עיריית תל אביב עושה סדר בקורקינטים החשמליים הפזורים ברחובות ומחרימה כלי רכב שלא יעמדו בכללים החדשים. סגנית ראש העירייה המחזיקה בתיק התחבורה בעיר מטעם מרצ, מיטל להבי, דיברה היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה איפה הכסף ב-103FM וסיפרה על הצעדים החדשים שיינקטו על מנת להחזיר את המדרכות להולכי הרגל. 

"הצגנו היום לחברות הקורקינטים את התנאים שאנו מכתיבים ללא עוררין בעיר על מנת לדאוג לצמצום הפגיעה במרחב הציבורי. מצד אחד אנחנו רואים בכלי הרכב החשמליים הללו כשיתופיים וחלק מהכוח לצמצם את זיהום האוויר. מצד שני – חייבים שיהיה סדר. אנחנו מתכוונים להסדיר תאי חנייה יעודים שרק בהם תתאפשר החניה של הקורקינטים. זה יחל ממרכז העיר ויתפרס לכל רחבי העיר. בין היתר אנחנו אוסרים על הצבת הכלים במרחק 50 מטרים ממוסד חינוכי, למעט מוסדות להשכלה גבוהה. יש אזורים שהם מוגבלי חניה ובהם נבהיר שאסור להניח את הקורקינטים. במקביל נדרוש מהחברות פריסה שוויונית של הכלים בכל רחבי העיר. גם באזורים שלא משתלם כלכלית להציב את הכלים יהיה עליהם לדאוג שיהיו בין 3-5 אחוזים מהקורקינטים".


 
לאחרונה הדבקתם סטיקרים על המדרכות ועליהם אזהרה מקנס על מי שירכב על המדרכה. איפה הפקחים?
"יש פיקוח בעיר הזו ומה שמוכיח זאת הכי הרבה אלו ההכנסות של העירייה מהקנסות. אי אפשר להיות כל הזמן בכל מקום".
 

אם אדם מחנה את הרכב שלו במקום שאסור לחניה הוא נקנס די במהרה. כשאדם זורק את הקורקינט ברחוב איש לא קונס אותו. מי יפקח על כך?
"יש לנו מחסנים מלאים במאות קורקינטים שהוצאו מהמרחב הציבורי. עיקלנו אותם עד שישלמו עליהם דמי שחרור. היד שלנו מאוד קשה על האכיפה. אנחנו לא משטרה אך אנחנו בהחלט מכתיבים כללים. אני חושבת שיהיה קל יותר לאכוף את הנושא על החברות השיתופיות כי כל נוסע מתחבר דרך משתמש משלו".

אין יותר מידי חברות בעיר? אין סדר בנושא.
"יש מגבלה לכמות הכלים שכל חברה יכולה להפעיל אצלנו בעיר. 2,500 כלים בלבד. רק מי שיקבל היתר יוכל לפעול בעיר. לפי הנתונים שאנחנו רואים שמדובר ב-1.3 מיליון נסיעות בחודש בתל אביב יפו. יש היקף של שישה משתמשים לכל כלי רכב חשמלי ביום".
 
למרות הסטיקרים שהדבקתם והטענה שלך שיש פקחים. אני כתושבת העיר יכולה להעיד שהרוכבים כמעט הורגים את הולכי הרגל. אם הם נוסעים על הכבישים זה ללא קסדות ואמצעי מיגון נוספים. רק השבוע ראיתי אב מסיע את בתו על הקורקינט כששניהם רוכבים ללא קסדות. אם ניו יורק יכולה לחסום את הכניסה של הקורקינטים לעיר, למה תל אביב לא מסוגלת לפתור את הבעיה?
"גם בניו יורק יש אופניים שיתופיות. אנחנו לא מעלימים את האופניים, תל אופן עדיין עובד. יש מקום לכולם אך המדרכות שייכות להולכי הרגל".