על המספרים האלה אפשר להסתכל מהחצי הריק או המלא של המכל. ברבעון הראשון של 2024 נמסרו 89 אלף מכוניות חדשות בישראל - ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמחזירה את שוק הרכב ארבע שנים לאחור. מנגד, מדובר ברבעון שהתנהל כולו בצל מלחמה, כשעשרות אלפי ישראלים מגויסים למילואים ומספר דומה מפונים מבתיהם - ועדיין נמכרו כאן כמעט 90 אלף מכוניות חדשות.
וכך, למרות התייקרות המכוניות החדשות, בעיקר אלה שמגיעות מהמזרח על רקע הזינוק בעלויות ההובלה שיצר המשבר בים האדום, התעשייה לא מאיטה. עם כ־60 דגמים חדשים או מחודשים, חלקם ממותגים, 2024 עומדת להיות שנה מעניינת מאוד בתחום הרכב.