משרד התחבורה ישקיע בשנים הקרובות עשרות מיליוני שקלים בהקמה ושדרוג של אלפי תחנות וסככות המתנה לאוטובוסים בכל רחבי הארץ. על פי נתוני משרד התחבורה, כ-6,000 תחנות אוטובוסים ברחבי הארץ הן ללא סככות. חלק גדול מתחנות האוטובוסים, בעיקר בדרכים בין עירוניות ובפריפריה הן ללא סככה וההמתנה בימים בהם שורר מזג אוויר סוער, או בימי שרב, הפכה לסיוט והכבידה בעיקר על קשישים, ילדים והורים עם עגלות תינוק, שנותרו חשופים לפגעי מזג האוויר.



במשרד התחבורה ציינו שהיעד הוא להקים בכל התחנות בארץ סככות המתנה לאוטובוסים ובמקביל, לשדרג עשרות אלפי תחנות המתנה לאוטובוסים בכל רחבי הארץ. במסגרת זו, בשנתיים האחרונות הוקמו למעלה מ-2,000 סככות אוטובוסים חדשות והצפי הוא שבתוך כשלוש שנים יוקמו כ-6,000 הסככות הנוספות בתחנות האוטובוסים.



הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ערכה מיפוי מקיף של כל תחנות האוטובוסים העירוניות והבינעירוניות בישראל, במטרה להקים סככות המתנה לאוטובוסים, בכל מקום בו מופעל שירות של תחבורה ציבורית. במסגרת המהלך גם יוחלפו כל עמודי התחנות בסככות קבועות.



משרד התחבורה גיבש בשנה האחרונה נוהל חדש להקמת סככות המתנה בתחנות האוטובוסים של התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. הסככות החדשות אמורות לתת מענה לכל תנאי מזג האוויר, תוך התייחסות למרחבים עירוניים ובינעירוניים, למזג אוויר קיצוני הקיים באזורים כמו רמת הגולן והערבה, וכן לתנאי הדרך ולנגישות התחנה.



שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הודיע שהנחה את לכלול בפרויקט את כל תחנות האוטובוסים בישראל, כך שלא תישאר אף תחנה בארץ ללא סככה מתאימה.


לדבריו, קביעת סטנדרטים מחייבים והקמת סככות בכל התחנות בישראל, נותנת מענה כולל לנושא תחנות ההמתנה לאוטובוסים, והופכת את הצעת החוק המחייבת הקמת סככות בתחנות האוטובוס, למיותרת לחלוטין.



במשרד התחבורה הבהירו, כי עדיפות בביצוע המיזם להקמת סככות ההמתנה לאוטובוסים, תינתן למקומות בהם אין כיום סככת המתנה, בדגש על אזורי הפריפריה ואזורים מרוחקים, בהם קיימים תנאי מזג אוויר קשים. משרד התחבורה הודיע עוד, כי הוא יתקצב באופן מלא את עלות הקמת הסככות, וללא כל השתתפות של הרשות המקומית.