סובארו XV קרוסטרק החדש 2021 (אחרי מתיחת פנים), מתחדש בנגיעות עיצוב קלות בחזית הרכב, בכיול ושיפור המנוע לטובת צריכת דלק בריאה יותר, וגם בתוספת מערכות בטיחות מתקדמות. 

יכולות השטח של רכב הפנאי שטח הפופולרי היו ונשארו
עם שילוב מצוין של מנוע בוקסר אטמוספרי, בנפח 2 ליטר, עם הספק של 152 כוחות סוס, ומומנט של 20 קג"מ (גרסת מנוע עדיפה שמגיעה רק בגרסת הקרוסטרק CROSSTREK), הנעה כפולה קבועה עם חלוקת מומנט אקטיבית, מרווח גחון של 22 ס"מ, וכדי להשחיז את יכולות השטח עוד, עד כמה שאפשר, הסובארו XV קרוסטרק מצויד במערכת X-Mode, מערכת עזר לנהיגה בשטח, הכוללת בקרת ירידה במדרון. 

המערכת החשובה הזו לוקחת פיקוד על המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת ההנעה, והבלמים, שומרת על קצב התקדמות קבוע ומבוקר, ומסייעת בכך לנהג לנווט בשטח, ולהתמקד בהיגוי הרכב ופחות בבלימה. אם לא הייתי מנסה ונהנית כל כך, היה קשה לי להביע את ההתלהבות שלי ממנה דרך המילים. אז זה עובד, ובזכות המערכת הזו, נהגים ונהגות גם עם פחות ידע וניסיון בנסיעה בשטח, יוכלו ליהנות מאד מנהיגה מאובקת בשבילים, בכיף וללא כל חשש.

מבחוץ ומבפנים
המראה החיצוני של הסובארו XV מסוקס וסולידי ביחד, הוא מאובזר בשלל אבזור חיצוני שמוסיף לו למראה הכללי, ממגני הרוח בצידי החלונות, שמשות כהות מאחור, מדרכי צד ועוד. מה קורה בסביבת הנהג? לא חסר. אבזור כמו סוככי שמש כפולים, מקומות אחסון גדולים (בקבוק גדול נכנס בדלתות). יש חימום במושבים, מראות מחוממות, סאנרוף חשמלי, כיוון מושב חשמלי לנהג, ברמת האבזור הגבוהה – פלוס, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. 

סובארו XV קרוסטרק 2021 (צילום: יצרן)
סובארו XV קרוסטרק 2021 (צילום: יצרן)

איפה הקאץ'?
אם שואלים, לא יכול להיות שה-XV הותיק כזה מושלם... ובכן, התשובה בגוף השאלה, סובארו XV אולי הולך ומתאבזר ומשתכלל, חוזר בדור שני, מקבל מערכות סיוע ובטיחות מתקדמות, אבל בגדול, אך הוא היה ונשאר ה-XV המוכר, עם לוק וסביבת נהג ונוסעים קצת 2010. האם זה עניין ששובר שיוויון? חד משמעית – לא. אין רכבי פנאי שטח יעודיים לשטח כמותו בארץ, אולי אחד או שניים בסביבת המחיר שלו, פלוס מינוס, אבל לא כמותו.

בנוסף, לסובארו XV מרווח פנים טוב לנהג ולנוסעים, גג גבוה יחסית, מה שמאפשר גם למבוגרים לשבת מאחור בנוחות. 

סובארו XV מהדור השני זוכה לציוני בטיחות מירביים של ארגוני בטיחות רשמיים, חמישה כוכבים מלאים, 7 כריות אוויר, וציון בטיחות 7 מתוך 8 בדגם הקרוסטרק פלוס.

החל מ-149,900 ש"ח.

סובארו XV קרוסטרק 2021

  • נוחות וביצועים (1-5)- 4
  • מראה ותחושה (1-5)- 3.5
  • סביבת נהג וטכנולוגיה (1-5)- 4
  • דירוג בטיחות ישראלי (1-8)- 6/7
  • עלות-תועלת (1-5)- 4

ציון סופי (1-10)- 8.5