כידוע, עולם הרכבים מתפתח בקצב מסחרר ובכל תקופת זמן קצרה יוצאים לשוק עוד ועוד פיתוחים וחידושים המשדרגים את עולם זה – מהסיבה הזאת, קצרה היריעה מלהכיל את כולם:

מראות חכמות 
אז בעוד שאת המראות אשר מתקפלות בלחיצת כפתור כולם מכירים, הדור הבא של המראות החכמות הוא הרבה יותר מתוחכם, כאשר, בקרוב המראות יסייעו לנו בניטור סיכונים מאחור ומהצדדים, יעזרו לנו בחנייה ואף יגיבו להוראות קוליות – כל הדברים הללו יתאפשרו מכיוון שאותן המראות לא תהיינה מראות רגילות אלא מסכים של מצלמה. 

מצלמה מאבטחת
בעתיד הקרוב, רבים מהנהגים עתידים להכיר מקרוב מצלמת רכב חדשה ומשוכללת בשם Owl Car Ca. מדובר במצלמה אשר כוללת את כל היכולות של מצלמת רכב רגילה בתוספת איכות HD וליווי של פסקול.
 
אבל, גולת הכותרת של מצלמה זו, טמון ביכולות התקשורת שלה, המתבססות על דור רביעי – מה שבעצם הנהג מרוויח מזה, זה שכאשר הוא עוזב את הרכב המצלמה הופכת למערכת אבטחה לכל דבר ועניין, אשר שולחת התרעה על כל תנועה חשודה ומאפשרת לנהג לצפות במה שקורה ברכב, דרך מכשיר הטלפון החכם, גם כאשר הרכב כבוי והנהג לא בסביבתו.
 
למצלמה זיכרון פנימי, אשר מאפשר גישה להקלטת לפרק זמן של עד 24 שעות – מעבר לכך, החומר המצולם נשמר בענן, כך שניתן ליהנות מגישה תמידית אליו. 

עדכונים מרחוק
מכירים את האפשרות לעדכון גרסאות בטלפון החכם? ובכן, אם אתם לקראת רכישה של רכב חדש, מאוד יכול להיות שתגלו שגם כאן, מתאפשר לכם לבצע את אותה הפעולה ולקבל עדכוני תוכנה המועברים בתקשורת אלחוטית מהיצרן אל הרכב.

כידוע, כיום רוב הרכבים החדשים מאובזרים במגוון רחב של מערכות מתקדמות וממוחשבות וכחלק מכך, החשיבות של שירות עדכון תוכנות מרחוק הינה גבוהה במיוחד. 

כחלק מכך, בתקופה האחרונה כל יצרני הרכב שמים דגש על נושא זה ומציידים את הדגמים החדשים באותה האפשרות המתקדמת לשליחה של עדכונים מרחוק. 

סייעת קולית אישית 
את "סירי" של אפל כולם מכירים וגם לחברות אחרות יש את הסייעות האישיות, אשר מבוססות על בינה מלאכותית ובכוחן להקל לכולנו את החיים וכמובן, לייעל ולקצר תהליכים.  

בשנים האחרונות, סייעות קולות אישיות מהוות גם חלק לא מעט רכבים, כאשר, כל מה שהנהג צריך לעשות זה לספק להן פקודה קולית והן כבר יודעות מה לעשות כמו: לנווט ליעד המבוקש, להוריד את הטמפרטורה ברכב ושורה ארוכה של פעולות נוספות. 

העברת בעלות מקוונת 
הנה חידוש כחול לבן אשר יכול להקל ולקצר תהליכים בירוקרטיים עבור כל מי שרוכש (או מוכר) רכב מיד 2. החל מאמצע שנת 2020 קיימת אפשרות לבצע העברה על בעלות רכב בצורה מקוונת באזור האישי של האתר הממשלתי. יש לקחת בחשבון, שבהליך הפעולה המערכת מבקשת מ-2 צדדי העסקה לאשר ולאמת את פרטיהם.

כאמור, מי שהתנסה בעבר בהליך העברת בעלות בדואר ומצא את התהליך הזה כמורכב ולא פשוט, ישמח לגלות שבאפשרותו להקל, לקצר ולייעל את התהליך ולבצע אותו מבלי שכלל יצטרך לצאת מהבית. 

כמובן, שאלו הם רק חלק קטן מהחידושים ובעודנו כותבים מילים אלו, ייתכן מעוד שיוצאים לשוק חידושים נוספים – כך ששווה תמיד להתעדכן, מכיוון שחלק גדול מאותם החידושים יאפשר להפוך את הנסיעה ברכב לחווייתית, בטיחותית ונעימה יותר ולכן, מומלץ לאמץ אותם.