ראש עיריית נתניה מרים פיירברג־איכר דרשה אתמול לבטל את מיזם הנתיב השיתופי, בשל עומסי תנועה כבדים שנוצרו משעות הבוקר ביציאות מהעיר.
מיזם הנתיב השיתופי גרם אתמול להתארכות של כ־20־30 דקות במשך זמן הנסיעה של נהגים שנסעו בנתיבים הרגילים. לעומת זאת, במשרד התחבורה מדברים על קיצור זמני נסיעה של נהגים שברכביהם היו לפחות שני נוסעים ואשר השתמשו בנתיב המיועד לרכב שיתופי. החשש הגדול הוא שלאחר החגים, כאשר עם ישראל ישוב בהמוניו מהחופשות מעבר לים, עומסי התנועה יחמירו עוד יותר.
 
"במהלך שנים רבות אני חוזרת ופונה למשרד התחבורה בנושא היעדר עורקי תחבורה אל העיר נתניה וממנה – בעיה שהינה מהותית עבור תושבי העיר ופוגעת קשות בכלכלת העיר וברווחת תושביה", ציינה פיירברג־איכר במכתב דחוף ששיגרה לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. עוד היא מתריעה: "לא די בכך שלא קיימת תחבורה נגישה וזמינה בעיר נתניה, הרי שנוספו לאחרונה פתרונות ארציים חלקיים וזמניים, כאשר תושבי נתניה משמשים כמעין 'שפני ניסיון'. האחרון והמקומם שבהם הינו ביטול שני נתיבי תחבורה בכביש אחד (אחד מהם הוא שול - מ"כ) לטובת 'נתיב פלוס', ובכך נוצר כאוס תחבורתי מחריד כאשר תושבי העיר נצורים".

לנוכח המציאות הקשה, פיירברג דורשת לבטל לאלתר את התוכנית "נתיב פלוס" ולהחזיר את המצב לקדמותו, והיא מסכמת: "במצב שנוצר, זעקתם של תושבי העיר העומדים בפקקים מדי בוקר וערב מוצדקת. נדרש למצוא פתרון מיידי. זוהי גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה!".
 
במשרד התחבורה מתכוונים להמשיך במיזם. השר בצלאל סמוטריץ' צייץ אתמול כי בשעה 7:00 כל היציאות מנתניה לכביש החוף פתוחות לתנועה ונרשם שיפור של 12 קמ"ש עד לצומת גלילות.  באיילון צפון, הוא הוסיף, התחבורה הציבורית מדווחת על שיפור של עשר דקות.
 
עם זאת, נהגים שיצאו לקראת השעה 8:00 התלוננו על עיכובים של כחצי שעה עד שעה. "זה היה סיוט שלא נגמר", טען נהג המתגורר בנתניה. גם נהגי אוטובוסים דיברו על עיכובים של כעשר דקות, ולעתים אף יותר, בשל נסיעות של כלי רכב פרטיים שהיו בהם נהג ושני נוסעים בנתיב שהיה מיועד עד השבוע שעבר רק לתחבורה ציבורית.
 
המשטרה החלה אתמול בביצוע אכיפה נגד נהגים שנסעו בנתיב המיוחד לרכב עם שלושה נוסעים (כולל נהג). בשלב הראשוני, הנהגים שאין ברכבם לפחות שני נוסעים נוספים מקבלים אזהרה ואם הם ייתפסו פעם נוספת, המשטרה תטיל עליהם קנסות כספיים, ובעוד כחודש יחלו שוטרים לרשום דוחות לכל נהג שייתפס. הקנס יעמוד על 500 שקל.
 
במשרד התחבורה טוענים שהמיזם החדש יביא לשינוי בהרגלי הנסיעה של נהגים רבים ולעידוד התחבורה השיתופית. במשרד אף בוחנים את האפשרות להאריך את מסלולי הרכב השיתופי בנתיבי איילון דרום עד למחלף לה גארדיה.
 
אולם לנוכח העומסים הכבדים שצפויים לנהגים שלא יהיו ברכביהם שני נוסעים, עדיין לא ברור אם המיזם יימשך גם לטווח הארוך, או שיעבור שינויים. אלא אם אכן נראה שינוי בהרגלי הנסיעה.