לקסוס UX היא התשובה של היצרנית היפנית לרכבי פנאי שטח פרימיום קטנים, כמו ב.מ.וו X2, אודי Q3, ומרצדס GLA. זו הושקה ב-2019, ולאחרונה, כשהתיאבון של הנהג הישראלי למכוניות חשמליות התחיל לגדול, לקסוס שיווקה בישראל גרסה כל חשמלית ל-UX, לנהגים עירוניים שחשקה נפשם בהנעה חלופית ירוקה יותר, ואם אפשר, גם לא לפגוש יותר בתחנת דלק, כי אין כאלה יותר מדי בתוך העיר. כעת היא מתמודדת ראש בראש, עם לא פחות ממרצדס EQA, מכונית הפנאי שטח היוקרתית הקטנה.

לקסוס UX הוא רכב פנאי קטן עם ניחוחות פרימיום, יש בו מקום ל-5 נוסעים, אך אופטימלי ל-4, עם לא יותר מדי מקום להטענת מטען בתא המטען. הוא בנוי היטב, מעוצב יפה, ולא שונה מדי ממקבילו, UX בגרסה ההיברידית. הוא מבוסס על אותה פלטפורמת TNGA שנמצאת גם תחת טויוטה היברידיות C-HR.

מערכת ההנעה החדשה של ה-UX 300e כוללת מנוע חשמלי עם הספק של 201 כ"ס (150 קילוואט), מונע על ידי סוללה בעלת קיבולת גבוהה של 54 קוט"ש הממוקמת מתחת לרצפת תא הנוסעים ומעניקה טווח נסיעה של עד 315 ק"מ במחזור WLTP. מיקום הסוללה מאפשר מערך סוללה בעל קיבולת גבוהה, תורם להפחתת מרכז הכובד של המכונית, ו"מפנה" שטח הטענה נוסף של 47 ליטר, בהשוואה ללקסוס ההיברידית, UX 250h. נטען להטעין את ה-UX החשמלי בטעינה מהירה (עד 50 קילוואט), עם זמן טעינה קצת יותר מ-40 דקות, מ0% לכ- 80% סוללה.

Lexus UX (צילום: יצרן)
Lexus UX (צילום: יצרן)

בפנים
הלקסוס UX נראה טוב ומאובזר, פחות או יותר כמו הגרסה ההיברידית שלו, שזה מצוין בגדול - החומרים איכותיים, המושבים נוחים, (בעיקר למימדים של הנהג הממוצע, לא גבוהים או גדולים מדי), יש מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', משטח מגע לתפעול המערכת, וקישוריות מלאה לApple CarPlay ו- Android Auto.

בנסיעה
ה-UX החשמלי מרגיש נמרץ מאד, ומספק האצות טובות. ההגה בו טוב, אך לא "מתקשר" מספיק, ומלבד רעשי דרך הנכנסים מהכביש דרך בתי הגלגלים אל הרכב, הנסיעה שקטה מרגיעה ומהנה.

לקסוס UX300e מצויד בדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת +Lexus Safety System (+ LSS ), הכוללת, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, זיהוי קו נתיב עם התרעה על סטייה וזיהוי תמרורי תנועה, מערכת לבלימת חרום בעת תמרוני חניה ופנסי אור גבוה חכם/אור גבוה משתנה אוטומטית.

Lexus UX (צילום: יצרן)
Lexus UX (צילום: יצרן)

שנסכם?
לקסוס UX הוא קרוסאובר עירוני חשמלי טוב. הוא מרגיש טוב על הכביש, זריז ונוח מספיק, ואיכות החומרים וההרכבה בו טובים מאד. סביבת הנהג נעימה, עם תחושת פרימיום מצד לצד. הטווח החשמלי שלו לא גדול, אך ראוי לעת הזו, והוא ישרת היטב, יחידים, זוגות, ומשפחות עירוניות, עד 4 נוסעים בצורה נוחה ובטוחה.

ה-UX משווק בשתי רמות גימור

  • רמת גימור LUXURY: מושבים חשמליים, חישוקי סגסוגת קלה "17, מערכות בטיחות אקטיביות הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית, חיישנים ומערכת מולטימדיה עם חיבור ל-CarPlay. במחיר 257,900 ש"ח . 
  • רמת גימור PREMIUM כוללת בנוסף: מושבי עור, חלון גג ,חלונות כהים מאחור, אוורור במושבים הקדמיים. במחיר 292,900 ש"ח.

לקסוס מציינים שכאשר המכונית תגיע לסוף חייה, היא תציע ללקוחות שלה "תכנית החזרה" לסוללה, כדי להבטיח שיעשה תהליך מיחזור אחראי ובטוח, לשמירה אופטימלית על הסביבה. נכון להיום, לקסוס מקבלת בחזרה יותר מ-90% מהסוללות שלה באירופה לטובת מחזור, והמטרה היא להגיע לשיעור החזרה של 100%. אשריכם.

לקסוס UX300e (חשמלי)

  • נוחות וביצועים (1-5)- 3.5
  • מראה ותחושה (1-5)- 4
  • סביבת נהג וטכנולוגיה (1-5)- 4
  • דירוג בטיחות ישראלי (1-10)- 7
  • עלות תועלת (1-5)- 4

ציון סופי (1-10) - 8.3