אפתח בווידוי, טרם אפרט על מבחן הדרכים שעבר עליי בסוף השבוע האחרון. אילו היה לי הרבה כסף, המון, והיה באפשרותי לרכוש רכב שני בשביל הכיף והנשמה, אז בחניה הכפולה של הבית הפרטי הדמיוני שלי, הייתה חונה אאודי RS ספורטבק חדשה. אפורה או אדומה, עדיין לא החלטתי.

הרכב הראשון בחניה היה משפחתי מרווח, פרקטי ונוח, פרמטרים ש־RS3 לא בדיוק עונה עליהם, אבל הרכב השני היה RS3 ולא אחר.
כמעט חודש, מאז נחתו תמונות ראשונות שלה מחניון היבואן צ'מפיון מוטורס, כל חובבי הרכב מדברים עליה. היא נחתה בתצורות סדאן (ארבע דלתות ותא מטען מרווח) וספורטבק (חמש דלתות) עם אותם נתונים טכניים והבדל של כ־18 אלף שקלים (אאודי RS3 Sportback החל מ־460 אלף שקלים).

רק כדי לעשות קצת סדר: RS3 היא ממשפחת ה־A3, המשפחתית פרימיום, שבשנים האחרונות קיבלה מנוע 1.5 ליטר שהפך אותה לאופציה ספורטיבית פושרת, ולכן ישנן גם גרסאות S3 ואאודי RS3, שמאפשרות ביצועים לחובבי הנהיגה המהירה והעצבנית.

RS3 היא בעלת עיצוב אאודי ספורט קלאסי ויפה, בלי דרמות מיותרות. יש בה לא מעט אבזור ספורטיבי, ספוילר אחורי וקדמי, קליפרים בצבע אדום, חבילת עיצוב הכוללת סמלי RS, מקרני לוגו RS לרצפה עם פתיחת הדלתות הקדמיות וחישוקים עם עיצוב ספורטיבי בצבע אפור פלטינום בקוטר 19 אינץ'.

הצבע הירוק של רכב המבחן שקיבלתי כובש, ואין עין שתפספס אותו. החזית והגריל האגרסיבי נאים, ופנסי המטריקס לד המטורפים מלהיבים (הם חלק מחבילת אבזור בתוספת של 20 אלף שקלים). הפנסים בעלי איתות דינמי, וחתימת אור מקבלת את פני הבאים בכל פתיחת דלתות במופע אורות מרשים, שבו מוצגים התווים R-S-3 ודגל של אאודי ספורט. בשורה התחתונה: היא נראית מצוין.

תא הנהג והנוסעים מזמין ואיכותי. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', שבו לוח מחוונים, מערכת שמע עם עשרה רמקולים, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורי שליטה, חבילת תאורה פנימית מורחבת, מושבי ספורט קדמיים חשמליים עם תמיכה לגב תחתון, ריפוד עור שמשולבים בו סמלי RS, סאן־רוף פנורמי נפתח ועוד.

אודי RS3 ספורטבק  (צילום: יצרן)
אודי RS3 ספורטבק (צילום: יצרן)

הרכב הספורטיבי הזה, אם תתעקשו, יכול להתאים למשפחה בת שלוש־ארבע נפשות, אבל זה לא קהל היעד שלו. מרווח הפנים מאחור יתאים לילדים או לנוסעים שגובהם עד 1.60 מטר, ותא המטען יאפשר אחסון קניות מצומצמות. אם אתם חובבי וחובבות רכבי ספורט קטנים, האצ'בקים חמים, ויש לכם ילדים - אשריכם, אבל רכב כמו RS3 מיועד קודם כל לנהג/ת שרוצה ליהנות מהאצות מהירות ומלהיבות, שמלוות במוזיקה שבוקעת מהמנוע.

ואכן, העניין המרכזי ברכב הוא המנוע: נפח 2.5 ליטר, טורבו וחמישה צילינדרים שעושים את כל ההבדל. מהצלילים ועד ההרגשה, עד שלמי אכפת מצריכת הדלק. זהו מנוע גרגרן וחזק מאוד, שמניע את האאודי RS3 וגם את האאודי TT RS, והוא בין המנועים האהובים ביותר על הגרופים של היצרנית פולקסווגן ושל מותג אאודי.

הנתונים מרשימים למכונית משפחתית קטנה, שזכתה כבר בתואר “המשפחתית המהירה ביותר בייצור סדרתי". הספק המנוע הפועם בה כ־400 כ"ס המושגים מ־5,600־7,000 סל"ד, והמומנט המרבי הוא 51 קג"מ בטווח של 2,250־5,600 סל"ד. נתון התאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש הוא 3.8 שניות, 0.3 שניות מהר יותר מהדגם היוצא. אתם יכולים גם למדוד זאת בעצמכם, בעזרת אפשרויות המידע והמדידה המגוונות בלוח המחוונים המתקדם בגודל 12.3 אינץ', שבו שעון עצר שמודד כמה זמן עבר עד 100 או 200 קמ"ש. שימושי מאוד.

המהירות המרבית היא 250 קמ"ש. תיבת ההילוכים, שעשתה עבודה טובה בלי להרוס למנוע את העבודה, היא תיבת S-tronic בעלת שבעה הילוכים. למרבה המזל והפלא, ועל אף התקנות המחמירות נגד פליטת מזהמים בכלי רכב, אאודי לא הולכת לוותר על המנוע הזה, (שנכון להיום עומד על דירוג זיהום מרבי של 15 מתוך 15), ולטובת כל אוהדיו ולטובת המותג, תשקיע כסף רב בלעדכן אותו ולהשאיר אותו רלוונטי ברכבי הספורט הבאים שלה.

פורשה 911 (צילום: יצרן)
פורשה 911 (צילום: יצרן)


מערכת ההנעה הכפולה, הנעת ה־quattro הידועה של אאודי, היא בעלת דיפרנציאל אחורי אקטיבי, המפחית תת־היגוי ומאפשר ביצוע “דריפטים נשלטים". המתלים, מתלי RS ספורטיביים, כוללים בולמי זעזועים מתקדמים. מערכת ההיגוי כוללת טכנולוגיה שמאזנת ומסייעת להיגוי מיטבי בכל מהירות שהיא (היא מכונה “היגוי פרוגרסיבי"), ומצבי הנהיגה יהנדסו לכם כל צורך: מצב נהיגת מסלול, מצב הנעה אחורית ועוד הגדרות אישיות מפורטות לבחירה של צלילי המנוע, תחושת המתלים, ההיגוי וכו'. לי אין בעיה עם התחושה הטכנולוגית־רובוטריקית משהו שאופפת את הנהיגה ב־RS.

בהיבט הבטיחות הורגש חסרונן של מצלמת ה־360 הידועה ומערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור. מה שיש זה מערכות מתקדמות מקוריות, כמו ניטור מרחק מלפנים ובלימת חירום אוטונומית ומערכת לשמירת נתיב וזיהוי רכב בשטח מת.

בשורה התחתונה: אאודי RS3 מספקת הרבה כוח ומהר ועולה במעלה ההילוכים היטב. היא יציבה ומגרגרת, מהירה, משתפת פעולה עם כל תמרון ובעיקר מרחיבה את החיוך והלב.