ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (ראשון) כי בכירים ב"טסלה" וביצרנית המשגרים והחלליות "ספייס X" שבראשן עומד אילון מאסק, האיש העשיר בעולם שהוא גם הבעלים של רשת X (לשעבר טוויטר), מודאגים מהרגלי השימוש של מאסק בסמים קשים.

נסראללה על הכוונת? נתניהו במסר לחיזבאללה: "אף מחבל לא חסין"
"מבין שאני מכונת הרעל": המהפך של אחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה

לפי הדיווח מאסק השתמש בקוקאין, אל אס די, אקסטזי ופטריות פסיכדליות, לעתים קרובות במסיבות פרטיות ברחבי העולם, בהן המשתתפים חותמים על הסכמי סודיות או מוותרים על הטלפונים שלהם כדי להיכנס, לדברי אנשים שהיו עדים לשימוש שלו בסמים ואחרים שידעו על כך.

מאסק עישן בעבר מריחואנה בציבור ואמר שיש לו מרשם לקטמין. ב-2018 למשל, הוא נטל מספר טבליות של אל אס די במסיבה שאירח בלוס אנג'לס. בשנה שלאחר מכן הוא לקח פטריות קסם באירוע במקסיקו. בשנת 2021 הוא לקח קטמין ביחד עם אחיו קימבל מאסק במסיבה במיאמי.

בנוסף על פי הדיווח הוא לקח סמים לא חוקיים עם צוות "ספייס X" הנוכחי וחבר מועצת המנהלים לשעבר של "טסלה" סטיב יורבטסון.

אנשים המקורבים למאסק בן ה-52 אמרו כי השימוש שלו בסמים ובמיוחד בקטמין נמשך, וכי הם חוששים שזה עלול לפגוע בבריאותו ובעסקים שלו.

שימוש לא חוקי בסמים יהווה ככל הנראה הפרה של המדיניות הפדרלית שעלולה לסכן את מיליארדי הדולרים של "ספייס X" בחוזים ממשלתיים. מאסק מהותי לשווי החברות שלו, ועלול לסכן נכסים בשווי של טריליון דולר המוחזקים על ידי משקיעים, עשרות אלפי מקומות עבודה וחלקים גדולים מתוכנית החלל האמריקאית.

מנהלת "טסלה" לשעבר, לינדה ג'ונסון רייס, הייתה כל כך מתוסכלת מהתנהגותו ההפכפכה של מאסק ומהחששות שלה לגבי צריכת הסמים שלו, שהיא לא עמדה לבחירה מחדש למועצת המנהלים של חברת המכוניות החשמליות ב-2019, לפי מקורות יודעי דבר.

אילון מאסק מודה: "הבעלות על טוויטר הייתה די כואבת" (רויטרס)

עורך דינו של מאסק, אלכס ספירו, אמר כי מאסק "נבדק באופן קבוע ואקראי לסמים ב-'ספייס X' ומעולם לא נכשל במבחן". ספירו, שאמר כי הוא מייצג את "טסלה", הוסיף כי "יש עובדות שקריות אחרות" בטענות ה"וול סטריט ג'ורנל", אך לא פירט מה הן.