הכתבה נכתבה בשיתוף בסטי

ביטוח הרכב מעניק לכם מעטפת כיסוי והגנה למשך שנה. 365 ימים זה בהחלט הרבה זמן אך זה עובר מהר. סוף השנה הביטוחית, מספר השבועות האחרונים הם בדיוק הזמן להתחיל לרחרח, לסרוק את הזירה הדיגיטלית בחיפוש אחר ביטוח רכב חדש, מותאם לצרכים שלכם. אבל מה קורה אם חלון הזמן מתפספס, מכל סיבה שלא תהיה, ותוקפה של הפוליסה הנוכחית מסתיים, מה ההשלכות? ולמה חשוב לחדש את ביטוח הרכב בזמן ולשמור על רצף ביטוחי? כל התשובות במאמר הבא.

השלכות נהיגה ללא ביטוח בתוקף
אמנם אין חוק האוסר במפורש על נהיגה ללא ביטוח מקיף או צד ג', אך נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה לכל דבר. נהג שנתפס ללא ביטוח חובה בתוקף במסגרת בדיקה משטרתית שגרתית (כמו למשל במחסומים שהמשטרה מציבה לפעמים בכניסה לערים או בצמתים מסוימים), הוא צפוי לעונש.

אם זו הפעם הראשונה הוא יקבל קנס כספי בלבד. במקרה שאי חידוש ביטוח הרכב זו מגמה מתמשכת, הנהג חסר הביטוח צפוי לשלילת רישיון ואף מאסר בפועל. יש לקחת בחשבון גם את העובדה שאם הנהג נקלע לתאונה חס וחלילה, אין לו רשת ביטחון. אין חברת ביטוח שתגבה אותו ותעמוד מאחוריו. מסיבה זו, הוא אינו רשאי לתבוע פיצויים ונאלץ לשאת בהוצאות התאונה לבדו.

למה חשוב לשמור על רצף ביטוחי?
לפני שנדבר על חשיבותו של הרצף הביטוחי, נסביר מה הכוונה. רצף ביטוחי הוא משך הזמן שמשלמים על ביטוח הרכב שלכם (מקיף או צד ג'), ללא ''הפסקות'' בין תקופת ביטוח אחת לאחרת. למשל, אם ב-4 השנים האחרונות ביטחתם את הרכב בביטוח חובה ומקיף, שמרתם למעשה על רצף ביטוחי. יש חברות ביטוח שרואות במעבר בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף קטיעת הרצף הביטוחי. לכן הן מתמחרות את הביטוח גבוה יותר, עבור אותו נהג שעושה את הצעד.

אז למה חשוב לשמור על רצף ביטוחי? הסיבה הראשונה והפשוטה ביותר היא כדי לשמור על מעטפת ההגנה, רשת הביטחון שלכם. הסיבה השניה היא, הוזלת מחירי הביטוח. חברות הביטוח רואות בנהגים ששומרים על רצף ביטוחי נהגים אחראיים שמחדשים את הביטוח בזמן, שחושבים על כל תרחיש אפשרי ולא רוצים לקחת סיכון מיותר. לכן לא פעם הן מעניקות הטבות בביטוח הרכב. על אחת כמה וכמה אם מדובר בנהגים עם עבר ביטוחי נקי.

ביטוח רכב זול ומשתלם בקליק
אתר בסטי הוא המקום למצוא הצעות ביטוח רכב בהתאמה אישית, בקליק. מתחילים בכך שבוחרים את מעטפת הכיסוי, ביטוח חובה וצד ג' או חובה ומקיף. לאחר מכן תוכלו לבחור תאריך תחילת תקופת הביטוח, זה יכול להיות מהתאריך של אותו יום בו מחפשים או תאריך מאוחר יותר לבחירתכם (בטווח של חודש ימים). כך תוכלו לוודא שברגע שהפוליסה הנוכחית תסתיים, לא תצטרכו לדאוג שהזמן אוזל, כי כבר תהיו מוכנים לקראת השנה הביטוחית הבאה עם פוליסה חדשה ביד.

בבסטי תכסו את רוב שוק הביטוח המקומי ותעברו בין הצעות ביטוח שנבחרו במיוחד בשבילכם, על בסיס הנתונים הספציפיים שלכם ושל הרכב אותו מעוניינים לבטח. תערכו סלקציה קטנה על פי משתנים כמו חברות ביטוח, השתתפות עצמית נמוכה, פוליסות מוזלות ותזכו להנחה אם יש לכם רכב שנוסע מעט או שני במשפחה. תבחרו את הפוליסות המועדפות עליכם ובסטי ישווה אותן בשבילכם בלחיצת כפתור, יעשה לכם סדר בדברים ויעזור לכם לקבל החלטה חכמה. בסטי יעזור לכם לבחור פוליסה מותאמת לצרכים שלכם עם מיטב הכיסויים הנחוצים. פוליסה שתספק לכם את השקט הנפשי לשנה הביטוחית הקרובה.

הכתבה נכתבה בשיתוף בסטי