ספרו לטייקון שגר בהרצליה פיתוח, בווילה מהממת עם נוף לים, שבמקום המכונית הגרמנית שיש לו בחניה, יש לכם בשבילו הצעה שמגיעה היישר מקוריאה הדרומית. יש מצב שהוא יבקש מכם בעדינות לעזוב את הבית. חוצפנים, איך בכלל העזתם?

תקשיבו טוב, אבל ממש טוב, בעצם רק אם אתם טיפוסים פתוחים וזורמים. יונדאי סונטה ההיברידית, גרסת הלימיטד, הבכירה בשרשרת המזון, שמחירה 196 אלף שקלים, מסוגלת לתת פייט רציני גם למכוניות שעולות כפול ממנה במחיר, אם לא יותר. אלה המראה, היכולות, הגאדג'טים הנלווים. זו כל החבילה. אז נכון שמי שמחפש את הסמל הנכון לריפוד הסטטוס, עדיף בעל ניחוח בווארי, אין לו מה לחפש בעמודים אלה, אבל לכל החלוצים האמיצים, מוטב לפתוח את הראש.

יונדאי סונטה (צילום: יצרן)
יונדאי סונטה (צילום: יצרן)


אני יודע שיש משהו בשם של יונדאי שקצת מרתיע את חובבי השיק והטרנדים. יצרן בעל רקע יותר מדי מיינסטרימי, מיישר קו, מתחנף למרכז העדר. הסונטה היא אחרת, שונה בנוף. היא קומה לגמרי נפרדת בהיצע הגדול. תרצו להגיע אליה, דברו קודם עם ההנהלה ותקבלו אישור.
למה? כי מדובר ברכב מנהלים יפהפה ולא סטנדרטי. הוא נמוך קומה, אווירודינמי, מראה קופה, תאורת חזית מרתקת שמגיעה עד למרכז מכסה המנוע. כשקוראים על הרכב יותר לעומק, מבינים גם למה. אחד ממעצביו הראשיים הוא לוק דונקרוולקה הבלגי, שבעבר עיצב את רכבי היוקרה של למבורגיני ובנטלי.

עכשיו תיכנסו פנימה - הריח היוקרתי שאיתו הקפתם את הרכב חודר גם למושב הנהג ולספסלים האחוריים. תפגשו דיפוני עור רכים בצבע קאמל, מושבים עם זיכרון חשמלי שניתנים לאוורור וקירור, מסכי מידע דיגיטליים עשירים, גג פנורמי ענק, מערכת שמע של בוס. בגרסה היוקרתית, שבה נהגתי, בזמן הפעלת האיתות נדלק על לוח המחוונים מסך שמראה לכם מה קורה בשטח המת, ממש כמו להביט במראת הצד. זה מדליק, אבל הייתי צריך לכוון את עצמי ואת הכיסא כדי שההגה לא יפריע לשדה הראייה. הסונטה, כאמור, הוא רכב הרבה פחות שמרני מהדור הקודם והרבה יותר נועז.  

מודה, כשנפגשנו בסוף השבוע החורפי שפקד אותנו לא מזמן, הייתי המאושר בנהגים. לא הייתה סיבה לצאת לאיזה טיול קצר בחיק הטבע, ואפילו על ההתמתחות הקלה ב"בית הפנקייק" ויתרתי ברצון. רק אנחנו, אני והיא, ומצדי אפשר היה לטחון את הדרך גם 100 פעם, וזה לא היה מפריע.

יונדאי סונטה (צילום: יצרן)
יונדאי סונטה (צילום: יצרן)

הרכב הנ"ל מאוד מרווח. לפחות עבורי. יכול להיות שלנוסעים גבוהים, בעיקר בספסלים האחוריים, תהיה איזו מגבלה בגלל המבנה הנמוך של המכונית, שחייבים לציין שהיא מאוד גדולה וארוכה, אולי גם משום שנבנתה על הפלטפורמה החדשה של יונדאי.

מי שהתרגל לנסוע בג'יפון קומפקטי, יצטרך להסתגל מחדש למכונית שנמתחת לאורך 490 סנטימטר וגובהה נמוך - 145 סנטימטר. מצד שני, הרכב הזה מאוד מרווח ומפנק בזכות בסיס גלגלים גדול של 285 סנטימטר, שמאפשר ליושבים מלפנים ומאחור להשתרע, ואפילו לקניות שנמצאות בתא המטען לא יהיה חסר אוויר, עם אפשרות הטענה של 510 ליטר, תא שמגובה בפתח מתאים להעמסת ציוד וקניות.

טוב, יש רכבים שבשלב הזה, כשמתחילים להשוות בין מנועים ועבודת מתלים, חווים צניחת סוכר משמעותית, ופה מתגלים הפערים הגדולים ביניהם ובין החברות הקבועות באגף היוקרה. אז רגע, חכו, גם כאן הסונטה לא משפילה ראש. הצד המכני שלה אחראי מנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק והספק של 152 כ"ס, שאליו מצטרף מנוע חשמלי שיכול לספק 52 כ"ס. הכוח המשולב יוצר הספק של 192 כ"ס. את המומנט המרשים של 37.5 קג"מ תפגשו כבר כשמד הסל"ד ינשק את ה־1,770, שזה בהחלט מהר.

ההאצה סבירה בהתאם: 9.2 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, אבל כשהמכונית נכנסת למוד של שיוט, היא פשוט מענגת. נסיעתה רכה, זורמת, גם הודות לתיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. אגב, אין כאן מוט הילוכים, כפי שאתם מכירים. את המעבר לרוורס, למשל, עושים בלחיצת כפתור.
בידוד הרעשים שפגשנו פנטסטי, עבודת המתלים איכותית, אולי חוץ מאשר בהתמודדות עם מפגעים גדולים, אבל לסיכום, אין פלא שגם האמריקאים אוהבים את המוצר. זה בדיוק מסוג הספינות האלה שקל לראות אתכם מפליגים בהן לעבר השקיעה.

אבל חכו, הטוב עוד לא נגמר. אתם לא צריכים להתאמץ, ובמהירות שיוט די נינוחה הגעתי לצריכת בנזין של ליטר על כל 19.5 קילומטר. ביונדאי מספרים שעם מכל הדלק הנדיב אפשר גם לעבור למעלה מאלף קילומטר בין תדלוקים. רכב היברידי לפי כללי הטקס.

גם מבחינת הבטיחות, הסונטה זוכה לציון 7 הגבוה ברמת האבזור. סיפרנו לכם כבר על האפשרות לבחון מה נעשה בשטח המת בעזרת צג בלוח המחוונים, אבל יש כאן גם כל התוספות הנכונות - מבקרת שיוט אדפטיבית עד בלימה אוטונומית ולא נשכח תיקון סטייה מנתיב אקטיבי.
אין מה לומר, הסונטה עושה את העבודה, מועמדת רצינית, לפחות מבחינתי, לתואר כלת השנה. היא יכולה להיכנס לנשף חבורת העילית ולא דרך כניסת המשרתים. היא מציגה איכות, יכולות, מראה נכון, ים של יתרונות מול מעט חסרונות, אבל השאלה היא אם המנכ"ל הבכיר יסכים לשוטט בכבישים בעזרת רכב קוריאני, או שבסוף היום הוא רק יצ'פר באמצעותו את סגנו הנאמן, כי ביפיופה משטוטגרט הוא בחיים לא יבגוד. 

גלגלים רזרביים

ברכות לדלק מוטורס, שהשיקה את הדור השני של ב.מ.וו סדרה 4 קופה (בתמונה למטה). דור שהוצג בשנה שעברה כדגם קונספט בתערוכת הרכב בפרנקפורט. הדגם ישווק עם שלושה מנועים כשלכל אחד מהם רמת גימור ייעודית בהתאם לאופיו. המחיר יחל ב־425 אלף שקלים ויגיע בגרסת־העל ל־589 אלף שקלים. קודם כל אם מדברים על ממדים, יש שוני רציני בין הדור החדש לדור היוצא. האורך צמח ב־12.8 סנטימטר, והוא עומד כעת על 477 סנטימטר. בסיס הגלגלים גדל ב־4.1 סנטימטר ומגיע ל־285 סנטימטר, אבל כאמור ההבדל האמיתי נמצא בנעשה מתחת למכסה המנוע. תמצאו הספקים של 184 כ"ס, 258 כ"ס ובגרסת הקצה, הפרפורמנס, מוצמד מנוע בנפח 3,000 סמ"ק, היודע לייצר 374 כ"ס.

ב.מ.וו סדרה 4 (צילום: באדיבות היצרן)
ב.מ.וו סדרה 4 (צילום: באדיבות היצרן)

גם מרצדס מפגיזה עם שוס משלה. מרצדס E קלאס נוחתת אחרי מתיחת פנים, והיא תוצע בגרסה היברידית נטענת, E300e, שמחירה יחל ב־510 אלף שקלים. מי שעוקב אחרי האימפריה הגרמנית, שמכרה 14 מיליון רכבים, מסדרת ה־E, ב־74 שנות ייצור, בטח ישים לב לשינוי במראה ובטח באבזור הטכנולוגי. הרכב כאמור נטען, והוא משלב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי, שהספקם המשותף הוא 320 כ"ס. ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש נמשכת 5.7 שניות בלבד, ועל פי היצרן הרכב מסוגל לעבור בנסיעה חשמלית עד 57 קילומטר. דרגת זיהום האוויר היא 2.

וכעת למשהו הרבה יותר נגיש. קבוצת UMI מנחיתה את שברולט טרייל בלייזר. לא להיבהל, לא מדובר בדינוזאור מפעם, אלא ב־SUV קומפקטי במידותיו (441 סנטימטר אורך, 261 סנטימטר בסיס גלגלים), שיגיע בשתי תצורות של הנעה - קדמית וכפולה. לרכב, שיימכר בארבע רמות גימור, מצורף מנוע בנזין בנפח 1,300 סמ"ק, והוא בעל אבזור בטיחותי עשיר. מחיר הטרייל בלייזר, בעל ההנעה הקדמית, 149 אלף שקלים, ואילו זה עם ההנעה הכפולה 174 אלף שקלים. במדור הבא נשמח לספר איך העולה החדש נוסע.