כל הדרך לשותפות עם BMW: הפיתוח הישראלי שישמור על הרכבים האוטונומיים

אינוויז הישראלית תהיה מי שתטמיע את מערכת הבטיחות לרכב שפיתחה ברכבים האוטונומיים מתוצרת BMW. הידיעה הזאת היא לא רק סיבה לגאווה ישראלית, אלא גם הזדמנות לשיחה עם המייסד והמנכ"ל על השותפות

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
עומר קילף, מנכ"ל אינוויז
עומר קילף, מנכ"ל אינוויז | צילום: יח"צ
2
גלריה

החברה, שפיתחה פלטפורמת LiDAR המספקת מערך בטיחות נהיגה מקיף ששונה מכל מה שהכרנו עד כה, כבר אחראית להטמעת מערכת הבטיחות החדשנית בדור הראשון של הרכבים האוטונומיים שהושקו רק לא מזמן, וההסכם ארוך הטווח עם ענקית הרכב יאפשר בעצם לאינוויז לפעול כספקית בלעדית עבור BMW.

מדובר בידיעה בסדר גודל עצום - חברה ישראלית שמשתפת פעולה עם ענקיות רכב בינלאומיות, ומטרתה לשנות את פני בטיחות הנהיגה ברכבי הדור הבא האוטונומיים שכבר מתחילים לעלות על הכבישים.

"שיתוף הפעולה עם BMW על הדור הראשון של התוכנה החל כבר ב־2018, ואנחנו מתרגשים מעבר להמשך שיתוף הפעולה גם מהעובדה שהם הולכים לעבוד איתנו כספק ישיר, בשונה ממה שהיה בעבר", אומר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד אינוויז. "אם בעבר סיפקנו את הטכנולוגיה לספקים, היום אנחנו עובדים כספק ישיר מול החברה וזה שם אותנו בפוזיציה הרבה יותר טובה מהרבה בחינות. זה מעניק הרבה אחריות".

"קודם כל תעבורה זה משהו שאנחנו חיים אותו ביומיום, אנחנו כל יום נדרשים לחשוף את עצמנו לסכנה הזאת. אנחנו בדרך כלל לא מתעסקים בדברים שמסוכנים לנו, אבל זה עדיין הדבר הכי מסוכן שאנחנו עושים כשאנחנו רוצים לעבור מנקודה אחת לנקודה אחרת. איך זה ישנה את תרבות הנהיגה? אין סיבה אמיתית שהצורך הזה לנוע יגבה מאיתנו מחיר כל כך גבוה, ואנחנו נכיר בזה כאילו זה בסדר. בקורונה ירדו באופן פלא מספר התאונות וחשבנו שיהיה שינוי אחר כך, אבל כשחזרנו לנורמה מספר התאונות חזר למספר המקורי. כאמור, אני חושב שאין סיבה אמיתית לכך שזה ימשיך לקרות, בעיקר בעידן שבו יש טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ועוד, שיכולות לשפר משמעותית את הבטיחות בכבישים. אני חושב שצריך לעשות את השינוי הזה ולהטמיע אותו כמה שיותר מהר".

כילף מספר שתמיד הדהים אותו עד כמה החיים של בני משפחתם של אנשים שרק נפצעים בתאונות דרכים תופסים טוויסט כל כך טרגי. "החיים משתנים בצורה כל כך דרמטית, ואפילו לא ממוות. וכשאת מסתכלת על הסטטיסטיקות, המספרים של אנשים שנפגעים מתאונות הם מטורפים וזה נוגע כמעט לכל אדם בישראל. אז אני גדלתי כמה שנים לבד, ופיתחתי הרבה מאוד עצמאות ואני מניח שזה קשור מאוד לאיפה שאני נמצא היום, ואני כמובן לא מצטער על זה".

החברה שהקים קיימת 7 וחצי שנים והתפתחה בקצב מסחרר, ומה שהחל כסטארט־אפ בעל סיכון מאוד גבוה נהפך עד מהרה לחברה ציבורית. אומנם כילף עומד בראשה של חברה ציבורית גדולה שמונה כבר 500 איש, אבל הוא עדיין מרגיש כמו בסטארט־אפ. "סטארט־אפ זה מיינדסט, אנחנו עדיין סטארט־אפ בהרבה מאוד מובנים, ומחפשים כל הזמן לבוא ולאתגר. המשימה שלנו היא מאוד גדולה, הרבה יותר גדולה מגודל הצוות ולכן כדי להצליח אנחנו חייבים לחשוב כמו סטארט־אפ".

בנוסף לשיתוף הפעולה עם BMW לאינוויז יש כבר הסכמים עם קבוצת פולקסווגן (שמוערכים בכ־4 מיליארד דולר), שבחרה לפני שנה בדור השני של אינוויז. "בתוך הקבוצה הזו יש חברות כמו אאודי ופורש, ופנינו כמובן גם לחברות נוספות כדי לשתף פעולה עם הדור הבא של הרכבים שלהם, ואנחנו נמצאים במספר מאוד גדול של מכרזים ורוצים בהחלט להעמיק את החדירה שלנו לתחום הרכב בחברות נוספות".

את הקריירה הטכנולוגית שלו החל כילף עוד בצבא ביחידת 81 שבה עסק בפיתוח טכנולוגיות חדשות. "החוויה שלי ביחידה הזו הייתה משמעותית ומעצבת. אתה בעצם מפתח טכנולוגיות שאתה מבין שיש להן ערך מאוד עצום ומהותי לסביבה שלך. יש משהו ממכר בלעבוד בסביבה כזאת, ולי תמיד היה חשוב לעבוד על משהו שאתה יודע שהוא חשוב ומשמעותי, זה נתן לי המון דרייב להצליח".

הוא מספר שבפגישות העבודה הראשונות של החברה, אדם שהוא מאוד מעריך הסביר לו את הסיכונים הרבים שיש במהלך כזה, "אבל אני ראיתי את הפוטנציאל וידעתי שאני הולך על זה למרות שאותו אדם אמר לי שזה מאוד מסובך ויש סיכון שזה לא יצליח. אני זוכר שעמדתי מולו ואמרתי לו תשמע, אני לא יכול שלא לעשות את זה, זה חזק ממני ואין לנו ברירה אלא לנסות".

INNOVIZ
INNOVIZ | צילום: יח''צ אינוויז

"הטלפון הפך ממשהו שרק מדברים איתו למשהו שעושים איתו הרבה יותר. וגם הרכב שעדיין משרת אותנו ככלי תעבורה, יעבור בעתיד הלא רחוק טרנספורמציה. התוכנה בו תלך ותהפוך יותר ויותר משמעותית, ובמקום הזה אחד מהיישומים היותר משמעותיים יהיה הרכב האוטונומי וכולנו נהיה שם".

תגיות:
טכנולוגיה
/
BMW
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף