קומפקטית, נוצצת ומוקפדת: לפיג'ו 208 GT ליין יש סטייל אירופי

אם תצאו רגע מהקונספט של ג׳יפונים, תגלו את הדגם החדש מבית המותג הצרפתי. ואם אתם בקטע של רכב חשמלי, יש מצב שתהיו מאושרים ממש

אייל לוי צילום: עדי אבישי
פיג'ו 208
פיג'ו 208 | צילום: יח"צ LEXUS
2
גלריה

סיפור אמיתי לשבת. אי־שם בתחילת שנות ה־90 הגיע ארצה כדורגלן זר בשלהי הקריירה, אחד בעל עבר מפואר. כבר בשלב המו"מ הג'וקר הפתיע את מנהלי הקבוצה בדרישה ספציפית: “אני רוצה מכונית פיג'ו 205 GTI".

הרכב נבנה על הפלטפורמה החדשה של קונצרן PSA, שמביא לנו בין היתר את פיג'ו, סיטרואן ואופל. מדובר בפלטפורמה המודולרית CMP, שעליה נבנתה גם האופל קורסה, החדשה, שממש בקרוב תיכנס אף היא למעגל התחרות.

הגרסה החשמלית היא גם זו שהזניקה להשקה לא מעט עיתונאים נורווגים, שם החשמל כבש את הכבישים, ובפיג'ו מעריכים, ובטח מקווים, ש־%15 מרכבי ה־208 שיימכרו יהיו חשמליים.

זו אומנם הייתה נסיעה קצרה, בטח לא מבחן ארוך, אבל שוב הודגש היתרון הגדול של החשמל. השקט שמשתרר מסביב והיעילות המפחידה. המשקל אומנם עלה כאן בכמעט 300 קילו, לעומת גרסת הבנזין, אבל זמינות הכוח (136 כ"ס) היא מיידית. לחיצה על הדוושה - והרכב עף מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 8.1 ש'.

אם לא תישארו מקובעים בעולם הג'יפונים, יש פה אופציה מעניינת לפתיחת פרק חדש במערכת היחסים עם הצרפתייה המצודדת, שהיא גם יפה וגם אופה. 

פיג'ו 208. צילום: יח"צ LEXUS
פיג'ו 208. צילום: יח"צ LEXUS | פיג'ו 208. צילום: יח"צ LEXUS

לא מזמן נערכה בטוקיו תערוכת הרכב החשובה, ובין היתר לקסוס הציגה את מכונית הקונספט העתידנית LF־30 אלקטריפייד (בתמונה למטה), רכב שאמור לרמוז על העולם המוטורי בעוד 11 שנה, כשהחשמל כבר יהיה השחקן הראשי. רק שהחשמל הוא הבעיה הקטנה לאלה שמפחדים מכפתורים ומטכנולוגיות חדישות. תפגשו פה בינה מלאכותית ומציאות רבודה. במושב האחורי נעשה שימוש בטכנולוגיית שרירים מלאכותיים, המתאימה את צורת המושב לנוסע, ומערכת שמע, שבה בקר רמקול קובע את החללים האקוסטיים האידיאליים להאזנה למוזיקה. שיהיה בהצלחה.

מדובר ברכב חשמלי מלא, והמחיר כולל עמדת טעינה ביתית (לא כולל התקנה) ושני כבלי טעינה. טווח הנסיעה של הרכב, בין טעינות, הוא 263 ק"מ והוא יגיע מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 8.2 ש'. מאז שנפתחה ההרשמה המוקדמת נרשמו לתור הקונים כ־1,500 לקוחות.

חברת המזרח החלה במכירה מוקדמת של הדיפנדר, הג'יפ האייקוני של לנד רובר, שמיועד במיוחד לחיות שטח היודעות להעריך טיבם של סלעים ועליות מתישות. מחירו יחל ב־495 אלף שקל. הדיפנדר יגיע במספר תצורות ומנועים. חמישה או שבעה מקומות. מנוע דיזל בנפח 2,000 סמ"ק כזה שיודע לנפק 200 או 240 כ"ס, ומנוע בנזין אימתני בנפח 3,000 סמ"ק עם יכולת לספק 400 כ"ס, וכאן כבר מדברים על מחיר של 668 אלף שקל.

תגיות:
פיג'ו
/
ביקורת רכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף