: יצרן)

מדובר ב־SUV אמיתי, מתחרה ליונדאי פאליסייד ומאזדה CX־90 החדש, עם אורך של 5.08 מטר, גרסאות 7־8 מושבים ומנוע 3.5 ליטר V6 עם 285 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה כפולה. האבזור נדיב, והמחיר צפוי להתחיל ביותר מ־300 אלף שקל.
מתי בארץ: החודש.

וולוו EX30: המחיר יפתיע?
קרוסאובר שיכול לטרוף את הקלפים בשוק היוקרה: ה־EX30 ייוצר בסין כתאום לזיקר X ולסמארט 01. הממדים צנועים, עם אורך של 4.2 מ', פחות מאאודי Q2, אבל המרווח טוב משל רכבי בנזין באותו גודל.

וולוו EX30 (צילום: יצרן)
וולוו EX30 (צילום: יצרן)

תא הנוסעים וולוואי ונקי בעיצוב שלו, יש בחירה בין סוללות 54 ו־69 קוט"ש והנעה קדמית או כפולה. הבסיסי רושם 344 ק"מ ו־0־100 קמ"ש ב־5.7 שניות, דגם ההנעה הכפולה המשופר מעלה ל־3.6 שניות ל־460 ק"מ. המחיר של הדגם הבסיסי אמור להיות מהנמוכים בקטגוריה.
מתי בארץ: ברבעון האחרון.

וייה דרימר מיני: ואן חשמלי יוקרתי
נישה שמתחילה לטפטף מהמזרח, של מיני ואנים מפוארים לשינוע אנשי עסקים, ברווחה ובאבזור הראויים. הדרימר יהיה החשמלי הראשון מהם שינחת בארץ, עם גריל ענק והבסיס המכאני של הווייה פרי, הקרוסאובר של מותג היוקרה מבית דונגפנג הסינית.

וויה דרימר (צילום: יצרן)
וויה דרימר (צילום: יצרן)

המפרט: סוללת 108 קוט"ש, 7 מקומות סופר־מרווחים, 436 כ"ס והנעה כפולה שמספקים 0 ל־100 קמ"ש ב־5.8 שניות, וטווח משולב של כ־450 ק"מ. המחיר צפוי להיות גבוה מ־400 אלף שקל.
מתי בארץ: ברבעון האחרון.

טויוטה C־HR: אני יפה?

טויוטה C-HR (צילום: יצרן)
טויוטה C-HR (צילום: יצרן)

הקרוסאובר היפני המעוצב מקבל דור חדש, עם ממדים דומים, אבל מראה עדכני, תא נוסעים מחודש ומערכות בטיחות עדכניות. שלוש יחידות הנעה היברידיות חדשות: ההיברידית 1.8 ליטר הבסיסית מגיעה מהקורולה עם 140 כ"ס (122 כ"ס עד עכשיו), יש אחת 2 ליטר (198 כ"ס) וגם גרסת פלאג־אין שלא בטוח שתיובא בגלל ביטול הטבת המס, 2 ליטר, 233 כ"ס, סוללת 13.6 קוט"ש והבטחה לכ־70 ק"מ טווח חשמלי.
מתי בארץ: במהלך 2024.

טויוטה לנד־קרוזר: סוף־סוף חדש

טויוטה לנד קרוזר (צילום: יצרן)
טויוטה לנד קרוזר (צילום: יצרן)

אחרי 14 שנה משיקה טויוטה את הדור הבא של רכב השטח המיתולוגי שלה. אלינו ולאירופה הוא אומנם ימשיך להגיע עם מנוע הטורבו דיזל 2.8 ליטר (204 כ"ס), אבל מסביבו הכל השתנה כולל התיבה האוטומטית ששודרגה ל־8 הילוכים: עיצוב רטרו רבוע, מעכשיו ללא גרסת 3 דלתות, תא נוסעים עדכני, עדיין עם 7 מושבים, ומערכות בטיחות מתקדמות שחסרו לו. בשטח נשמרה הנוסחה עם שלדת סולם חדשה, ועדיין עם סרן חי מאחור ומתלה נפרד מלפנים.מתי בארץ: במחצית השנייה של 2024.

ב.מ.וו מיני: הדור החדש
לא רגע אחד מאוחר מדי מחליפה ב.מ.וו את הדור הוותיק של המיני, שימשיך להציע גרסאות בנזין וחשמל (סוללות 40 או 54 קוט"ש), בדגמי 3 ו־5 דלתות.

גם העיצוב הפנימי ימשיך לאזכר את המיני המקורית, עם צג מולטימדיה עגול גדול, בנוסח לוח המחוונים העגול של המיני 1959. יהיו גם קנטרימן חדש, ובהמשך קרוסאובר חשמלי בלבד קטן וזול יותר, שייקרא אייסמן.
מתי בארץ: ברבעון הראשון של 2024.

יונדאי קונה: בנזין, היברידי או חשמלי?

יונדאי קונה (צילום: יצרן)
יונדאי קונה (צילום: יצרן)

אחד הקרוסאוברים המעניינים בארץ זוכה לדור חדש, גדול ואיכותי יותר, שישמור על הייחוד שלו: בחירה בין גרסת בנזין (1 ליטר טורבו 120 כ"ס, או 1.6 ליטר 198 כ"ס), היברידית (1.6 ליטר, 141 כ"ס) או חשמלית (48 קוט"ש, 342 ק"מ טווח, או 65 קוט"ש, 490 ק"מ). הממדים קרובים מתמיד לאלה של קיה נירו, תא הנוסעים מזכיר את זה של איוניק 5/6, ותא המטען גדל לנפח מכובד של 466 ליטר. הקונה מכסה את כל פלח השוק של רכבי הפנאי המשפחתיים, ואם המחיר וקצב האספקה לא יקלקלו, מדובר בפוטנציאל ללהיט.
מתי בארץ: בנזין והיברידי ברבעון האחרון, חשמלי ברבעון הראשון של 2024.

ליפמוטור B11: קרוסאובר חשמלי
כשנה אחרי השקת מכונית המיני T03, החשמלית הזולה בישראל, במחיר של 100 אלף שקל לפני מבצעים והנחות, יגיע לארץ דגם נוסף של היצרנית הסינית הצעירה. ה־B11 טרם נחשף רשמית, אבל יושק כנראה בתערוכת המכוניות במינכן בהמשך החודש. מדובר בקרוסאובר, חשמלי כמובן, עם חמישה מושבים ועם ממדים וככל הנראה גם תג מחיר דומים לאלה של BYD אטו 3. העיצוב יהיה כנראה “קשוח" יותר, המפרט יכלול מערכות נהיגה חצי אוטונומיות מתקדמות, כולל מכ"ם לייזר (ליידאר), וסוללת 800 וולט תאפשר טעינה אולטרה־מהירה.
מתי בארץ: תחילת 2024.

לקסוס LM: לאיש החשוב מאוד
רק אל תקראו לו מיני־ואן: גם לקסוס משיקה מוביל בכירים מפואר. עם 5.13 מ' אורך מקצה לקצה מקום לא חסר, ויש בחירה בין 4 מקומות מחלקה ראשונה, או גרסאות 6־7 מקומות. האבזור כולל מסך 48 אינץ' צנוע.

לקסוס LM (צילום: יצרן)
לקסוס LM (צילום: יצרן)

לדגם שתי גרסאות הנעה, שתיהן היברידיות. בראשונה מנוע 2.5 ליטרים עם 248 כ"ס, ולמי שצריך ממש למהר בין פגישות ישנו מנוע ה־2.4 ליטרים טורבו עם 367 כ"ס.
מתי בארץ: החודש.

לקסוס LBX: בפחות מ־200 אלף שקל?
אחרי כמה שנות הפסקה מאז ה־CT200h, מציעה לקסוס יוקרה פחות יקרה עם קרוסאובר חדש, שמבוסס מכאנית על טויוטה יאריס קרוס המבוקש, תוך שדרוג גדול באיכות ובבידוד הרעשים, והבטחה לשיפור בהתנהגות הכביש.

לקסוס LBX (צילום: יצרן)
לקסוס LBX (צילום: יצרן)

יחידה היברידית 1.5 ליטר עם 136 כ"ס, 0־100 קמ"ש ב־9.2 שניות וצריכת דלק ריאלית של כ־20 ק"מ לליטר. המטרה: לקוחות חדשים למותג שיעברו מהקרוסאוברים העממיים.
מתי בארץ: רבעון ראשון של 2024.

מרצדס E קלאס ו־GLC: מתחדשים

מרצדס E קלאס (צילום: יצרן)
מרצדס E קלאס (צילום: יצרן)

בשבועות הקרובים תשיק מרצדס ישראל את ה-E קלאס החדשה. דור חדש של מכונית הסאלון, שכרגיל מהווה גרסה מוקטנת אך גדולה מספיק של ה-S קלאס. רשימת האבזור יכולה להחזיק מוסף רכב שלם, וכוללת מצלמה שמאפשרת שיחות זום תוך כדי נסיעה. המנועים כולם היברידיים קלים או פלאג אין עם טווח של 100 ק"מ. מי שירצה לשבת גבוה יותר ולקבל יותר מבטים יעדיף את הקרוסאובר GLC קופה החדש שיושק במקביל, עם אופציה לגרסת פלאג אין עם 120 ק"מ טווח.
מתי בארץ: ברבעון האחרון.

סרס 5: משתדרג לצמרת
אחרי הסרס 3 הזולה והבסיסית מדי, שולחת אלינו היצרנית הסינית דגם חדש, מתקדם ויקר משמעותית, עוד קרוסאובר חשמלי שמכוון אל טסלה מודל Y ויונדאי איוניק 5.

סרס SF5 (צילום: יצרן)
סרס SF5 (צילום: יצרן)

העיצוב וסביבת הנהג מודרניים, לסוללה 88 קוט"ש וההספק נע בין 298 כ"ס בדגם ההנעה האחורית ו־585 כ"ס עם הנעה כפולה. הטווח? 480־500 ק"מ. בניגוד לסרס 3, ה־5 - שנקרא בחלק מהשווקים SF5, מגיעה עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות המקובלות. המחיר צפוי להתחיל ביותר מ־200 אלף שקל.
מתי בארץ: החודש.

סקודה קודיאק וסופרב: הדור הבא
אחרי ההצלחה הגדולה של הקודיאק, יגיע אלינו בשנה הבאה דור שני לקרוסאובר 7 מושבים הצ'כי. הקודיאק הבא יהיה דומה לנוכחי, עם דמיון קל לקיה סורנטו מאחור. גם האורך יגדל ויהיה קרוב לזה של הסורנטו, לטובת הגדלת המרווח הפנימי ותא המטען.

סקודה סופרב (צילום: יצרן)
סקודה סופרב (צילום: יצרן)

סקודה קודיאק (צילום: יצרן)
סקודה קודיאק (צילום: יצרן)

רוב יחידות ההנעה ימשיכו מהדגם הנוכחי בתוספת מערכת היברידית קלה, והחידוש יהיה גרסת פלאג־אין עם סוללת 25.7 קוט"ש והבטחה לטווח חשמלי של 100 ק"מ. גם הסופרב תזכה לדור חדש, עם אותם רכיבים.
מתי בארץ: במחצית השנייה של 2024.

סקודה אוקטביה: מתעדכנת
המשפחתית האירופית הנמכרת בארץ תקבל בשנה הבאה מתיחת פנים ראשונה לדור הנוכחי. סקודה רק תעדכן את הנוסחה המצליחה גם כך של האוקטביה, עם חזית ואחוריים חדשים, צג מולטימדיה מוגדל בסביבת הנהג, שדרוג אביזרי הבטיחות וכנראה שגם הגדלת סוללה בגרסת הפלאג־אין.

משפחתית חשמלית לגמרי, לא ברור אם במקביל לאוקטביה או כיורשת שלה, תשיק סקודה רק ב־2026, עם 600 ק"מ וגרסת RS ספורטיבית. במקביל תעבור הסקאלה מתיחת פנים.
מתי בארץ: אוקטביה במחצית השנייה של 2024, הסקאלה במחצית הראשונה.

פולקסווגן ID.3: סוף־סוף
ארבע שנים לאחר הצגתה תגיע אלינו בייבוא סדיר המשפחתית החשמלית הגרמנית, שתתחרה בסיניות שכבר כאן. האורך (4.3 מ') קומפקטי, אבל בסיס הגלגלים ארוך (2.77 מ') מבטיח מרווח נדיב.

פולקסווגן ID.3 (צילום: יצרן)
פולקסווגן ID.3 (צילום: יצרן)

היא תגיע לאחר מתיחת פנים, שמלבד העדכונים הקוסמטיים המקובלים כללה הגדלת צג המולטימדיה ל־12 אינץ', שיפורי הנדסת אנוש והגדלת קצב הטעינה המהירה המרבי ל־175 קוט"ש. יש בחירה בין סוללת 58 קוט"ש ל־77 קוט"ש, עם 420 או 540 ק"מ טווח משולב. למנוע 204 כ"ס.
מתי בארץ: באמצע 2024.

פולקסווגן ID.5: חשמלית קופה
גרסת הקופה של ID.4 שכבר נמכרת אצלנו מציעה לא רק עיצוב מעניין יותר, אלא כמו במקרה של אאודי Q4 איטרון וסקודה אניאק התאומות, גם תוספת טווח של כ־20 ק"מ בזכות אווירודינמיקה עדיפה.

פולקסווגן ID.5 (צילום: יצרן)
פולקסווגן ID.5 (צילום: יצרן)

כך שהיא אמורה לנסוע במשולב יותר מ־520 ק"מ עם סוללת ה־82 קוט"ש (77 קוט"ש בפועל) שתשווק כאן, כמתחרה בטסלה מודל Y, בקיה EV6 ובגרסאות היקרות של יונדאי איוניק.
מתי בארץ: באמצע 2024.

קיה EV9: חשמלית דגל
אחת החשמליות המדוברות של השנה צפויה לנחות כאן עד דצמבר: קרוסאובר מעוצב עם שבעה מקומות ישיבה מרווחים. העיצוב הפנימי מזכיר את זה של ה־EV6 הקטנה יותר, בתוספת תג מגע נפרד להפעלת מערכת בקרת האקלים.

קיה EV9 (צילום: יצרן)
קיה EV9 (צילום: יצרן)

עם אורך של 5.01 מטר לא חסר מקום בתא הנוסעים החכם, אפילו בתא המטען (מ־331 ליטר). אלינו תגיע הגרסה ארוכת הטווח, עם סוללת 99.8 קוט"ש וטווח של 541 ק"מ בהנעה אחורית ו־501 בכפולה. עם זאת המחיר יהיה גבוה: מעל 400 אלף שקל.
מתי בארץ: רבעון אחרון.

פורד ריינג'ר: טנדר פנאי

פורד ריינג'ר (צילום: יצרן)
פורד ריינג'ר (צילום: יצרן)

אחרי שגרסת הספורט־שטח שלו כבר נמכרת בארץ כחצי שנה, ינחתו בקרוב גם הגרסאות הרגילות של הפורד ריינג'ר.
אחרי שנים שבהן היא מוכרת כאן את הטנדרים האמריקאיים שלה (שיגיעו בקרוב גם הם בדור חדש) תשיק היבואנית לראשונה גם את הטנדר האירופי שלה, שמיוצר בדרום אפריקה כתאום לפולקסווגן אמארוק שכבר כאן. גם לריינג'ר מנוע טורבו־דיזל 2,000 סמ"ק, עם הנעה אחורית או כפולה ורמות אבזור גבוהות. המחיר ירחיק אותו מתחרות ישירה בדימקס ובהיילקס.
מתי בארץ: ברבעון האחרון.

פורד מוסטנג מאך E: העידן החדש

פורד מוסטאנג (צילום: יצרן)
פורד מוסטאנג (צילום: יצרן)

פורד תצטרף רשמית בארץ בשנה הבאה לשוק החשמליות עם תחילת הייבוא הסדיר של המוסטנג החשמלית, שכבר נמכרת בייבוא מקביל.
המאך E רק נושאת את שמה של מכונית הספורט המיתולוגית, בפועל מדובר בקרוסאובר מודרני, עם סוללות 72־90 קוט"ש, טווח של 400 עד 610 ק"מ והנעה קדמית או כפולה. גם היא תגיע אלינו לאחר מתיחת פנים, ותתחרה בעיקר בפולקסווגן ID.4 ובקיה EV6.
מתי בארץ: במהלך 2024.