החרם הטורקי: היבואנית הודיעה שלא תספק יונדאי i10, i20 ובאיון

מחיר המלחמה: כלמוביל מסרה כי מחפשת פתרונות לייבוא הדגמים שמיוצרים בטורקיה. העלאות מחירים בקיה ובמאזדה בעקבות התייקרות משלוחי הרכב מהמזרח עקב התקפות החות'ים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
יונדאי i20
יונדאי i20 | צילום: יונדאי

בעוד שהבאיון לא זכה להצלחה בשוק הקרוסאוברים הקטנים, i10 ו-i20 היו עד עכשיו מרבות המכר בשוק המיני והסופר מיני, בהתאמה. I10 מיוצרת אמנם גם בהודו, אבל ללא תקינה אירופית, וייצור מיוחד שם של מכוניות בתקינה הנדרשת בישראל לא נראה כרגע כלכלי. היעדרה חותך 25% מדגמי המיני עם מנועי בנזין שנמכרות בארץ, שישאר עם קיה פיקנטו התאומה, מיצובישי ספייס סטאר הוותיקה וטויוטה אייגו X.

בטורקיה מיוצרים גם טויוטה הקורולה ו-C-HR, וגם רנו גרנד קופה. כל היבואנים בוחנים המשך ייבוא של המכוניות לארץ באמצעות שטעון - השטת המכוניות מטורקיה לנמל אירופי אחר, ומשם לארץ. מדובר במהלך שייקר מעט את ההובלה, אולם עוד לא ברור אם יתאפשר, תלוי ברמת ההקפדה של הטורקים על איסור הסחר.

בינתיים הכריזו שתי יבואניות על העלאות מחירים בימים האחרונים. דלק מוטורס ייקרה ב-4,000 שקל את מאזדה 2, שמחירה מתחיל כעת מ-120 אלף שקל, ואת CX3 בסכום זהה, להחל מ-138 אלף שקל. שני הדגמים מיוצרים בתאילנד, והייבוא שלהם התייקר בעקבות התקפות החות'ים.

גם יבואנית קיה העלתה מחירים במספר דגמים המיובאים מדרום קוריאה, ונשלחים גם הם כעת במסלול עוקף חות'יים, איטי ויקר יותר, מסביב ליבשת אפריקה במקום ישירות לאילת דרך הים האדום.

קיה פיקנטו LX הבסיסית, שנמכרת בעיקר לחברות ליסינג ובמסלולי 0 ק"מ, התייקרה ב-1,000 שקל ל-100 אלף שקל. קיה סטוניק 1.4 ליטר התייקרה ה-7,000 שקל ל-127 אלף שקל. ספורטאז' 2,000 סמ"ק הבסיסי התייקר ב-2,000 שקל ל-177 אלף שקל וקרניבל התייקר ב-6,000 שקל ל-276 אלף שקל.

תגיות:
יונדאי
/
יונדאי i10
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף